Β’ ΕΛΜΕ – Αντιδρούν οι εκπαιδευτικοί: «Δεν λένε ότι θέλουν ανοσία της αγέλης»
Τον ρόλο των εκπαιδευτικών η Β’ ΕΛΜΕ Αχαΐας τον θεωρεί ως αυτόν του «παιδονόμου και του υγειονομικού επιτηρητή», καταγγέλλοντας την αδιαφορία του υπουργείου για την υγεία τους,
Με τους στίχους του γνωστού τραγουδιού, «είμαστε ακόμα ζωντανοί στη σκηνή σα ροκ συγκρότημα κι αν μας αντέξει το σκοινί θα φανεί στο χειροκρότημα» η Β΄ Ενωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Αχαΐας, αναφέρεται, αντιδραστικά, στην απόφαση της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων και τους ιθύνοντες του υπουργείου Παιδείας, σε ό,τι αφορά τον τρόπο επαναλειτουργίας γυμνασίων και λυκείων από σήμερα, «πρόσωπο με πρόσωπο σε τάξεις με 25 και 27 παιδιά» όπως ενδεικτικά τονίζεται.
Η πρόεδρος των καθηγητών Δώρα Μαστραπά θίγει την κατευθυντήρια γραμμή «τεστ, τεστ και πάλι τεστ κάθε είδους και κάθε μέρα σχεδόν μέχρι να επιτευχθεί η ανοσία της αγέλης», κάτι που υποστηρίζει πως «δεν το λένε δυνατά, αλλά είναι το συμπέρασμα κάθε νοήμονα, ενώ εξακολουθεί να κλείνει ένα τμήμα μόλις στο 50% συν 1 μαθητή, χωρίς έγνοια για το εκπαιδευτικό έργο και προγραμματισμό σε τάξεις αποδεκατισμένες».
Η κ. Μαστραπά κάνει λόγο για «υποκριτική σιωπή για self test που δεν γίνονται καν ή διενεργούνται πλημμελώς και απλώς δηλώνονται, καθώς και «για την περιορισμένη τους αξιοπιστία, την ώρα που η έκρηξη των κρουσμάτων έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο. Και συνεχίζει: «Προπαγανδίζει το υπ. Παιδείας τη συμβολή του εμβολίου, αλλά τηρεί ενοχική σιωπή για τις ατελείωτες ουρές στις δομές, το κόστος των μοριακών που βαραίνει τις οικογένειες. Υποκριτικά υπερθεματίζει για τη διά ζώσης διδασκαλία και τα οφέλη της, ενώ πέρυσι ‘’λιβάνιζε’’ τη webex και το ‘’ηλεκτρονικό άλμα’’».
Οσο για τον ρόλο των εκπαιδευτικών, η κ. Μαστραπά τον θεωρεί ως αυτόν του «παιδονόμου και του υγειονομικού επιτηρητή», καταγγέλλοντας την αδιαφορία του υπουργείου για την υγεία τους, με αποφάσεις που αντιμετωπίζουν τα σχολεία ως αποθετήρια παιδιών, χώρους παιδοφύλαξης.
«Είμαστε ριζικά αντίθετοι με το κλείσιμο του σχολείου, γιατί εμείς αντιμετωπίζουμε τα απόνερα της περυσινής παταγώδους αποτυχίας -σε γνωστικό, παιδαγωγικό και ψυχολογικό επίπεδο- της τηλεκπαίδευσης» σημειώνει η Β’ ΕΛΜΕ Αχαΐας και καλεί την ηγεσία του υπουργείου να επιδείξει λιγότερη οίηση και να επιδιώξει τη στοιχειώδη συνεργασία με επιστήμονες και φορείς που γνωρίζουν τον σχολικό χώρο.
«Ο εκπαιδευτικός φοβάται τον κορονοϊό»
«Για άλλη μια φορά μόνοι…» είναι το σχόλιο της προέδρου του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιγιάλειας Αθηνάς Σκανδάμη, με αφορμή το άνοιγμα των σχολείων, από σήμερα, επισημαίνοντας εξ αρχής πως αυτά έκλεισαν πέρυσι με ελάχιστα κρούσματα -επιβάλλοντας μάθημα μέσω άνισης και χωρίς προετοιμασία τηλεκπαίδευσης- κι αυτή τη φορά ξαναξεκινούν με 50.000 και πλέον κρούσματα, καθημερινά.
«Το υπουργείο Παιδείας, χωρίς σχεδιασμό και με προχειρότητα, αναθέτει πάλι σε εμάς την ευθύνη 20 και πλέον μαθητών από διαφορετικά περιβάλλοντα και τους θεωρεί ασφαλείς μέσα σε αίθουσες λίγων τ.μ. Ο εκπαιδευτικός δεν έφερε αντίρρηση ποτέ στους πειραματισμούς του εκάστοτε υπουργείου κι από πέρυσι έγινε υπεύθυνος covid, για να εντοπίσει έγκαιρα τον κορονοϊό. Ελέγχει, ως εισπράκτορας, τα πρωινά τις κάρτες self test κι εύχεται να είναι αληθινή η καταχώριση. Δεν φοβάται κούραση ή ευθύνη, φοβάται όμως τον κορονοϊό, αφού δεν τον υπολογίζει του υπουργείο και αγνοεί ότι είναι εκτεθειμένος, πολλές φορές υπάρχει κάποιο νόσημα που τον βασανίζει και το χειρότερο δεν έχει τη δυνατότητα ν‘ αντικατασταθεί» δηλώνει η κ. Σκανδάμη και θυμίζει ότι οι νοσούντες εκπαιδευτικοί, πριν τις γιορτές, ήταν αρκετοί.
Σήμερα, στα σχολεία της Αιγιάλειας με γονείς να διαμαρτύρονται γιατί δεν βρίσκουν self tests στα φαρμακεία, οι νηπιαγωγοί και δάσκαλοι αντιμετωπίζουν με φόβο, αγωνία, με σηκωμένα τα μανίκια και μια προσευχή να γυρίσουν στα σχολεία. Οχι για το υπουργείο, παρά μόνο για να δουν τα χαμογελαστά ματάκια πάνω από τη μάσκα να περιμένουν από αυτούς, όπως καταλήγει η Αθηνά Σκανδάμη.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News