Κιάτο – Ροδοδάφνη: Υπεγράφη η σύμβαση για την εγκατάσταση συστήματος ηλεκτροκίνησης στη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή

Σήμερα υπεγράφη η Σύμβαση του έργου που αφορά την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και αντιθορυβικών πετασμάτων, στη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο – Ροδοδάφνη.

σύμβαση Από αριστερά προς τα δεξιά: Μιχαηλίδης Αλέξανδρος: ΤΕΡΝΑ ΑΕ, Εντεταλμένος Σύμβουλος , Βίνης Χρήστος: ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος , Παπαντωνίου Αντώνιος: ΜΕΤΚΑ ΑΕ, Γενικός Διευθυντής Υποδομών & Έργων και εκτελεστικό μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου

Με σταθερούς ρυθμούς και βάσει προγραμματισμού, εξελίσσεται ο σχεδιασμός της ΕΡΓΟΣΕ για την ολοκλήρωση κομβικών υποδομών, που αναβαθμίζουν το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το έργο της ηλεκτροκίνησης στην νέα σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων που ενώνει το Κιάτο με τη Ροδοδάφνη.

Ειδικότερα, σήμερα υπεγράφη η Σύμβαση του έργου που αφορά την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και αντιθορυβικών πετασμάτων, στη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο – Ροδοδάφνη.

Ανάδοχος του έργου είναι η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – Μυτιληναίος Α.Ε.Το κόστος του έργου ανέρχεται στα 84 εκατ.€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), και θα υλοποιηθεί σε ορίζοντα 30 μηνών.

Η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή έχει μήκος 70,6 χιλιόμετρα και με τη λειτουργία της ηλεκτροκίνησης, τα τρένα θα μπορούν να αναπτύσσουν ταχύτητα έως και 200 χιλιόμετρα/ώρα. Παράλληλα, περιλαμβάνονται τηλεπικοινωνιακά συστήματα πληροφόρησης επιβατών, σύστημα ανακοινώσεων, κλήσεων ανάγκης και ενδοεπικοινωνία, κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης, φυτεύσεις, εγκατάσταση αντιθορυβικώνπετασμάτων σε εντοπισμένα σημεία.

Για το έργο έχει εξασφαλιστεί συγχρηματοδότηση από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, από το ΕΣΠΑ 2014-2020, στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» (ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ).

Συνοπτικά, το αντικείμενο του έργου αφορά στην:

  • Κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης και συστήματος εναέριας γραμμής επαφής με τηλεδιοίκηση (SCADA) από το κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας.
  • Φύτευση των χώρων πλησίον των υποσταθμών σύμφωνα με τους περιβαλλοντικούς όρους.
  • Εγκατάσταση αντιθορυβικώνπετασμάτων και συστήματος σταθμών μέτρησης θορύβου που απαιτούνται βάσει των περιβαλλοντικών όρων του έργου και της ισχύουσας ελληνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας.
  • Εγκατάσταση παθητικού δικτύου μεταφοράς δεδομένων και σημάτων σιδηροδρομικών συστημάτων.
  • Εγκατάσταση Συστήματος Πληροφόρησης Επιβατών – Passenger Information System.
  • Εγκατάσταση Συστήματος Ανακοινώσεων, Κλήσεων Ανάγκης και Ενδοεπικοινωνίας – PublicAddress, Emergency Communication.
  • Εγκατάσταση Συστήματος Κλειστού Κυκλώματος Τηλεόρασης στις Σιδηροδρομικές Σήραγγες του τμήματος γραμμής Κιάτο – Ροδοδάφνη.
  • Εγκατάσταση Σήμανσης Στάσεων και Σταθμών

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Χρήστος Βίνης, δήλωσε σχετικά: «Στόχος της ΕΡΓΟΣΕ είναι η ολοκλήρωση των έργων εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας στο συντομότερο δυνατό χρόνο, με απόλυτη προσήλωση στους όρους αρτιότητας, ποιότητας και ασφάλειας των μεταφορών. Ένα ακόμη σημαντικό έργο, η εγκατάσταση συστήματος ηλεκτροκίνησης στη νέα διπλή γραμμή Κιάτο – Ροδοδάφνη, περνά από τον σχεδιασμό και τη διαγωνιστική διαδικασία, στην κατασκευαστική φάση».

σύμβαση