Προαστιακός: Εγκληματικές επιπολαιότητες σε «σάπιο» και «τυφλό» δίκτυο!

Κάποιοι ζητούσαν μεγάλες ταχύτητες των τρένων.

Προαστιακός

Απίστευτες καταστάσεις, που φανερώνουν την εγκληματική ελαφρότητα με την οποία αντιμετωπιζόταν ο προαστιακός της Πάτρας, έχουν καταγραφεί τα τελευταία χρόνια.

Των ΓΙΩΡΓΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ και ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΦΛΑΜΗ

Την ώρα που το σιδηροδρομικό δίκτυο, από Ρίο μέχρι Κάτω Αχαΐα, έχρηζε ολικής συντήρησης – που ουδέποτε έγινε -, επίσημοι τοπικοί παράγοντες του ΟΣΕ εισηγούνταν στην Κεντρική Διοίκηση του Οργανισμού να κινούνται τρένα με μεγαλύτερες ταχύτητες!

Μηχανοδηγοί με εμπειρία, που συνταξιοδοτήθηκαν πρόσφατα, γνωρίζοντας ότι η γραμμή παρουσιάζει οξυμένα προβλήματα, ουδέποτε «υπάκουσαν» σ’ αυτές τις αξιώσεις προϊσταμένων τους. Ευτυχώς!

Παρά ταύτα, τρεις φορές τα 3 τελευταία χρόνια υπήρχαν εκτροχιασμοί βαγονιών στην περιοχή, μια στο Κιάτο – Αίγιο και οι άλλες κοντά στους σταθμούς Κάτω Αχαΐας και Αγίου Ανδρέα.

Συνολικά στη χώρα συνέβησαν οκτώ εκτροχιασμοί και ποσοστιαία είναι άκρως ανησυχητικός ο αριθμός στη ΒΔ Πελοπόννησο, που προφανώς παρουσιάζει υποπολλαπλάσια κίνηση έναντι άλλων. Και μόνο αυτό το γεγονός φανερώνει την επικινδυνότητα του εγκαταλελειμμένου και ασυντήρητου δικτύου του προαστιακού. Χαρακτηριστικό είναι ότι η αύξηση του ορίου ταχύτητας ζητήθηκε όταν επρόκειτο να τεθεί σε λειτουργία η γραμμή Αγίου Ανδρέα – Κάτω Αχαΐας και έγινε αυτό για να «βγαίνουν» τα δρομολόγια, παρ’ ότι το δίκτυο ήταν «σάπιο» σε αρκετά σημεία!

Την ίδια περίοδο, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος διέθεσε κονδύλι για κατασκευή αποβάθρων και τοποθέτηση φωτεινών σηματοδοτών, καθώς και για την επαναλειτουργία των διαβάσεων. Ο ΟΣΕ «βάπτισε» τα εν λόγω έργα … «συντήρηση», μόνο που έγιναν λίγα «μερεμέτια» και γι’ αυτό ο προϊστάμενος της γραμμής, Χρήστος Οικονόμου, – όπως δηλώνει στην «Πελοπόννησο», παραιτήθηκε της επίβλεψης και αντικαταστάθηκε από στέλεχος το οποίο εργαζόταν στην Αθήνα εξ αποστάσεως!

Το έργο εκτελέσθηκε «όπως – όπως» και παραλήφθηκε. Ποιος, άραγε, έβαλε την υπογραφή του (;) και δόθηκε τελικά στη λειτουργία η γραμμή Αγίου Ανδρέα – Κάτω Αχαΐα;

Η ΑΜΑΡΤΙΑ ΤΟΥ «ΚΙΑΤΟ – ΑΙΓΙΟ»

Με αφορμή την τραγωδία των Τεμπών, ανασύρθηκαν από τα συρτάρια και οι περιβόητες «αμαρτωλές» συμβάσεις του ΟΣΕ.

Μια μεγάλη αμαρτία του παρελθόντος κουβαλά στις πλάτες της και η σύμβαση για το «Κιάτο – Αίγιο». Το έργο, συνολικού μήκους 71 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 920 εκατ. ευρώ, αποτέλεσε διαχρονική πληγή για την ΕΡΓΟΣΕ, καθώς ξεκίνησε το 2006. Χρειάστηκε πλήθος παρατάσεων και πακτωλού κονδυλίων για να ξαναμπεί στις ράγες, με κίνδυνο ακόμη και επιστροφής τους στην ΕΕ.

Η αρχική εργολαβία είχε ανατεθεί σε τεχνική εταιρεία που κηρύχθηκε έκπτωτη και προκηρύχθηκε νέος διαγωνισμός τον οποίο κέρδισε άλλος εργολάβος. Η σχετική σύμβαση υπογράφτηκε το Σεπτέμβριο του 2014. Το σιδηροδρομικό έργο αποτέλεσε μία από τις μεγάλες δοκιμασίες της τελευταίας διοίκησης της ΕΡΓΟΣΕ υπό τον Χρίστο Βίνη, η οποία χρειάστηκε να διαπραγματευτεί στις Βρυξέλλες ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος δημοσιονομικής διόρθωσης με την επιστροφή 240 εκατ. ευρώ.