Πάτρα: Τι θα συμβεί στην Οθωνος-Αμαλίας μετά τις αντιδρομήσεις;

Θα μπορέσει από το 2026 η Κορίνθου να απορροφήσει τον φόρτο κίνησης οχημάτων προς το κέντρο της Πάτρας ή θα επιβαρυνθεί επιπλέον η Οθωνος-Αμαλίας;

Πάτρα

Η καθημερινότητα στο κέντρο της Πάτρας αναμένεται να αλλάξει. Προχθές στο δημοτικό συμβούλιο υπερψηφίστηκαν οι κυκλοφοριακές αλλαγές, όπως προτείνονται σε ειδική μελέτη που εκπονήθηκε και περιγράφει τι θα αλλάξει για την κίνηση των οχημάτων σε κεντρικούς δρόμους της πόλης.

Με ορίζοντα το 2026, στο κέντρο της Πάτρας αναμένεται να αντιδρομηθούν οι οδοί Κορίνθου, Κανακάρη, Μαιζώνος (από την Αράτου έως την 28ης Οκτωβρίου), Ζαΐμη, Αράτου, Κωνσταντινουπόλεως, ενώ θα αμφιδρομηθεί η Αγίας Σοφίας. Δηλαδή η κυκλοφορία των οχημάτων στο κέντρο θα είναι πολύ διαφορετική σε σύγκριση με σήμερα, καθώς οι μεγάλοι οδικοί άξονες που θα παραμείνουν ως έχουν είναι η Αγίου Ανδρέου που θα συνεχίσει να λειτουργεί ως έξοδος από την πόλη και η Οθωνος Αμαλίας που θα λειτουργεί ως είσοδος.

Πάτρα

Οι δύο χάρτες δείχνουν τον κυκλοφοριακό φόρτο το πρωί και το μεσημέρι με βάση το δυσμενέστερο σενάριο για την κίνηση οχημάτων το 2026. Το πρωί η Οθωνος Αμαλίας είναι «πορτοκαλί» και το μεσημέρι «κόκκινη» χωρίς να έχει συμπεριληφθεί στη μελέτη ο ποδηλατόδρομος

Θυμίζουμε ότι λίγο μετά το Πάσχα θα ξεκινήσουν εργασίες στη Μαιζώνος, αφού στο πλαίσιο της ανάπλασης της Κάτω Πόλης η Πάτρα θα αποκτήσει ένα νέο πεζόδρομο. Τα έργα αναμένεται να ξεκινήσουν από την πλατεία Ολγας έως την πλατεία Γεωργίου εντός καλοκαιριού και το υπόλοιπο τμήμα μέχρι τη Γούναρη θα εκτελεστεί στο δεύτερο μισό του 2024.

Ωστόσο, κάθε σαρωτική αλλαγή που έρχεται στη ζωή μας, δεν μπορεί να μη συνοδεύεται και από ανησυχία για το αν θα βελτιώσει τις συνθήκες διαβίωσης και λειτουργίας της πόλης. Τέτοιου είδους ανησυχίες εξέφρασε και ο επικεφαλής της παράταξης «Πάτρα Σπουδαία και Πάλι» Βασίλης Αϊβαλής. Ο μέχρι πρότινος πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας, έχοντας επάρκεια γνώσεων σε τέτοιου είδους αντικείμενα, ανέλυσε την -ψηφισμένη πλέον- μελέτη και εξέφρασε προβληματισμού.

Ο ίδιος υπερψήφισε τις αλλαγές με ορισμένες επιφυλάξεις, όμως έδειξε ότι είναι σημαντικό για το ανώτατο όργανο αποφάσεων της πόλης να υπάρχουν σε αυτό άνθρωποι με γνώσεις και χωρίς παρωπίδες.

Ο Βασίλης Αϊβαλής, κατά τη συζήτηση της αλλαγής των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην πόλη, απέδειξε πως ο μελετητής δεν έχει λάβει υπόψη του στις μετρήσεις κυκλοφοριακού φόρτου της μελέτης του τον ποδηλατόδρομο της Οθωνος-Αμαλίας. Μια Οθωνος-Αμαλίας που η μελέτη (χωρίς την ύπαρξη του ποδηλατόδρομου) βγαίνει ιδιαίτερα επιβαρυμένη, από τις προτεινόμενες κυκλοφοριακές αλλαγές.

