Εξαπάτηση με….κινητή τηλεφωνία! «Λερναία ύδρα» οι απόπειρες επιτηδείων – Πατρινός παραλήπτης ύποπτου mail από πάροχο επικοινωνιών

Με αποστολή παραπλανητικών μηνυμάτων επιχειρούν να αποκτήσουν πρόσβαση σε προσωπικά δεδομένα

Εξαπάτηση με....κινητή τηλεφωνία! «Λερναία ύδρα» οι απόπειρες επιτηδείων - Πατρινός παραλήπτης ύποπτου mail από πάροχο επικοινωνιών Τα «αμαρτωλά» emails σε υπολογιστές και κινητά

Εταιρείες τηλεπικοινωνιών φαίνεται πως έχουν βάλει επιτήδειοι στο «κόλπο» εξαπάτησης ανυποψίαστων πολιτών, που στοχεύουν στην παραπλάνηση των υποψήφιων θυμάτων τους. Με την αποστολή μηνυμάτων, που προσομοιάζουν με τις πραγματικές διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email), αποσκοπούν στην απόκτηση πρόσβασης προσωπικών δεδομένων.

Πατρινός, όπως μετέφερε την «Πελοπόννησο», έλαβε το πρωί της Παρασκευής μήνυμα που έφερε την υπογραφή του Τμήματος Εξυπηρέτησης Πελατών της Cosmote, με το οποίο του δίνονταν οδηγίες για τη «λήψη παραστατικού παραγγελίας για εξοπλισμό». Για να συμβεί μάλιστα αυτό, θα έπρεπε να πληκτρολογήσει κωδικούς, προκειμένου ν’ αποκτήσει πρόσβαση σε επισυναπτόμενο σύνδεσμο (λινκ).

Απόπειρα εξαπάτησης Πατρινών με «δόλωμα» το gov.gr: Μήνυμα «παγίδα» για επιστροφή φόρου – Στην «Π» παραλήπτης του απατηλού email

Το παράδοξο είναι ότι ο άνδρας ουδέποτε επικοινώνησε με την εταιρεία, προκειμένου να δηλώσει κάποια βλάβη και πολύ περισσότερο δεν ζήτησε αντικατάσταση εξοπλισμού. Παράλληλα με την αποστολή του email, στο ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο αναδύθηκε ειδοποίηση στην οποία αναφερόταν πως περιέχεται κρυπτογραφημένο συνημμένο που δεν «μπορεί να σαρωθεί για κακόβουλο περιεχόμενο» με την επισήμανση «αποφύγετε να κάνετε λήψη, εκτός και εάν γνωρίζετε τον αποστολέα και είστε βέβαιοι για την εγκυρότητα του μηνύματος».

Υποψιασμένος για τη δράση των κυκλωμάτων απατεώνων, δεν προχώρησε σε καμία περαιτέρω ενέργεια και απλώς διέγραψε το email.

Η «Π» επικοινώνησε με υπεύθυνους της εταιρείας, οι οποίοι θα εξετάσουν το θέμα και αναμένεται απάντηση. Παλαιότερα, η εν λόγω εταιρεία είχε προχωρήσει σε ανακοίνωση, ενημερώνοντας για την ύπαρξη παραπλανητικών emails (spam-phishing), στα οποία εμφανιζόταν ως αποστολέας ζητώντας προσωπικά στοιχεία και κωδικούς από καταναλωτές, με πρόσχημα την ασφάλεια των online συναλλαγών.