Αιγιάλεια – «Δίκτυο Οινοξένεια»: Δράσεις ποιότητας και στόχοι ανάπτυξης για ενιαίο σύνθετο «προϊόν»

Στο πλαίσιο των δράσεων του «Δικτύου Οινοξένεια» θα προβληθούν 10 «Δρόμοι του Κρασιού», με δημιουργία χάρτη και ηλεκτρονικού προγράμματος για κινητά, με σημεία πολιτιστικού, φυσιολατρικού, ιστορικού και θρησκευτικού ενδιαφέροντος.

Αιγιάλεια

Μέλη της διοίκησης του «Δικτύου Ποιότητας Οινοξένεια», ενημέρωσαν τους δημοσιογράφους για τους στόχους του νεοσύστατου φορέα της Αιγιάλειας και των Καλαβρύτων, σε μία συνέντευξη Τύπου, που εξελίχθηκε σε μία όμορφη και εποικοδομητική κουβέντα, για το όραμα και τις δράσεις.

Η πρόεδρος Σωσάννα Κατσικώστα σημείωσε εξαρχής, πως το «Δίκτυο» κάνει πράξη το «ισχύς εν τη ενώσει», με Οινοποιούς, επαγγελματίες Εστίασης και Τουρισμού, επιχειρήσεις και φυσικά πρόσωπα, να ενώνουν δυνάμεις τους για ένα κοινό σκοπό, την αειφόρο ανάπτυξη του τόπου, μέσα από την ανάδειξη πλεονεκτημάτων της περιοχής, πολλά από τα οποία είναι αδικαιολόγητα υποβαθμισμένα.

«Η αδικία αυτή πρέπει να αρθεί, υπό ένα διαδραστικό όργανο που τους ενώνει στον κοινό σκοπό» είπε, ξεδιπλώνοντας τη φιλοσοφία και του «Δικτύου». Η κ. Κατσικώστα ανέφερε πως σκοπός είναι η δημιουργία εικόνας αξίας και μοναδικότητας των Αμπελουργικών Τοπίων και Ζωνών Natura, όπως και των προϊόντων ποιότητας, η αναβάθμιση οινικής παιδείας και εμπειρίας, η καλλιέργεια του αισθήματος φιλοξενίας στους κατοίκους και η προσφορά υπηρεσιών στους επισκέπτες.

Αιγιάλεια

Από τη συνέντευξη Τύπου του νεοσύστατου φορέα, στο Αίγιο.

Στον άμεσο στρατηγικό σχεδιασμό είναι η αναζήτηση οικονομικών πόρων και χορηγιών, ενώ αναμένεται απόφαση του δημοτικού συμβουλίου για συνδιοργάνωση του Φεστιβάλ «Οινοξένεια 2022».

«Η ποιότητα της γης, η τοπική γαστρονομία, ο πολιτισμός και η φιλοξενία μπορούν να αποτελέσουν ενιαίο σύνθετο «προϊόν», για τον σύγχρονο ταξιδευτή, που θα συμβάλει στην αναβάθμιση του τουρισμού. θα καταστήσει βιώσιμη τη γεωργία και θα τονώσει την τοπική οικονομία.

Σε βάθος χρόνου είναι η διοργάνωση γευσιγνωσιών, γευστικών διαγωνισμών οίνων – τροφίμων, σεμιναρίων γεύσης – εστίασης – φιλοξενίας, ταξιδιών εμπειρίας σε γαστρονομικούς – οινικούς προορισμούς, επιμόρφωση επαγγελματιών, αναβίωση και ανάδειξη τοπικών εθίμων, ανάδειξη αμπελουργικών μονοπατιών και διαδρομών πολιτισμού για πεζοπορία στα οροπέδια Μαμουσιάς, στο Πυργάκι, Λάκκα – Μυρόβρυση, Κουνινά – Παρασκευή κ.ά., με μόνιμες πινακίδες για γεωλογικές και αμπελουργικές πληροφορίες, σε σημεία θέας, εντυπωσιακά για τον επισκέπτη.

Ακόμη θα προβληθούν 10 «Δρόμοι του Κρασιού», με δημιουργία χάρτη και ηλεκτρονικού προγράμματος για κινητά, με σημεία πολιτιστικού, φυσιολατρικού, ιστορικού και θρησκευτικού ενδιαφέροντος, σε 3 τέτοια σημεία (Αίγιο, Καλάβρυτα, Ακράτα) και παράλληλη αξιοποίηση των ΣΕΑ της Ολυμπίας Οδού, Σταθμών του τρένου και εισόδων – εξόδων πόλεων με υλικό ενημέρωσης (banners, χάρτες κ.ά.).

Επίσης, με σταθερή παρουσία του Δικτύου σε ΜΜΕ, δίκτυα και μπλογκ, συμμετοχή σε εκθέσεις, συνέδρια ή άλλα γεγονότα, δημιουργία events (π.χ. Λευκές και Κόκκινες Νύχτες, Χιονισμένα Κρασιά, «Ανοιχτά Winebars», συμπόσια κ.λπ.), συνεργασία σε εκδηλώσεις (Πριμαρόλια, Εν Συρμώ», Χιονοδρομικό Καλαβρύτων, Πάρκο Χριστουγέννων Αιγίου κ.ά), διακρατικές δράσεις με τη Μεγάλη Ελλάδα στην Ιταλία ή οι «Δρόμοι του Κρασιού της Πελοποννήσου» και επιχειρησιακών σχεδίων όπως το «Καλάθι προϊόντων ΠΔΕ», η έκδοση freepress για την κουλτούρα ποιότητας υπηρεσιών και φιλοξενίας και τέλος η διοργάνωση μαθημάτων τοπικής κουζίνας από ντόπιους σεφ, σπουδαστών ΔΙΕΚ αλλά και νοικοκυρές, με διενέργεια διαγωνισμού μαγειρικής. Δ.Τ.