Για μια Πάτρα με εμπορικό παλμό: Οι προτάσεις της “Εμπορικής Ανανέωσης” για την αναπτυξιακή στρατηγική της πόλης

Η «Εμπορική Ανανέωση» καταθέτει ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο θέσεων για την ενίσχυση της τοπικής αγοράς και την ανάπτυξη της Πάτρας.

προτάσεις

Η παράταξη «Εμπορική Ανανέωση» ανταποκρίθηκε άμεσα στο κάλεσμα του Εμπορικού Συλλόγου Πατρών και κατέθεσε τις δικές της προτάσεις για το Σχέδιο Ανάπτυξης της πόλης. Με αίσθημα ευθύνης και γνώμονα την ουσιαστική ενίσχυση της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας, παρουσίασε ένα στοχευμένο και εφαρμόσιμο πλαίσιο παρεμβάσεων, βασισμένο στις ανάγκες της τοπικής αγοράς και τις προοπτικές της Πάτρας.

Οι προτάσεις της “Εμπορικής Ανανέωσης” για την ανάπτυξη της Πάτρας

Η «Εμπορική Ανανέωση» προτείνει ένα ρεαλιστικό σχέδιο για την οικονομική και εμπορική αναζωογόνηση της Πάτρας, δίνοντας έμφαση στη στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και στην αναβάθμιση της ταυτότητας της πόλης. Οι προτάσεις εντάσσονται σε επτά θεματικούς άξονες:

1. Τόνωση της τοπικής αγοράς και των εμπορικών γειτονιών

Αναβάθμιση του αστικού ιστού με δημιουργία «Εμπορικών Γειτονιών» και καλαίσθητες παρεμβάσεις που θα ενισχύσουν τη ζωντάνια της αγοράς.

Μείωση δημοτικών τελών για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και παροχή κινήτρων για νέα εμπορική δραστηριότητα.

Διοργάνωση θεματικών αγορών και εμπορικών φεστιβάλ με στόχο την ενίσχυση της κατανάλωσης και την αύξηση της επισκεψιμότητας.

Βελτίωση της εικόνας των εμπορικών δρόμων μέσα από φωτισμό, πεζοδρομήσεις και δημιουργία πράσινων χώρων.

2. Ψηφιακός μετασχηματισμός και καινοτομία

Δημιουργία της ψηφιακής πλατφόρμας “Buy in Patras” για την προβολή των τοπικών επιχειρήσεων.

Επιμόρφωση εμπόρων σε εργαλεία digital marketing και ηλεκτρονικού εμπορίου.

Παροχή δωρεάν Wi-Fi στους βασικούς εμπορικούς δρόμους για την ενίσχυση της εμπειρίας των καταναλωτών.

Εγκατάσταση «Έξυπνων Βιτρινών» με δυνατότητα ενημέρωσης για προσφορές, προϊόντα και δράσεις.

3. Ανάπτυξη της κρουαζιέρας και του θαλάσσιου τουρισμού

Διασύνδεση του λιμανιού με το εμπορικό κέντρο μέσω προγραμματισμένων διαδρομών και τουριστικής πληροφόρησης.

Προσφορά ειδικών πακέτων αγορών και προνομίων για τουρίστες κρουαζιέρας.

Αναβάθμιση των υποδομών του λιμανιού ώστε να βελτιωθεί η συνολική εμπειρία των επισκεπτών.

4. Πολιτισμός ως μοχλός εμπορικής ανάπτυξης

Δημιουργία Μουσείου Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας με σκοπό την ανάδειξη της εμπορικής ιστορίας της Πάτρας.

Ολοκληρωμένο σχέδιο αξιοποίησης της δυναμικής του Πατρινού Καρναβαλιού καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Θεματικές πολιτιστικές διαδρομές που θα αναδεικνύουν τη βιομηχανική και ναυτική κληρονομιά της πόλης.

5. Αναβάθμιση υποδομών και κυκλοφοριακής λειτουργίας

Ανάπλαση του παραλιακού μετώπου με χώρους περιπάτου και αναψυχής.

Νέα πολιτική στάθμευσης με δημιουργία περισσότερων δωρεάν θέσεων.

Βελτίωση της συγκοινωνιακής συνδεσιμότητας των εμπορικών περιοχών με την ενίσχυση των δημόσιων συγκοινωνιών και την προώθηση έξυπνων μετακινήσεων (ηλεκτρικά λεωφορεία, car sharing).

6. Προβολή τοπικών προϊόντων και γαστρονομίας

Διοργάνωση ετήσιου γαστρονομικού φεστιβάλ που θα συνδέει την εστίαση με την αγορά τοπικών προϊόντων.

Σύνδεση της αχαϊκής γαστρονομίας με την τουριστική εμπειρία μέσω ξενοδοχείων και τοπικών επιχειρήσεων.

Στήριξη τοπικών παραγωγών μέσω ειδικών εκθέσεων και δράσεων στο λιανεμπόριο.

7. Ενίσχυση του θρησκευτικού τουρισμού

Προβολή του Ιερού Ναού του Αγίου Ανδρέα ως κεντρικού σημείου θρησκευτικού ενδιαφέροντος στα Βαλκάνια.

Δημιουργία οργανωμένων θρησκευτικών διαδρομών και συνεργασία με ταξιδιωτικά γραφεία.

Διοργάνωση συνεδρίων και εκδηλώσεων με θρησκευτική και ιστορική θεματολογία.

Η «Εμπορική Ανανέωση» συνεχίζει να εργάζεται με σταθερό προσανατολισμό στη στήριξη των εμπόρων και της τοπικής αγοράς, καλώντας όλους τους φορείς να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση μιας στρατηγικής ανάπτυξης που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες και τις πραγματικές δυνατότητες της Πάτρας.