Ηδη από την ώρα που κατασκευάστηκε ο ποδηλατόδρομος παρατηρούνται μικρά κυκλοφοριακά επεισόδια στην παραλιακή Οθωνος-Αμαλίας με ολιγόλεπτα μποτιλιαρίσματα. Τι θα συμβεί μόλις αλλάξει ο κυκλοφοριακός χάρτης της πόλης και η Μαιζώνος θα πάψει να λειτουργεί ως είσοδος; Θα μπορέσει από το 2026 η Κορίνθου να απορροφήσει τον φόρτο κίνησης οχημάτων προς το κέντρο της Πάτρας ή θα επιβαρυνθεί επιπλέον η Οθωνος-Αμαλίας;

Αυτά είναι ερωτήματα, που εφόσον δεν αναλύθηκαν στην κυκλοφοριακή μελέτη, θα απαντηθούν στην πράξη όταν εφαρμοστούν όλες οι αλλαγές.
Παρόλα αυτά, ο Βασίλης Αϊβαλής υπερψήφισε με επιφυλάξεις την έγκριση της μελέτης με τη λογική ότι πρέπει να προχωρήσει η ευρεία πεζοδρόμηση του κέντρου της Πάτρας, τονίζοντας επίσης ότι πρέπει να βρεθούν χώροι στο κέντρο της πόλης για την εξυπηρέτηση της στάθμευσης των μόνιμων κατοίκων.

Αυτή είναι η δεύτερη βασική επιφύλαξη του κ. Αϊβαλή. Είπε χαρακτηριστικά στην προχθεσινή συνεδρίαση: «Δεν είχαμε προβλέψει ούτε στην παλιά Πάτρα πώς θα εξυπηρετούνται οι μόνιμοι κάτοικοι. Αν γίνει το ίδιο και στην Κάτω Πόλη, θα γίνει χαμός».

ΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΑ ΟΙ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ

Οι σημαντικότερες αλλαγές που υπερψηφίστηκαν την Τετάρτη έχουν ως εξής:
Κορίνθου (από Ελ. Βενιζέλου έως Αγ. Σοφίας): αντιδρόμηση της οδού, αντιστροφή των φαναριών, νέους σηματοδότες επί των κόμβων Κορίνθου – Γ. Ολυμπίου, Κορίνθου – Σμύρνης και Κορίνθου – Αρχ. Ιεροθέου, απαγόρευση στάθμευσης στην πλευρά προς τη θάλασσα, καμία κατάργηση θέσεων ταξί, φορτοεκφόρτωσης, ΑμεΑ κ.λπ., οι οποίες μεταφέρονται στην άλλη πλευρά του δρόμου.

Ναυαρίνου (Β. Ηπείρου έως Παπαφλέσσα): αντιδρόμηση, νέα φανάρια επί των κόμβων Ναυαρίνου – Αρχ. Ιεροθέου, Ναυαρίνου – Σμύρνης, Ναυαρίνου – Γ. Ολυμπίου και Ναυαρίνου – Παπαφλέσσα, και οι ίδιες αλλαγές με την Κορίνθου για στάθμευση.

Κανακάρη: αντιδρόμηση της οδού (Παπαφλέσσα έως Αγ. Σοφίας), αντιστροφή φαναριών, νέα φανάρια (επί των κόμβων Κανακάρη – Αράτου, Κανακάρη – 28ης Οκτωβρίου, Κανακάρη – Αγ. Σοφίας, απαγόρευση στάθμευσης στην πλευρά προς το βουνό (εκτός από Βαλτετσίου – Νόρμαν που θα απαγορεύεται και από τις δύο πλευρές)

Αγίας Σοφίας (Κορίνθου έως Ελ. Στρατιώτου): αμφιδρόμηση ως οδός διπλής κατεύθυνσης, τροποποίηση υφιστάμενων φωτεινών σηματοδοτών, απαγόρευση στάθμευσης στην πλευρά προς κέντρο και θα επιτρέπεται από την πλευρά προς Ρίο.

Επιπλέον, αντιδρομούνται οι οδοί: Αράτου (Ανδρούτσου έως Αγ. Ανδρέου), Ζαΐμη, Μαιζώνος (Αράτου έως 28ης Οκτωβρίου), Κωνσταντινουπόλεως (28ης Οκτωβρίου έως Αγ. Σοφίας) και Ανδρούτσου (Σατωβριάνδου έως Αράτου).

Οι αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες με κατεύθυνση από βορρά προς νότο θα διέρχονται μέσω της οδού Κορίνθου, ενώ από νότο προς βορρά θα διέρχονται μέσω την οδών Κανακάρη – Αράτου – Μαιζώνος Κωνσταντινουπόλεως – Αγ. Σοφίας κ.λπ.

 

Διαβάστε επίσης:

Πάτρα: Τι προηγήθηκε της απόπειρας αυτοκτονίας της 25χρονης φοιτήτριας

Kαιρός: Επιστρέφει ο «εφιάλτης» της αφρικανικής σκόνης

Ιερώνυμος: «Δεν θα κάνουμε αυτό που θα μας πει ο Βελόπουλος ή οποιοσδήποτε άλλος πολιτικός»

Υπόθεση Καλλιάνου: Αιχμές Κούγια για την συμπεριφορά του Άδωνι, η απάντηση του καθηγητή αγγειοχειρουργικής στις καταγγελίες

Πάτρα: Νέα προσπάθεια των αναρχικών να εισέλθουν στο Παράρτημα ΦΩΤΟ