Ford Ranger Raptor: Απαράμιλλες off road δυνατότητες και σπορ ταμπεραμέντου

Η μεγαλύτερη είδηση στο νέο Ranger Raptor είναι η υιοθέτηση ενός ολοκαίνουργιου βενζινοκινητήρα της οικογένειας EcoBoost

Ford

Το νέο Ford Ranger Raptor χτίζει πάνω στη δυναμική συνταγή του προκατόχου του και με 3λιτρο V6 κινητήρα βενζίνης, που θα συμπληρωθεί αργότερα από ένα 2λιτρο ντίζελ, αποτελεί εκ νέου το απόλυτο «όπλο» της κατηγορίας.
Το Ford Ranger Raptor δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις, καθώς χρόνια τώρα αποτελεί την απόλυτη έκφανση των απαράμιλλων off-road δυνατοτήτων και το ανώθευτου σπορ ταμπεραμέντου στην κατηγορία των pick-up οχημάτων.

Κι αυτό, χάρη σε μια εγνωσμένης αξίας συνταγή, με αγωνιστικές παρακαλώ καταβολές, την οποία υπογράφει σε ουκ ολίγα σημεία η Ford Performance.
Πλέον, μετά την πρεμιέρα του νέου Ranger, ήρθε η σειρά για την επίσημη αποκάλυψη και της «καυτής» εκδοχής, που με την ίδια ακριβώς ονομασία, αλλά με πολλές καινοτομίες και αλλαγές, θα ξεκινήσει την εμπορική της καριέρα στην Ευρώπη μέσα στο τελευταίο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.
Η μεγαλύτερη είδηση στο νέο Ranger Raptor είναι η υιοθέτηση ενός ολοκαίνουργιου βενζινοκινητήρα της οικογένειας EcoBoost, ο οποίος διαθέτει 6 κυλίνδρους σε διάταξη V και χωρητικότητα 3,0 λίτρων αποδίδοντας μέγιστη ισχύ 288 ίππων σε συνδυασμό με ροπή που φτάνει τα 491 Nm.

O εν λόγω κινητήρας εξοπλίζεται με ένα αγωνιστικών προδιαγραφών σύστημα anti-lag που ενεργοποιείται στο πρόγραμμα Baja, το οποίο διατηρεί την περιστροφή των υπερσυμπιεστών για έως και τρία δευτερόλεπτα αφού ο οδηγός σηκώσει το πόδι του από το γκάζι.
Η μονάδα συνεπικουρείται από ένα σύστημα που μεταβάλει την χροιά του κινητήρα μέσα από τέσσερα στο σύνολο προγράμματα (Quiet, Normal, Sport και Baja) καθώς και από το γνωστό 10τάχυτο αυτόματο κιβώτιο της Ford.
Όπως διαβεβαιώνει η Ford, από το 2023, ο 2λιτρος EcoBlue πετρελαιοκινητήρας της, με τον οποίο εξοπλίζονταν το Ranger Raptor της πρώτης γενιάς, θα είναι διαθέσιμος και στο νέο μοντέλο.
Το νέο Ranger Raptor διαθέτει ένα μια πλειάδα αθέατων αλλαγών στα μηχανικά μέρη που ενισχύουν έτι περαιτέρω τον «πολεμικό» χαρακτήρα της κατασκευής.

Με ειδικές ενισχύσεις στην ανάρτηση, που πλέον είναι ανασχεδιασμένη διαθέτοντας στον εμπρός άξονα ουκ ολίγα μέρη από αλουμίνιο και πίσω έναν σύνδεσμο Watt, και νέα αμορτισέρ που υπογράφει η εταιρεία Fox, με απόσβεση που προσαρμόζεται στη διαδρομή τους, το Ranger Raptor υπόσχεται ότι τίποτα δεν θα σταθεί εμπόδιο στο διάβα του εντός και εκτός δρόμου.
Η ανάρτηση της Fox συνδυάζεται με ένα σύστημα το οποίο φέρει την ονομασία Bottom-Out Control, το οποίο διασφαλίζει τη μέγιστη δύναμη απόσβεσης στο τελευταίο 25% της διαδρομής του αμορτισέρ. Αντίστοιχα, το σύστημα μπορεί να σκληραίνει τα πίσω αμορτισέρ, ώστε να το πίσω μέρος να μην βυθίζεται στις έντονες επιταχύνσεις.

Από εκεί και πέρα, το «παρών» δίνει μια σειρά προστατευτικών στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου (από ατσάλι υψηλής αντοχής) για τον κινητήρα και την μετάδοση, τα οποία «καλύπτουν» βασικά εξαρτήματα όπως το ψυγείο, το σύστημα διεύθυνσης, το κάρτερ και το εμπρός διαφορικό.
Για πρώτη φορά, το Ranger Raptor εξοπλίζεται με ένα προηγμένο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης, σε συνδυασμό με εμπρός και πίσω μπλοκέ διαφορικά και δυνατότητα υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων.

Για καλύτερη απόδοση σε διαφορετικά τερέν, ο οδηγός του νέου Ranger Raptor έχει στη διάθεσή του επτά επιλέξιμα προφίλ οδήγησης, τα Normal, Sport και Slippery για οδήγηση στην άσφαλτο και τα Rack crawl, Sand, Mud/Ruts και Baja για εκτός δρόμου κίνηση, τα οποία προσαρμόζουν ένα πλήθος παραμέτρων που σχετίζονται με τον κινητήρα, το κιβώτιο, τα συστήματα ελέγχου και πρόσφυσης, την ανάρτηση, καθώς και την απόκριση του τιμονιού και του πεντάλ βενζίνης.