Δημήτρης Γεωργογιάννης: «Η πολιτισμένη κοινωνία και ο κόσμος των Τσιγγάνων…»

Επιστολή – γροθιά στο στομάχι από τον πρόεδρο Εκπολιτιστικού Συλλόγου Κάτω Αχαΐας Δημήτρη Γεωργογιάννη για το μείζον θέμα στα «τσιγγάνικα» με τους γάμους και τα παρεπόμενά τους.

Γεωργογιάννης

Ο πρόεδρος του Εκπολιτιστικού Συλλόγου Κάτω Αχαΐας ο «Αγιος Ταξιάρχης», Δημήτριος Γεωργογιάννης, παίρνει θέση, ευθέως και ξεκάθαρα, για το μείζον θέμα στην περιοχή με τους τσιγγάνικους γάμους και τα παρεπόμενά τους…

Και με μια επιστολή-πραγματική γροθιά στο κατεστημένο, με μια κραυγή αγωνίας, επιχειρεί να κινητοποιήσει και τους φορείς και τους απλούς πολίτες, για να καταλάβουν όλοι ότι το θέμα των Ρομά δεν λύνεται καταγγελτικά και κατασταλτικά αλλά μόνο με γενναίες παρεμβάσεις.

Ενα απόσπασμα από την επιστολή του:

«Προσπαθώ ως πρόεδρος ενός Συλλόγου που δραστηριοποιείται στην περιοχή των Τσιγγάνων στην Κάτω Αχαΐα, να θέσω το δικό μου σκεπτικό, μια και δεν είμαι Τσιγγάνος και μπορώ να έχω δυο οπτικές.

Διαβάζουμε το τελευταίο διάστημα πολλά επικριτικά δημοσιεύματα για τις διαταράξεις από τους γάμους των Τσιγγάνων, όπου προφανώς ο κάθε πολίτης δικαίως αγανακτεί, όπου ο κάθε μαθητής δικαίως θέλει ξεκούραστο μυαλό γιατί το επόμενο πρωί δίνει εξετάσεις, όπου κάθε εργαζόμενος αποζητά ηρεμία για να αντιμετωπίσει το δικό του Γολγοθά την επόμενη ημέρα. Αυτά είναι ο πρώτος ορθολογισμός και σίγουρα η αλήθεια.

Ο δεύτερος ορθολογισμός, κι αυτός είναι ζητούμενος, είναι αν όλο αυτό το πλέγμα που ονομάζουμε Ρομά είναι Ελληνες Πολίτες. Είναι Ελληνες Πολίτες β’ διαλογής; Και γιατί δεν πάνε σχολείο, γιατί στην πλειονότητα δεν υπάρχουν στον εργασιακό τομέα, γιατί κάνουν γάμους σε μικρές ηλικίες και γιατί και γιατί; Όλα αποτελούν αυτό το καλοστημένο περιτύλιγμα για να μπορούμε όλοι εμείς οι πολιτισμένοι να στοχοποιούμε.

Αυτή όμως είναι η μια πλευρά του νομίσματος, αυτή που μας βολεύει, αγνοώντας με το μακιγιάζ του ρατσισμού το αδύναμο κοινωνικό γρανάζι. Το γρανάζι αυτό κουρδίζεται ποικιλοτρόπως την προηγούμενη ή την μέρα των εκλογών, για να κάνει μια και μόνη κίνηση. Από την Δευτέρα ουδείς αναγνωρίζει, ουδείς ενδιαφέρεται για πράγματα όπως, η κοινωνική ένταξη, η ανεργία, η παιδεία, κοινωνικά θέματα, αλλά και θέματα βιοτικού επιπέδου. Ομως με την ανευθυνότητα της ύπαρξης του Κράτους, έχουμε σε μια πόλη, σε ένα δήμο, δυο διαφορετικές ελληνικές κοινωνίες, δυο παράλληλους κόσμους, όπου τελικά υποφέρουν και οι δύο!

Το θέμα είναι τόσο βαθιά ρατσιστικά εμπεδωμένο και δηλώσεις του τύπου από τη δημοτική αρχή ότι θα κάνει μηνύσεις, αναιρεί την ιδιότητά της αλλά και τον θεσμό της γιατί δεν είναι διαχρονικά άμοιρη των ευθυνών της.

