Αχαΐα: Τα αυθαίρετα που «βγάζουν μάτι» – Η «ζούγκλα» παρανομίας σε Ρίο… δίπλα στη θάλασσα
Σε περιοχές Αγίου Βασιλείου, Ρίου και Καστελλόκαμπου Πατρών απαιτείται ολιστική αντιμετώπιση.
Να γκρεμιστούν μάντρες – συρματοπλέγματα
Το στέλεχος της ΟΙΚΙΠΑ, Γιώργος Κανέλλης, λέει στην «Πελοπόννησο», πως ειδικά στην περιοχή του Ρίου, ο ανασχεδιασμός της παραλιακής οδοποιίας, σε μια λογική «στρατηγικής απομάκρυνσης από την ακτή», επιβάλλεται, όχι μόνο για να αναπλασθεί (δουλειά της θάλασσας) μια παραλία με βότσαλα ή άμμο που πολλαπλασιάζει την αξία και των έναντί της οικοπέδων, αλλά και γιατί η κλιματική αλλαγή ανεβάζει τη στάθμη της θάλασσας, αργά, αλλά σταθερά.
Στο πλαίσιο αυτό, τονίζει ότι χρειάζεται μια συνολική ανάπλαση της περιοχής, με ξήλωμα της υπό συνεχή διάβρωση παραλιακής οδού Ποσειδώνος και επανασχεδιασμός της, στη λογική απομάκρυνσης από την ακτογραμμή. Δηλαδή, να μεταφερθεί στον καταπατημένο χώρο, που καταλάμβανε παλαιότερα, να πεζοδρομηθεί και να αντικατασταθεί από κάθετες οδούς μόνο για χρήση από οχήματα.
Εξάλλου, η νόμιμη αντιμετώπιση της καταπάτησης του αιγιαλού, από «Πόρτο Ρίο» ως τη Δυτική Αποβάθρα, έχει προτεραιότητα, όπως λέει ο κ. Κανέλλης, όσο κι αν φαίνεται πολιτικά δύσκολο να επιχειρηθεί η εφαρμογή του νόμου, με αιγιαλό και παραλία ελεύθερα για όλους, για παρακείμενους ιδιοκτήτες και λοιπούς πολίτες, με ανάκτηση καταπατημένης παραλίας και εισφορές σε γη από τους οικοπεδούχους. Στο Ρίο, το Σχέδιο Πόλης, αν και υπάρχει εδώ και χρόνια, δεν εφαρμόζεται, γιατί τορπιλίστηκε από οικοπεδούχους, όπως υποστηρίζει ο κ. Κανέλλης. Εάν, όμως, υλοποιείτο, θα γίνονταν παράλληλες οδοί, που θα επέτρεπαν αβίαστα να καταργηθεί η παραλιακή οδός Ποσειδώνος.
Να εφαρμοστεί Σχέδιο Πόλης
Η υποχρέωση όμως για εισφορά σε γη από τους οικοπεδούδους, προκαλεί αντιδράσεις. Κατά τον κ. Κανέλλη, πρόκειται για κοντόφθαλμη αντιμετώπιση μπροστά στο μεγάλο πρόβλημα των καταπατήσεων, που εντείνεται και από τη διάβρωση της ακτής. Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Κανέλλης τονίζει ότι το άμεσο είναι να γκρεμιστούν οι μάντρες και τα συρματοπλέγματα και στρατηγικά να εφαρμοστεί ένα Σχέδιο Πόλης, με εναλλακτικές οδούς, διαπλάτυνση κάθετων δρόμων και σιγά-σιγά με απελευθέρωση τμημάτων του παραλιακού μετώπου, που έχουν δομηθεί κυριολεκτικά πάνω στο νερό.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News