Πάτρα: Επί τάπητος με λύσεις το κυκλοφοριακό – Εκδήλωση ουσίας από την παράταξη Ψωμά
Η δημοτική παράταξη «σπιράλ» με επικεφαλής τον Πέτρο Ψωμά, άνοιξε η συζήτηση για το κυκλοφοριακό πρόβλημα, στην Πάτρα.
Τη συζήτηση για το κυκλοφοριακό της Πάτρας άνοιξε χθες Τετάρτη 28/03/2024με ειδική εκδήλωση η δημοτική παράταξη «σπιράλ» στην κατάμεστη αίθουσα εκδηλώσεων του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας, στον πεζόδρομο της Τριών Ναυάρχων.
Σε μία εκδήλωση που ήταν παρόντες οι πάντες από πλευράς φορέων της πόλης, εκτός της δημοτικής αρχής που συμμετείχε με μία επιστολή-εισήγηση της αντιδημάρχου Αναστασίας Τογιοπούλου.
Ο επικεφαλής της παράταξης Πέτρος Ψωμάς ξεκίνησε τον χαιρετισμό του με ένα παράδειγμα, θέλοντας να δείξει πόσο πίσω βρίσκεται η Πάτρα στο θέμα των βιώσιμων αστικών μετακινήσεων. «Ο τρόπος που έφτασε η πλειοψηφία των συμμετεχόντων στην αίθουσα είναι ένα δείγμα ότι χρειάζονται πολλά βήματα προόδου. Δεν ήρθε κανείς με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ποδήλατο ή άλλο φιλικό μέσο. Χρειάζονται σωστές πρωτοβουλίες και αποφάσεις για να βελτιωθεί η λειτουργία της πόλης. Χρειάζονται συνεργασίες, γιατί αν δεν υπάρχει συνεργασία δεν μπορούμε να προσεγγίζουμε τα προβλήματα» είπε μεταξύ άλλων ο κ. Ψωμάς.
Στο κυρίως σώμα της εκδήλωσης ακολούθησαν τρεις εισηγήσεις.
Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του ο ευρωβουλευτής, ενταγμένος πλέον στην ομάδα των Πράσινων, Πέτρος Κόκκαλης, που διαθέτει ιδιαίτερες γνώσεις σε ζητήματα κλιματικής αλλαγής και θα είναι υποψήφιος στις ευρωεκλογές με την κίνηση πολιτών «Κόσμος». Ο κ. Κόκκαλης εξήγησε πως το βασικό πρόβλημα του σύγχρονου κόσμου είναι η αύξηση της θερμοκρασίας και εξέφρασε φόβο για τις προβλέψεις που δείχνουν ότι η μέση θερμοκρασία του πλανήτη θα αυξηθεί κατά 3 βαθμούς μέχρι το τέλος του αιώνα. «Πρέπει να μειώσουμε τον άνθρακα, αλλά και να προσαρμόσουμε τις υποδομές μας στα νέα δεδομένα για την αντιμετώπιση της κατάστασης που έρχεται» είπε μεταξύ άλλων.
Επιπλέον αναφέρθηκε στη μοναδική παγκόσμια συμφωνία που υπάρχει και αφορά το περιβάλλον, σημειώνοντας πως ο πολιτισμός μας βρίσκεται υπό υπαρξιακή απειλή. Οι τρεις στόχοι της Παγκόσμιας Συμφωνίας είναι η καταπολέμηση της υπερθέρμανσης του πλανήτη, της ακραίας τοξικότητας του περιβάλλοντος, αλλά και της κατάρρευσης της βιοποικιλότητας. Στάθηκε δε στο γεγονός πως στην Ελλάδα οι δήμοι έχουν τη μικρότερη αυτονομία διαχείρισης πόρων σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρώπη και τόνισε ότι όλα τα νέα χρηματοδοτικά προγράμματα περιστρέφονται γύρω από την Πράσινη Ευρωπαϊκή Συμφωνία των 90 νόμων και στρατηγικών.
