Πάτρα: «Στον αέρα» τα υδροπλάνα – Εκκρεμούν αδειοδοτήσεις εδώ και 12 χρόνια

Η Hellenic Seaplanes περιμένει ακόμα να πάρει άδεια εμπορικής εκμετάλλευσης

Πάτρα

Καθηλωμένο και χωρίς σαφές χρονοδιάγραμμα παραμένει για μια ακόμα χρονιά το επενδυτικό σχέδιο των πτήσεων με υδροπλάνα. Η Πάτρα είναι μια από τις λίγες πόλεις που διαθέτουν έτοιμες και αδειοδοτημένες υποδομές, ωστόσο η έναρξη των πτήσεων με υδροπλάνα παραμένει ακόμα ένας άλυτος γρίφος.

Η εταιρεία υδροπλάνων Hellenic Seaplanes ευελπιστεί ότι σύντομα θα ξεκινήσει τις εμπορικές πτήσεις, έπειτα από 12 χρόνια… υπομονής και αναμονής, αλλά ακόμα δεν έχει νικήσει το τέρας της γραφειοκρατίας.

Σε συνεργασία με την Πολιτεία και τις τοπικές Αρχές, προχώρησε πρόσφατα στη διεύρυνση του δικτύου της, εντάσσοντας τρεις νέους στρατηγικούς προορισμούς, τον Βόλο, την Καλαμάτα και τη Σκύρο, ωστόσο ακόμα επικρατεί αβεβαιότητα για το πότε θα ξεκινήσουν οι πτήσεις.

Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Νικόλας Χαραλάμπους, μιλώντας στην «Πελοπόννησο», εμφανίστηκε συγκρατημένος στο ερώτημα «πότε θα ξεκινήσουν οι πτήσεις», γιατί όπως εξήγησε, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας δεν έχει δώσει ακόμα στην Hellenic Seaplanes, άδεια εμπορικής εκμετάλλευσης, η οποία είναι απαραίτητη για την έναρξη εμπορικών πτήσεων.

Οι Αδειοδοτικές Αρχές ζητούν νέες μελέτες ασφάλειας από την εταιρεία, για τον κυματισμό που επικρατεί στα υδατοδρόμια και στα υδάτινα πεδία λιμνών όπου θα προσνηώνεται. «Μετά το δυστύχημα των Τεμπών οι αδειοδοτήσεις έχουν γίνει πολύ πιο αυστηρές» είπε ο κ. Χαραλάμπους, αφήνοντας και αιχμές για αθέμιτο ανταγωνισμό από τις επιχειρήσεις εκμετάλλευσης ελικοπτέρων.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Π» υπηρεσιακοί παράγοντες αδειοδοτικών αρχών, απαιτούν τώρα την εκπόνηση κυματικών μελετών. Δεν έχει ξεκαθαριστεί εάν με αυτές τις μελέτες μπορεί να τεθεί εν αμφιβόλω η λειτουργία ακόμα και αδειοδοτημένων υδατοδρομίων.

Ο κ. Χαραλάμπους όμως, τόνισε στην «Π» ότι εάν η αδειοδότηση καθυστερήσει ακόμα 2-3 μήνες, τότε η έναρξη εμπορικών πτήσεων μπορεί να χαθεί και για το 2025, καθώς η εταιρεία στηρίζει το επενδυτικό της εγχείρημα, κατά βάση στην τουριστική σεζόν του καλοκαιριού.
«Αυτές οι καθυστερήσεις διαβρώνουν την πίστη του κοινού στο εγχείρημα, το οποίο αμφισβητείται από πολλούς» ανέφερε η «Π» στον κ. Χαραλάμπους, ο οποίος τόνισε ότι «εμείς έχουμε ξοδέψει χρήματα και πόρους για 12 χρόνια. Αγοράσαμε δύο υδροπλάνα, έχοντας φέρει το ένα στην Ελλάδα. Φτιάξαμε υδατοδρόμια, έχουμε προσωπικό, πιστεύετε ότι δεν θέλουμε να πετύχουμε;».

Ο επικεφαλής της Hellenic Seaplanes δεν έκρυψε την ανησυχία του και για την συγκυρία του ανασχηματισμού σε μια κρίσιμη χρονική περίοδο, καθώς η αλλαγή προσώπων σε κομβικά υπουργεία κανείς δεν ξέρει εάν και πόσο θα κρατήσει πίσω την υλοποίηση της επένδυσης.
«Εχουμε αγοράσει και δεύτερο υδροπλάνο, αλλά το κρατάμε στην Ελβετία για να μην πληρώνουμε χωρίς να κάνουμε πτητικό έργο» είπε ο κ. Χαραλάμπους.

Νικόλας Χαραλάμπους: Περιμένουμε το πράσινο φως

Ο διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaplanes, Νικόλας Χαραλάμπους, τόνισε στην «Π» ότι η εταιρεία περιμένει την αδειοδότηση εμπορικής εκμετάλλευσης, ενώ δεσμεύθηκε ότι η δοκιμαστική πτήση στην Πάτρα, που αναβλήθηκε δύο φορές τον περασμένο Σεπτέμβριο λόγω μετεωρολογικών συνθηκών, θα επιχειρηθεί να γίνει λίγο πριν το Πάσχα φέτος. Ο Κύπριος επιχειρηματίας τόνισε ωστόσο ότι διατηρεί την αισιοδοξία του για το επενδυτικό πλάνο, ενώ αναφερόμενος στο υδατοδρόμιο της Πάτρας, τόνισε ότι στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα τοπικό δίκτυο πτήσεων που θα συνδέει αεροπορικώς την πόλη με την Κέρκυρα, τους Παξούς, τα Γιάννενα και την Αμφιλοχία. Παράλληλα, δήλωσε αισιόδοξος γιατί το υδατοδρόμιο της Πάτρας, ταιριάζει απόλυτα, όπως είπε, με το επενδυτικό σχέδιο της νέας μαρίνας Mega Yacht και της ανάπτυξης της κρουαζιέρας στο παλιό λιμάνι.

