Νέα Υόρκη: Το ελικόπτερο που συνετρίβη στον Χάντσον είχε παρουσιάσει βλάβη μήνες πριν την τραγωδία
Μηχανική αστοχία φέρεται να κρύβεται πίσω από τη φονική πτώση του ελικοπτέρου στον ποταμό Χάντσον. Έγγραφα της FAA δείχνουν ότι το μοιραίο αεροσκάφος είχε καταγράψει σοβαρό πρόβλημα μήνες πριν την τραγωδία που στοίχισε τη ζωή σε έξι ανθρώπους.

Μηχανικό πρόβλημα στο σύστημα μετάδοσης είχε παρουσιάσει το ελικόπτερο Bell 206L-4 LongRanger IV που συνετρίβη στον ποταμό Χάντσον, παρασύροντας στον θάνατο και τους έξι επιβαίνοντες. Σύμφωνα με στοιχεία της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (FAA), το πρόβλημα είχε εντοπιστεί ήδη από τον Σεπτέμβριο του προηγούμενου έτους.
Το ελικόπτερο, κατασκευής 2004, ανήκε στην εταιρεία New York Helicopter και είχε συμπληρώσει πάνω από 12.700 ώρες πτήσης όταν υποβλήθηκε σε επισκευή. Η εταιρεία, που δραστηριοποιείται σε τουριστικές πτήσεις πάνω από τη Νέα Υόρκη, βρίσκεται στο επίκεντρο της έρευνας, καθώς είναι η δεύτερη φορά που ελικόπτερό της καταλήγει στον Χάντσον—το πρώτο ήταν το 2013 με Σουηδούς τουρίστες, χωρίς νεκρούς.
Η νέα τραγωδία έφερε στο φως πληροφορίες για τουλάχιστον δύο οδηγίες αξιοπλοΐας που είχε εκδώσει η FAA για το συγκεκριμένο μοντέλο. Η πρώτη, από τον Δεκέμβριο του 2022, αφορούσε τον έλεγχο και την πιθανή αντικατάσταση των πτερυγίων του κύριου ρότορα λόγω κινδύνου αποκόλλησης. Η δεύτερη, τον Μάιο του 2023, αφορούσε τους άξονες του ουραίου στροφείου, και περιλάμβανε και το μοντέλο του μοιραίου αεροσκάφους.
Η πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB), Τζένιφερ Χόμεντι, δήλωσε πως σημαντικά τμήματα του ελικοπτέρου, ανάμεσά τους και οι ρότορες, δεν έχουν ακόμη εντοπιστεί. Βίντεο που καταγράφηκε από αυτόπτες δείχνει το ελικόπτερο να διαλύεται στον αέρα και τα κομμάτια του να πέφτουν στο νερό σε διαφορετικές κατευθύνσεις. Το δυστύχημα σημειώθηκε μετά από περίπου 25 λεπτά πτήσης.
Πηγή αγωνίας για τις αρχές αποτελεί και η εμπειρία του πιλότου, τα πρωτόκολλα συντήρησης που ακολουθήθηκαν, αλλά και η συμμόρφωση της εταιρείας στις οδηγίες ασφάλειας. Τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας του ελικοπτέρου είχαν εκδοθεί το 2016 και ήταν σε ισχύ έως το 2029.
Ο CEO της εταιρείας, Μάικλ Ροθ, δήλωσε πως δεν γνωρίζει τι προκάλεσε το δυστύχημα, προσθέτοντας πως «οι κύριοι έλικες δεν βρίσκονταν πάνω στο ελικόπτερο την ώρα της πτώσης» και ότι «δεν έχει ξαναδεί κάτι τέτοιο στα 30 χρόνια καριέρας του». Στην ίδια δήλωση, παραδέχτηκε πως «αυτά είναι μηχανές… και χαλάνε».
Το δυστύχημα συγκλόνισε τη Νέα Υόρκη καθώς ανάμεσα στα θύματα βρισκόταν ολόκληρη οικογένεια που γιόρταζε τα γενέθλια του μικρού γιου τους. Το τραγικό βίντεο της πτώσης άνοιξε νέο γύρο ερωτημάτων και ευθυνών για τη λειτουργία της εταιρείας και την ασφάλεια των πτήσεων αναψυχής.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
«Ο θάνατος δεν δικαιώνεται»: Στην «Π» η σύζυγος του δολοφονηθέντος δημοσιογράφου Γιώργου Καραϊβάζ
Διπλή δολοφονία στο Αίγιο: Τους σκότωσε με πόδι σιδερένιου τραπεζιού
Ο Τραμπ περικυκλώνει την Κίνα, αλλά απομονώνει τις ΗΠΑ: Παγκόσμιο μέτωπο με ρωγμές
Πάσχα 2025: Ανοιχτά τα καταστήματα την Κυριακή των Βαΐων – Σε πλήρη ισχύ το εορταστικό ωράριο
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News