«Η Πάτρα είναι η πύλη της Ελλάδας προς την Ευρώπη, την αφορά το νέο ΕΣΠΑ γιατί ένας από τους πέντε άξονες είναι η καλύτερη διασύνδεση. Μπορεί να εκμεταλλευτεί η πόλη το χρηματοδοτικό εργαλείο προς όφελός της» τόνισε επίσης ο κ. Κόκκαλης, έχοντας στο μυαλό του και το ζήτημα του τρένου. Τέλος, ανέφερε ότι η Ευρωπαϊκή Ενωση δίνει ως κατεύθυνση πλέον να διαχειρίζονται οι δήμοι απευθείας περισσότερες χρηματοδοτήσεις.
Στην εκδήλωση συμμετείχε και ο επικεφαλής της αντιπολίτευσης της Περιφέρειας Αττικής και πρώην δήμαρχος Νίκαιας-Ρέντη Γιώργος Ιωακειμίδης, ο οποίος έφερε παραδείγματα μη σωστής λειτουργίας της αυτοδιοίκησης επειδή λείπει η συνεργασία. Συγκεκριμένα είπε ότι στην Αττική υπάρχουν 66 δήμοι που ετοίμασαν ή ετοιμάζουν 66 σχέδια βιώσιμης αστικής κινητικότητας, που όμως δεν είναι συνδεδεμένα μεταξύ τους επειδή «κανείς δεν θεώρησε πως έπρεπε να συνδέονται σε επίπεδο Περιφέρειας». Χαρακτήρισε δε προβληματική τη λογική της Πολιτείας για τις χρηματοδοτήσεις.
Οι βασικές εισηγήσεις έκλεισαν με τον συγκοινωνιολόγο Δημήτρη Σαρδελιάνο, που σχολίασε την απουσία της δημοτικής αρχής από τη συζήτηση, ενώ τόνισε ότι έχει συνεργαστεί με όλους τους δημάρχους της Πάτρας από τον Α. Καράβολα και μετά εκτός του Κ. Πελετίδη.
«Πρέπει να παρακολουθούμε τις ανάγκες για μετακίνηση. Το πρόβλημα της Πάτρας είναι ότι έχουμε συνέχεια αυξημένες απαιτήσεις. Το Σχέδιο Πόλης έχει αυξηθεί 8 φορές. Η Πάτρα διαχέεται και αυξάνονται οι ανάγκες μετακίνησης, ενώ ταυτόχρονα δεν έχουμε αυξήσει τα μέσα μεταφοράς. Διαρκώς αυξάνονται τα οχήματα, το 1993 είχαμε 43.000, ενώ το 2010 είχαμε 110.000! Την ίδια ώρα αποδυναμώθηκαν οι αστικές συγκοινωνίες και στην Πάτρα μετακινείται μόλις το 9% με ΜΜΜ, ενώ στην Αθήνα το 40%. Δυστυχώς όμως ο Δήμος αντιμετωπίζει εχθρικά τα ΜΜΜ επειδή είναι ιδιώτες» τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Σαρδελιάνος.
Επίσης ανέφερε ότι στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη οι κάτοικοι επιδοτούνται για να κάνουν χρήση των ΜΜΜ, ενώ στην υπόλοιπη Ελλάδα όχι, τονίζοντας πως θα μπορούσε ο Δήμος να εντάσσει στις διεκδικήσεις του τις αστικές μεταφορές και τα ΜΜΜ. Τέλος, ξεκαθάρισε ότι είναι υπέρ των πεζοδρόμων και των αντιδρομήσεων, σημειώνοντας όμως ότι πρέπει να ενημερωθεί η πόλη άμεσα.
Ακολούθησε μία σειρά παρεμβάσεων από τους επικεφαλής της αντιπολίτευσης του Δήμου Πατρέων Κ. Σβόλη και Β. Αϊβαλή, αλλά και εκπροσώπων της ΕΛΑΣ, του ΣΚΕΑΝΑ, του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας και άλλων φορέων. Την εκδήλωση συντόνισε ο έμπειρος δημοσιογράφος Δημήτρης Αβραμίδης.
Διαβάστε επίσης:
Κέιτ Μίντλετον: «Όλα δείχνουν ότι πάσχει από καρκίνο του παχέος εντέρου»
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News