Πάτρα: Στις 18 Δεκεμβρίου στο «Πολύεδρο» η παρουσίαση του βιβλίου «Άρατος- Γέφυρες διδασκαλίας»

Πρόκειται για τον συλλογικό πρώτο τόμο ενός χρήσιμου οδηγού για τους εκπαιδευτικούς, ανεξαρτήτως του γνωστικού αντικειμένου που διδάσκουν.

Πολύεδρο

Παρουσιάζεται στο Πολύεδρο την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου, στις 7 το απόγευμα, το νέο βιβλίο «Άρατος- Γέφυρες διδασκαλίας» από τούς διδάσκοντες στο Πρότυπο Γενικό Λύκειο Πατρών, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ζήτρος. Πρόκειται για τον συλλογικό πρώτο τόμο ενός χρήσιμου οδηγού για τους εκπαιδευτικούς, ανεξαρτήτως του γνωστικού αντικειμένου που διδάσκουν.

Οι συγγραφείς εκπαιδευτικοί του Προτύπου Γενικού Λυκείου Πατρών,  με επιμέλεια και συνέπεια στην επιστημονική δεοντολογία, δημιούργησαν αυτό τον οδηγό, με προτάσεις που ορίζονται από τις επιστήμες της γνωστικής ψυχολογίας και της παιδαγωγικής. Ο οδηγός επιδιώκει να συνδράμει στην πορεία των νέων ανθρώπων, των μαθητών, οι οποίοι ευρίσκονται ενώπιον πολυδύναμων προοπτικών, θέτουν ερωτήματα κοσμογονικής φύσης και επιδιώκουν απαντήσεις που θα τους συνοδεύουν στο διηνεκές. Μια πρώτη απόπειρα να καταδειχθούν οι διαστάσεις και οι δυνατότητες που διανοίγονται από την εφαρμογή της διαθεματικότητας και της καινοτομίας στην διδακτική πράξη.

Χαιρετισμό θα απευθύνουν:

– Δρ. Βασιλόπουλος Στέφανος, Καθηγητής του Πανεπιστημίου Πατρών, Πρόεδρος της ΠΕΠΠΣ (Περιφερειακή Επιτροπή Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων) της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος.

– Δρ. Δελέγκος Νικόλαος, Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδος.

– Δρ. Πιερρή Ευγενία, Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Αχαΐας.

– Δρ. Τσελεπή Μαρία-Ροζίτα, Βιολόγος, Διευθύντρια 11 ου ΓΕΛ Πατρών (πρώην Διευθύντρια Προτύπου Γενικού Λυκείου Πατρών).

– Δρ. Σφαέλος Ιωάννης, Φυσικός, Διευθυντής και Μέλος του ΕΠΕΣ του Προτύπου Γενικού Λυκείου Πατρών.

– Δρ. Γάκης Παναγιώτης, Διευθυντής και Μέλος του ΕΠΕΣ του Πρότυπου Γυμνασίου Πατρών.

Ομιλητές:

– Δρ./Δρ. Τερέζης Χρήστος, Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών, Πρόεδρος του ΕΠ.Ε.Σ. τού Προτύπου Γενικού Λυκείου Πατρών.

– Δρ. Μπαλωμένου Αθανασία, Περιφερειακή Επόπτρια Ποιότητας της Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Διεύθυνσης Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας και Σύμβουλος Εκπαίδευσης κλάδου Μαθηματικών Αχαΐας (πρώην Σύμβουλος Παιδαγωγικής Καθοδήγησης και πρώην Μέλος του ΕΠΕΣ του Προτύπου Γενικού Λυκείου Πατρών).

– Δρ. Παπατσίμπας Γεώργιος, ΠΕ02, Επόπτης Ποιότητας της Εκπαίδευσης ΔΔΕ Αχαΐας και Σύμβουλος Εκπαίδευσης κλάδου Φιλολόγων Αχαΐας (πρώην εκπαιδευτικός του Προτύπου Γενικού Λυκείου Πατρών).

– Δρ. Βαρδάλου Έλενα, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Οικονομίας Δυτ. Ελλάδας, Σύμβουλος Παιδαγωγικής Καθοδήγησης και Μέλος του ΕΠΕΣ του Προτύπου Λυκείου Πατρών (πρώην εκπαιδευτικός του Προτύπου Γενικού Λυκείου Πατρών).

Συντονισμός: Δρ. Καρανάσιου Ελένη (Φιλόλογος-Θεατρολόγος)-Εκπαιδευτικός τού Προτύπου Γενικού Λυκείου Πατρών.

Τεχνική υποστήριξη: Αρλαπάνος Γεώργιος (Βιολόγος) & Πετρόπουλος Μιχάλης (Φυσικός)-Εκπαιδευτικοί του Προτύπου Γενικού Λυκείου Πατρών.

Επιμέλεια εκδήλωσης: Δρ./Δρ. Καπρούλιας Απόστολος (Φιλόλογος), Μέλος του ΕΠΕΣ του Προτύπου Γενικού Λυκείου Πατρών & Χριστοπούλου Μαρία (Αγγλικής Γλώσσας)- Εκπαιδευτικοί του Προτύπου Γενικού Λυκείου Πατρών.

Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου:

Μαθηματικά και Φυσική Αγωγή, Αρχαία Γλώσσα και Αγγλική Γλώσσα, Ιστορία και Βιολογία, Αρχαίο Θέατρο και Φυσική, Λατινικά και Αστρονομία…. Τι σχέση έχουν αυτές οι επιστήμες μεταξύ τους; Πως συνδυάζονται; Τι στόχο και ποιόν σκοπό έχουν; Πρόκειται για ερωτήματα που μπορεί να θέσει ο οοιοσδήποτε, ακόμη και μη ασχολούμενος με θέματα Εκπαίδευσης. Η απάντηση ευρίσκεται στο… μαθηματικό αξίωμα: «από ένα σημείο διέρχονται άπειρες ευθείες». Τοιουτοτρόπως και ένα αντικείμενο μπορεί να ειδωθεί από πολλές πλευρές.  Κάτι σαν τον ιμπρεσιονισμό ως ρεύμα στη ζωγραφική, όταν ο Σεζάν ζωγράφισε τα μήλα του χωρίς σαφή περιγράμματα για να δείξει ότι ένα αντικείμενο το βλέπουμε από αναρίθμητες οπτικές γωνίες.

Οι διδάσκοντες στο Πρότυπο Γενικό Λύκειο Πατρών πίστεψαν στο αξίωμα αυτό και το κατέστησαν πράξη  στην τάξη. Εργάστηκαν ακούραστα και ακαταπόνητα, προκειμένου να τοποθετήσουν το δικό τους λιθαράκι στην οικοδόμηση της επιστημονικής αντιληπτικότητας των μαθητών τους. Στο πλαίσιο της διαθεματικής προσέγγισης ενός αντικειμένου έπλασαν το αντικείμενο με υλικά δύο ή και περισσότερων επιστημονικών πεδίων. Ένα σύνολο διδακτικών προτάσεων και εκπαιδευτικών σεναρίων σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε  φέρνοντας στο φως καινοτόμες και ολιστικές εκπαιδευτικές πρακτικές. Κι όπως είπε και ο Dewey, επειδή ένα αντικείμενο ευρίσκεται στην ζωή, δεν μπορεί να θεαθεί μονόπλευρα αλλά ενταγμένο στην ίδια την ζωή και τις πτυχές της.