Πάτρα – Σαρδελιάνος στην «Π»: Η πόλη δεν έχει πολιτική για το ΙΧ
Ο έμπειρος συγκοινωνιολόγος μιλά για τις προτεραιότητες της πόλης σχετικά με την κίνηση των οχημάτων
Πήρε μέρος στη διαβούλευση που διοργάνωσε το σπιράλ για το κυκλοφοριακό. Η δημοτική αρχή δεν εκπροσωπήθηκε. Ο ίδιος, ως συγκοινωνιολόγος, έχει συνεργαστεί με όλους τους δημάρχους, πλην Πελετίδη. Παρασκευή μεσημέρι τον διακόψαμε τηλεφωνικά. Ο Δημήτρης Σαρδελιάνος, εμβληματικός τεχνοκράτης για τον αυτοδιοικητικό, επιστημονικό και μιντιακό κόσμο της Πάτρας, ανταποκρίθηκε με κέφι.
«Τι εννοούμε ως κυκλοφοριακό πρόβλημα;» τον ρωτάμε. «Το γεγονός ότι δεν μπορούμε να πάμε για καφέ το Σάββατο στην Αγίου Νικολάου με ΙΧ, είναι κυκλοφοριακό;».
«Για εμάς τους συγκοινωνιολόγους, κυκλοφοριακό πρόβλημα δεν υφίσταται ως έννοια» απαντάει. «Η δουλειά μας είναι η διαχείριση των μετακινήσεων των πολιτών».
Και η κουβέντα ξεκινάει: «Διεθνώς έχει αναγνωριστεί ότι η καθολική χρήση του ΙΧ στις πόλεις οδηγεί σε αδιέξοδο, κι ας δοκιμάστηκαν λύσεις όπως η πλατιοί δρόμοι και τα μεγάλα πάρκινγκ.
Σύμφωνα με τον ίδιο, το ζητούμενο είναι να βγάλεις τον πολίτη έξω από το ΙΧ του. «Αλλά μια τέτοια απόφαση είναι πολιτική» εξηγεί. Και πιστεύει ότι καμία δημοτική αρχή στην Πάτρα δεν κατέληξε με σαφήνεια σε μια τέτοια απόφαση. Οι περισσότεροι έχουν κατανοήσει την ανάγκη αυτή, αλλά προτιμούν να το φέρνουν ομαλά στον κόσμο, για να μην προκαλούν δυσαρέσκειες, καθώς τέτοιες πρακτικές πάνε κόντρα στη συλλογική μας κουλτούρα.
Προσπάθειες έχουν γίνει: Ο Γ. Καλεντζώτης ήθελε να εισαγάγει λεωφορειόδρομους στην Κορίνθου, αλλά δεν πρόλαβε να προχωρήσει. Ο Ανδρέας Φούρας πεζοδρόμησε τη Ρήγα Φεραίου, για να αποτρέπει τη χρήση ΙΧ. Η σημερινή δημοτική αρχή αποφεύγει ξεκαθαρίσματα που συγκρούονται με το κοινό αίσθημα, διαπιστώνει.
Κατά τη γνώμη του Δ. Σαρδελιάνου, στην πραγματικότητα αυτό που οι περισσότεροι θεωρούμε κυκλοφοριακό, είναι η δυσκολία στην ανεύρεση χώρου στάθμευσης. Δεν μπορεί να θεωρούμε σοβαρό ζήτημα αν κάνουμε πέντε ή επτά λεπτά για να διασχίσουμε την Αγίου Ανδρέου. Οσο ενθαρρύνεται η ιδέα ότι «κάπου θα βρεθεί πάρκινγκ», στην παραλιακή, στα πάρκα και αλλού, τόσο το κέντρο θα πολιορκείται από ΙΧ.
«Οχι, δεν εισηγούμαι καθολική απαγόρευση στάθμευσης στο κέντρο, διότι υπάρχουν οι μόνιμοι κάτοικοι, πού πάντως δεν είναι πάνω από 600». Εισηγείται όμως μια στέρεη πολιτική αποτροπής στην κυκλοφορία του ΙΧ. Το επιχείρημα ότι δεν μας εξυπηρετεί η αστική συγκοινωνία δεν τον καλύπτει. Αν στραφούμε όλοι στη χρήση λεωφορείου, η συγκοινωνία θα βελτιωθεί.
Ο ίδιος είναι υπέρ της αντιδρόμησης της Κανακάρη, υπό τον όρο της απαγόρευσης της στάθμευσης. «Πότε θεμελιώθηκε το δικαίωμα να παρκάρουμε στη διανοιγμένη Κανακάρη;» ρωτάει. «Πού πάρκαρε αυτός ο κόσμος πριν διανοιχθεί ο δρόμος;».
Τάσσεται και υπέρ της πεζοδρόμησης της Μαιζώνος, αλλά υπό προϋποθέσεις. «Να βρεθεί λύση για τα λεωφορεία. Ειδάλλως θα γίνει της τρελής».
Κλείνουμε με την περίπτωση της Ακρωτηρίου. Εκεί, ναι, υπάρχει κυκλοφοριακό. Αλλά θα ανακουφιστεί αν διανοιχθεί ο δρόμος που συνδέει παραγλαύκειες με ΤΕΙ και επεκταθεί μέχρι τον «Αγιο Ανδρέα». Αυτά είναι τα επείγοντα του σχεδίου πόλης και όχι μια πλατεία, καταλήγει.
Διαβάστε επίσης:
Βορίδης και Κουτνατζής οι αντικαταστάτες Παπασταύρου και Μπρατάκου – Η νέα δομή του Μαξίμου
Τραγωδία στη Βέροια: ΙΧ έπεσε σε στάση λεωφορείου, νεκρή μια 60χρονη
Κολωνός: Κανένα ελαφρυντικό σε Μίχο και μητέρα για την υπόθεση της 12χρονης προτείνει η εισαγγελέας
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News