Πανελλήνιες 2025: Πώς σχολιάζουν τα θέματα της Έκθεσης τα Εκπαιδευτικά Κέντρα ΟΡΜΗ-ΑΡΙΣΤΑ

Η κ. Πυλαρινού Μαρία, υπεύθυνη του φιλολογικού τμήματος των Εκπαιδευτικών Κέντρων ΟΡΜΗ-ΑΡΙΣΤΑ σχολιάζει το θέμα των εξετάσεων στην Έκθεση

Πανελλήνιες 2025: Πώς σχολιάζουν τα θέματα της Έκθεσης τα Εκπαιδευτικά Κέντρα ΟΡΜΗ-ΑΡΙΣΤΑ

Tα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας που διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών ΓΕΛ, σχολίασε η κ. Πυλαρινού Μαρία, υπεύθυνη του φιλολογικού τμήματος των Εκπαιδευτικών Κέντρων ΟΡΜΗ-ΑΡΙΣΤΑ σχολιάζει το θέμα των εξετάσεων στην Έκθεση:

Πανελλήνιες 2025: Πώς σχολιάζουν τα θέματα της Έκθεσης τα Εκπαιδευτικά Κέντρα ΟΡΜΗ-ΑΡΙΣΤΑΣήμερα οι υποψήφιοι των Ημερησίων και Εσπερινών Γενικών Λυκείων εξετάστηκαν στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας. Το θέμα αφορούσε το Σχολείο και τη Δημιουργικότητα. Οι ασκήσεις της τεχνικής περιελάμβαναν περίληψη στο 2ο κείμενο αναφοράς και για άλλη μία χρονιά η άσκηση Β1 ήταν κλειστού τύπου(ΣΩΣΤΌ – ΛΑΘΟΣ), χωρίς τεκμηρίωση. Οι υπόλοιπες ασκήσεις σχετίζονται με τον επιστημονικό λόγο, το επικοινωνιακό αποτέλεσμα του τίτλου και μετατροπή από Ενεργητική Σύνταξη σε Παθητική Σύνταξη. Το λογοτεχνικό κείμενο είναι  πεζό, απόσπασμα από το έργο του Γ. Ιωάννου «Για ένα φιλότιμο» και η ερώτηση ήταν διατυπωμένη με σαφήνεια. Οι μαθητές θα έπρεπε να είναι προσεχτικοί στον εντοπισμό των κατάλληλων κειμενικών δεικτών. Στην παραγωγή λόγου ζητήθηκε άρθρο και υπήρχαν 2 ζητούμενα:

Α) Λόγοι που το σύγχρονο σχολείο οφείλει να καλλιεργεί τη δημιουργικότητα των μαθητών,

Β) Τρόποι που ο μαθητής στην προσωπικη του ζωή εκφράζει τη δημιουργικότητα.

Η παραγωγή λόγου κρίνεται απαιτητική και οι υποψήφιοι έπρεπε να αξιοποιήσουν την κριτική τους ικανότητα. Βέβαια, οι υποψήφιοι που είχαν προετοιμαστεί άρτια καθ΄όλη τη διάρκεια της χρονιάς θα μπορούσαν να ανταποκριθούν.