Πάτρα: Τι αναφέρει το Master Plan για τη Μαρίνα Mega Yacht – Αγκυροβόλιο για 212 σκάφη
Το master plan προβλέπει την αξιοποίηση των υφιστάμενων κτιρίων της χερσαίας ζώνης της κεντρικής λιμενολεκάνης
Το αναθεωρημένο master plan του λιμένα Πατρών, για το οποίο γίνεται τόσος λόγος τις τελευταίες ημέρες, είναι πρακτικά το γενικό προγραμματικό σχέδιο χρήσεων στο χερσαίο και θαλάσσιο τμήμα και σε αυτό παρουσιάζεται το σχέδιο του ΟΛΠΑ για την κατασκευή νέας Μαρίνας μεγάλων σκαφών αναψυχής (mega yacht) στη βόρεια λιμενολεκάνη του παλιού λιμανιού.
Στη μελέτη καθορίζεται μόνο η θαλάσσια και χερσαία ζώνη μαρίνας στην κεντρική λιμενολεκάνη, που αποτελεί αυτοτελή χώρο. Η πολεοδομική οργάνωση, οι χρήσεις γης και οι όροι δόμησης εντός της χερσαίας ζώνης της Μαρίνας θα καθοριστούν σε επόμενο στάδιο, κατά τη σύνταξη του Φακέλου Χωροθέτησης.
Στο αναθεωρημένο master plan, οι μελετητές εξηγούν γιατί επέλεξαν την κεντρική λιμενολεκάνη του βόρειου λιμένα για τη νέα Μαρίνα. Αυτό έγινε γιατί διαθέτει μεγάλα ωφέλιμα βάθη κρηπιδωμάτων έως περίπου -8,50m, και μπορεί να εξυπηρετεί μεγαλύτερα σκάφη αναψυχής, τα οποία, λόγω γεωμετρικών περιορισμών και διαθέσιμων βαθών, δεν μπορούν να προσεγγίσουν σε υφιστάμενες λιμενικές εγκαταστάσεις της ευρύτερης περιοχής της Πάτρας.
Το σχέδιο προβλέπει την αγκυροβολία μέχρι 212 σκαφών αναψυχής διαφόρων μεγεθών και συγκεκριμένα:
-30 σκάφη μήκους 12-15 μ.
– 60 σκάφη μήκους 15-18 μ.
– 99 σκάφη μήκους 18-20 μ.
– 18 σκάφη μήκους 20-25 μ.
– 5 σκάφη μήκους 25-35 μ.
Η νέα εγκατάσταση μπορεί να διαμορφωθεί με χρήση πλωτών προβλητών και κατάλληλου συστήματος αγκυροβολίας (ρεμέντζων), που συνιστούν κατασκευές ελαφρού τύπου.
Η θέση της νέας Μαρίνας κρίθηκε ως η πλέον κατάλληλη, καθώς η περιοχή είναι ανεξάρτητη από τις προβλεπόμενες δραστηριότητες της ακτοπλοΐας εσωτερικού, της κρουαζιέρας και της εξυπηρέτησης εμπορικών πλοίων στη βόρεια λιμενολεκάνη, ενώ σημαντική έκταση διατηρείται εντός της Χερσαίας Ζώνης Λιμένα, ώστε να είναι δυνατόν να αξιοποιηθούν οι υφιστάμενες κτιριακές εγκαταστάσεις για τη λειτουργία της νέας Μαρίνας που θα αποτελεί ένα από τα πλέον ελκυστικά σημεία για κατοίκους και επισκέπτες, λόγω της εγγύτητάς της με το κέντρο αναψυχής της πόλης.
Οσον αφορά στα κτίρια που προβλέπονται και τις ανησυχίες που εκφράστηκαν ότι θα ανεγερθούν ψηλές κατασκευές, το master plan προβλέπει την αξιοποίηση των υφιστάμενων κτιρίων της χερσαίας ζώνης της κεντρικής λιμενολεκάνης, δηλαδή το υπόστεγο Νο 10 που ανακατασκευάζεται, καθώς και κάποια παλιά ισόγεια κτίρια που είχαν χρήση καταστημάτων, κοινόχρηστους χώρους υγιεινής, το πρώην κτίριο «Ferry Car» και έναν οικίσκο που λειτουργεί ως φυλάκιο, σε συνδυασμό με διαμορφώσεις ελεύθερων χώρων και χώρων στάθμευσης για να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες λειτουργίας της νέας Μαρίνας.
Η πρόσβαση των οχημάτων στη νέα μαρίνα από περιοχές εκτός του λιμένα θα πραγματοποιείται μέσω κατάλληλης διαμόρφωσης της Πύλης 5, με νησίδες και φυλάκιο στο ύψος προβλεπόμενου κυκλικού κόμβου επί της οδού Ηρώων Πολυτεχνείου.
Στο master plan αναφέρεται ότι η Πύλη 5 (στη Νόρμαν), όπως προτείνεται να διαμορφωθεί, θα εξυπηρετεί με πλήρη διαχωρισμό και την πρόσβαση προς το φυλασσόμενο χώρο ISPS (κρουαζιέρα και εμπορικό τμήμα) από την οδό Ηρώων Πολυτεχνείου, μέσω ξεχωριστής διαμορφωμένης εισόδου, όπου θα λειτουργήσει το προτεινόμενο νέο φυλάκιο. Πρακτικά, η είσοδος στη νέα Μαρίνα και στο εμπορικό τμήμα θα είναι ελεγχόμενη αλλά, όπως διαβεβαίωσε χθες ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ Παναγιώτης Αναστασόπουλος, θα αφορά μόνο τα οχήματα και όχι τους πεζούς.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News