Ποια έργα έχουν γίνει στα τετράγωνα που είναι ο οικισμός των Τσιγγάνων; Περίτρανα διαλαλείτε σε δημοσιεύματα για μια παιδική χαρά και ένα γήπεδο 5Χ5 για να καταφέρουν να παίξουν 1.000 περίπου παιδιά! Είμαστε σοβαροί; Μέχρι πριν μερικούς μήνες για όλον αυτόν τον οικισμό υπήρχαν 8 κάδοι απορριμμάτων και με χίλια παρακάλια καταφέραμε να τους κάνουμε 65 και πάλι δεν φτάνουν.

Παρακαλάμε για τον καθαρισμό της πλατείας Δύμης και του οικισμού. Σε ποιο άλλο σημείο της Πόλης υπάρχουν μαζεμένα όλα αυτά τα προβλήματα; Τελικά πού και πώς κατατάσσει τον Τσιγγάνο η Ελληνική Πολιτεία; Γι’ αυτά θα ενεργήσει κάποιος τοπικός βουλευτής; Καλό είναι να ενδιαφερόμαστε για τον κόσμο που υποφέρει από τις διαταράξεις των Τσιγγάνων αλλά να βλέπουμε όλο το κόνσεπτ.

Τις τελευταίες δεκαετίες έχουν εκπονηθεί διάφορα σχέδια ένταξης και βοήθειας των Ρομά. Τι έγιναν αυτά τα χρήματα; Πού και πώς διατέθηκαν; Ποιος έλεγξε την διαδρομή του χρήματος; Κι αν δεν πάρθηκαν, Μήπως δεν τα πήραμε για να μην ανέβουν σκαλοπάτι οι Τσιγγάνοι, οι Ρομά;

Πριν κάποιους μήνες που επισκεφτήκαμε τον γεν. γραμματέα του υπουργείου Εργασίας κ. Γεώργιο Σταμάτη, το μόνο που ζητήσαμε ως Σύλλογος ήταν να θεσπίσει η ελληνική Πολιτεία ισχυρά νομοθετικά πλαίσια για να πάνε τα παιδιά μας σχολείο. Είναι βέβαιο ότι αν κατορθώσουμε μια γενιά παιδιών να πάει Σχολείο, θα εξαλειφθούν πολλές παθογένειες.

Αυτό που όλοι θεωρούμε αυτονόητο, και ο Δήμος και η Περιφέρεια και από το αρμόδιο υπουργείο έπρεπε να έχουν θέσει τα θεμέλια πριν δεκαετίες, δυστυχώς όμως αρκέστηκαν σε Περιφερειακά και Ευρωπαϊκά Τεχνοκρατικά Σχέδια Ενταξης, με κανέναν σοβαρό ορίζοντα, με κανένα χρονοδιάγραμμα, αλλά και με κανέναν έλεγχο.

Πέραν αυτών, ποτέ κανείς από την τοπική κοινωνία, την πολιτισμένη κοινωνία, δεν μπήκε στη διαδικασία να γνωρίσει ο ένας κόσμος τον άλλο κόσμο. Και βέβαια πότε έγιναν ενημερώσεις σε έναν κόσμο αγράμματο για όλο αυτό το φάσμα της ένταξης;

2.500 ψήφοι, 5.500 άνθρωποι χωρίς έναν εκπρόσωπο! Έναν εκπρόσωπο διαμεσολαβητή! Όμως εμείς είμαστε πολιτισμένη κοινωνία κι απλά θέλουμε μόνο εκ του καναπέος να είμαστε καταγγελτικοί και ισοπεδωτικοί.

Στο δια ταύτα:
Σε μια κοινωνία όπου απουσιάζει το κομμάτι παιδεία σε ποσοστό 90% στα αγόρια και σε ποσοστό 97% στα κορίτσια, σε μια κοινωνία όπου έχει μείνει περιχαρακωμένη σε ένα συγκεκριμένο χώρο, σε μια κοινωνία που διαπραγματεύεται και συνθηκολογεί με τις συνθήκες ζωής των δεκαετιών του ’50 και του ’60, σε μια κοινωνία όπου αντιμετωπίζεται υποτιμητικά, ρατσιστικά, πάντα θα είναι ο εύκολος στόχος.

Σε ότι αφορά τις διαταράξεις από τους γάμους ή άλλες εκδηλώσεις, αυτές είναι καταδικαστέες, μέλος ή μέλη του Συλλόγου που θα προβούν σε τέτοιου είδους ενέργεια θα διαγράφεται άμεσα από το Σύλλογο».