Γεωργιάδης: :Αποκλιμάκωση του πληθωρισμού – θα αποτυπωθεί και στο «καλάθι του νοικοκυριού»
Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης αναφέρθηκε σε αποκλιμάκωση του πληθωρισμού.
Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης μίλησε για αποκλιμάκωση του πληθωρισμού, η οποία μάλιστα, μέσα σε διάστημα λίγων εβδομάδων, θα φανεί και στο καλάθι του νοικοκυριού.
Σύμφωνα με την ΕΡΤ, το «καλάθι του νοικοκυριού» κρατάει σταθερές τις τιμές, ενώ οδηγούμαστε σε αποκλιμάκωση του πληθωρισμού. Αυτό δήλωσε σήμερα σε συνέντευξη τύπου ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης σημειώνοντας ότι σε δύο με τρεις εβδομάδες οι μειώσεις που γίνονται από τις βιομηχανίες αλλά και λόγω της πτώσης της τιμής του ρεύματος θα αποτυπωθεί και στο καλάθι.
Ο κ. Γεωργιάδης σημείωσε ότι δεν είναι πραγματική η αίσθηση ότι υπάρχει αισχροκέρδεια και πρόσθεσε πως δεν πρέπει να δημιουργηθεί πανικός στους καταναλωτές και να οδηγηθούν σε αγορές που δεν θα έκαναν, λόγω της φημολογίας ότι έρχονται μεγάλες αυξήσεις στην αγορά.
« Όλοι οι δείκτες, είπε ο κ. Γεωργιάδης, δείχνουν ότι είμαστε κάτω από το ευρωπαϊκό μέσο όρο, οπότε δεν νοείται να έχουμε γενικευμένη αισχροκέρδεια. Σε διαφορετική περίπτωση ο πληθωρισμός θα ήταν πάνω από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο».
Ο κ. Γεωργιάδης αναφερόμενος στο «καλάθι του νοικοκυριού» είπε ότι έχει θετικά αποτελέσματα καθώς και ότι οι έλεγχοι είναι συνεχείς από τη ΔΙΜΕΑ και επιβάλλονται πρόστιμα που εισπράττονται.
«Οι βιομηχανίες κάνουν μειώσεις ενώ και η τιμή του ρεύματος πέφτει» είπε και πρόσθεσε «αν πούμε ότι θα συμβεί το αντίθετο θα ευνοηθεί η κερδοσκοπία. Τα μέτρα λειτουργούν».
Ο υπουργός υπογράμμισε ότι το «καλάθι του νοικοκυριού» κρατάει σταθερές τις τιμές αλλά, επιπλέον, οδηγούμαστε σε αποκλιμάκωση του πληθωρισμού και σε δύο με τρεις εβδομάδες η μείωση θα αποτυπωθεί και στο καλάθι και σημείωσε ότι ένα προϊόν που μπαίνει με μια τιμή ανταγωνιστική στο καλάθι, όταν βγαίνει, επιστρέφει η τιμή του στο προηγούμενο επίπεδο αλλά αυτό δεν νοείται ως αύξηση. Σε διαφορετική περίπτωση όταν τελείωνε μια προσφορά και επιστρέφει η παλιά τιμή στο προϊόν θα λογιζόταν μόνιμα ως αύξηση, σημείωσε ο ίδιος.
Από την πλευρά του ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Σωτήρης Αναγνωστόπουλος ανέφερε ότι η φημολογία μπορεί να οδηγήσει τους καταναλωτές να κάνουν αγορές που δεν είχαν πρόθεση να κάνουν σε διαφορετική περίπτωση.
Αναφέρθηκε σε συγκεκριμένες αυξήσεις τιμών όπως παρουσιάζονται σε δημοσιεύματα εφημερίδων οι οποίες φαίνονται σαν μια γενικευμένη εικόνα ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, προκύπτει ότι είναι μεμονωμένες.
Σε ό,τι αφορά στους ελέγχους επεσήμανε ότι τα μεσαίου και μεγάλου μεγέθους καταστήματα τροφίμων που επηρεάζουν το 95% των εξόδων μας είναι περίπου 5.000 και 35.000 είναι το σύνολο των επιχειρήσεων τροφίμων στην χώρα, οπότε ο βασικός έλεγχος, από την ΔΙΜΕΑ και τις περιφερειακές μονάδες ελέγχου, εστιάζεται κυρίως στις 5.000 επιχειρήσεις.
Για την αλλαγή συσκευασίας από τις βιομηχανίες επισημάνθηκε ότι δεν είναι παράνομη πρακτική, αλλά πρέπει να αναγράφεται η ποιότητα του προϊόντος που περιέχει. Παράνομο είναι στην συσκευασία να μην αναγράφονται οι πραγματικές πληροφορίες για το προϊόν (γραμμάρια κλπ) ενώ σχετικά με την συζήτηση για το πότε υπάρχει αισχροκέρδεια όταν μικραίνει η συσκευασία ή αλλάζει η τιμή, ο γενικός γραμματέας εξήγησε ότι αυτό ορίζεται από την χονδρική τιμή που έχει αγοράσει η επιχείρηση και αυτό είναι ένα θέμα που υπάγεται στους ελέγχους που πραγματοποιεί η ΔΙΜΕΑ.
Από την αρχή της πληθωριστικής κρίσης έχουν γίνει 4.000 έλεγχοι κατά της αισχροκέρδειας με πρόστιμα άνω των 3 εκατ. ευρώ και το μεγαλύτερο πρόστιμο άνω τον 600.000 ευρώ που επιβλήθηκε σε σούπερ μάρκετ και εισπράχθηκε στο ακέραιο.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News