Ανδρέας Οικονόμου: Υποδομές και στο Αίγιο

Στο δίκτυο των υδατοδρομίων που δημιουργείται αυτή την περίοδο σε όλη την Ελλάδα, θέλει να μπει και το Αίγιο. Η διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου ανακοίνωσε προχθές, ότι στο πλαίσιο της σύνταξης του master plan της λιμενικής ζώνης, περιλαμβάνεται και η χωροθέτηση και δημιουργία υδατοδρομίου.
Ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, Ανδρέας Οικονόμου, δήλωσε στην «Π» ότι το υδατοδρόμιο είναι βασικό στοιχείο του master plan του λιμένα Αιγίου. Προς το παρόν, η διοίκηση του φορέα θέτει τον στόχο που θα πάρει μορφή μέσα από αυτή την διαδικασία και σε επόμενο στάδιο θα εξεταστούν σε συνεργασία με πιθανούς επενδυτές οι προοπτικές αεροπορικής σύνδεσης με υδροπλάνα με άλλες περιοχές της χώρας. Ο κ. Οικονόμου τόνισε ότι η διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου έχει στις σκέψεις της, την προοπτική της σύνδεσης με τα νησιά του Ιονίου, όμως, αυτό είναι κάτι που θα εξειδικευθεί από τους ειδικούς και κυρίως από το επενδυτικό ενδιαφέρον που θα υπάρξει. Προς το παρόν, το Λιμενικό Ταμείο προωθεί τον σχεδιασμό, τη χωροθέτηση και την κατασκευή της υποδομής και σε επόμενη φάση θα εξετάσει και την αξιοποίησή του, όπως και τις γραμμές σύνδεσης με άλλες περιοχές της χώρας.

Επενδύσεις χαμένες στη γραφειοκρατία

Από τον νόμο του 2013 χρειάστηκαν μέχρι σήμερα περί τα 12 συναπτά έτη… υπομονής και επιμονής από τους επιχειρηματίες και τους επενδυτές του νέου κλάδου των αερομεταφορών, λόγω της ανίκητης ελληνικής γραφειοκρατίας (που απαιτούσε, π.χ., μέχρι χαρτί δασαρχείου για την ίδρυση υδατοδρομίου), των αλλεπάλληλων παρεμβάσεων επί του νομοσχεδίου, των γενικότερων οικονομικών συνθηκών που επικρατούσαν στη χώρα εν μέσω κρίσεως και Μνημονίων, της έλλειψης πολιτικής βούλησης από κάποια πρόσωπα κατά το παρελθόν κ.λπ. Και μπορεί μέχρι σήμερα να έχουν γίνει πιλοτικές πτήσεις σε διάφορα νησιά και περιοχές της χώρας, αλλά τα επίσημα εμπορικά δρομολόγια βρίσκονται ακόμη «σε αναμονή», με πολύ πιθανή την έναρξή τους μέσα στους επόμενους μήνες του 2025 ή και λίγο αργότερα, αν δεν μεσολαβήσουν νέες (αδικαιολόγητες πια) καθυστερήσεις. Οι συνέργειες με τις αεροπορικές εταιρείες και αυτές της κρουαζιέρας βρίσκονται στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων για τον κλάδο των υδροπλάνων στην Ελλάδα, με την ελπίδα να μην μπει πάλι «φρένο» στο project από αστάθμητους παράγοντες. Πάντως, πολλοί προσθέτουν μια σημαντική παράμετρο: για να «επιστρέψουν» τα υδροπλάνα στην Ελλάδα, έπειτα από το πρώτο αποτυχημένο όπως αποδείχθηκε, εγχείρημα της περιόδου 2004-2009, θα πρέπει να καταστεί η δραστηριότητα κερδοφόρος και στην… πράξη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Πάτρα: Ποιος είναι ο οδηγός που απείλησε με όπλο νταλικέρη, σύλληψη μετά από καταδίωξη

ΒΙΝΤΕΟ – Λονδίνο: Κλειστό το αεροδρόμιο Χίθροου, λόγω φωτιάς 

Καιρός: Ανοδος της θερμοκρασίας, πού θα εκδηλωθούν βροχές την 25η Μαρτίου

Μουρτζούκου: Υποπτη και επίσημα για τον θάνατο του Παναγιωτάκη, τι είπε η δικηγόρος της

Χρήστος Κραββαρίτης: Ποιος είναι ο ιατροδικαστής που ετέθη σε αναστολή, η εμπλοκή στην υπόθεση Πισπιρίγκου

Πάτρα: «Παράγοντας» εξαπατά με το αζημίωτο για θέση στο Δημόσιο, καταγγελίες στην «Π»

Φορολογικές δηλώσεις 2025: Τι θα πληρώσουν οι πρώτοι που έσπευσαν, τα πρώτα στοιχεία των εκκαθαριστών

Αχαΐα: Σοκάρουν στοιχεία …για ανήλικους, παιδιά με τσιγάρα και σεξουαλική κακοποίηση!

Πάτρα: «Ξύρισαν» πλατάνια 150 ετών στην Αργυρά – Τι λένε φορείς