Δυσοίωνες προβλέψεις πρατηριούχων στην «Π» – Προειδοποιούν για νέα αύξηση στα καύσιμα

Νέος γύρος ανατιμήσεων προ των πυλών στην αγορά καυσίμων της Πάτρας.

Δυσοίωνες

Νέο κύμα ανατιμήσεων στην αγορά καυσίμων αναμένεται να σημειωθεί αυτή την εβδομάδα, προειδοποιούν οι πρατηριούχοι της Αχαΐας, καθώς οι διεθνείς τιμές του «μαύρου χρυσού» αυξάνονται πάλι τις τελευταίες ημέρες.

Η τιμή της αμόλυβδης που έβγαινε από τα διυλιστήρια από το περασμένο Σάββατο, σκαρφάλωσε στα 2,16 ευρώ, ενώ το πετρέλαιο κίνησης διετίθετο προς 1,70 ευρώ. Αν σε αυτή την τιμή, προσθέσουμε ένα ποσοστό κέρδους 10% που παίρνει η υπόλοιπη αλυσίδα τροφοδοσίας ως περιθώριο κέρδους (εταιρεία, μεταφορέας, πρατήριο), τότε η τιμή του καυσίμου θα πρέπει να φτάσει στον καταναλωτή με ένα «καπέλο» τουλάχιστον 30%.

Μάλιστα, κάποιοι πρατηριούχοι εκτιμούν ότι πολύ σύντομα η μέση τιμή της απλής αμόλυβδης, θα φτάσει στα 2,50, ενώ όσο αυξάνεται η τιμή των καυσίμων τόσο μειώνεται ο τζίρος των πρατηρίων.
Στην Αχαΐα η τιμή της αμόλυβδης 95, ξεκινούσε χθες από 2,230 ευρώ ανά λίτρο σε ανεξάρτητο πρατήριο στην περιοχή των Καλαβρύτων και έφτανε 2,439 ευρώ ανά λίτρο, πάλι στην περιοχή των Καλαβρύτων. Στην Πάτρα, η τιμή κυμαίνεται από 2,259 ευρώ έως 2,419 ευρώ ανά λίτρο.

ΙΔΙΑ ΛΕΦΤΑ, ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΚΑΥΣΙΜΑ

Η κατάσταση αυτή, όπως είναι επόμενο έχει προκαλέσει σημαντικές επιπτώσεις στην αγορά καυσίμων. Ο πρατηριούχος Σπύρος Βλάχος αναφέρει στην «Π» ότι η αμόλυβδη έχει αυξηθεί από πέρυσι, από 1,60 στα 2,20 ευρώ ανά λίτρο, με αποτέλεσμα η κατανάλωση να έχει μειωθεί σε ποσοστό ακόμα και 50%. Οι οδηγοί έχουν περικόψει τις άσκοπες μετακινήσεις και βάζουν μικρότερες ποσότητες με τα ίδια χρήματα. Και το χειρότερο είναι ότι δεν υπάρχει προοπτική για κάποια σημαντική αλλαγή στο ορατό μέλλον.

Δυσοίωνες

Κατερίνα Ροδοπούλου

Η Αικατερίνη Ροδοπούλου, ιδιοκτήτρια από τα μεγαλύτερα πρατήρια του Αιγίου, δήλωσε ότι στην Αιγιάλεια η τιμή της αμόλυβδης κυμαίνεται από 2,27 έως 2,29 και το πετρέλαιο κίνηση από 1,80 έως 1,85 ευρώ το λίτρο. Οι αυξήσεις μπήκαν από το περασμένο Σάββατο, αλλά εκτιμά ότι θα αλλάξουν μέσα στην εβδομάδα. «Είναι δύσκολη κατάσταση. Το βλέπουμε κάθε φορά που οι οδηγοί έρχονται να γεμίσουν και είναι αγχωμένοι», είπε η κυρία Ροδοπούλου. Οι περισσότεροι, πληρώνουν όσο και στο παρελθόν, αλλά παίρνουν λιγότερη ποσότητα καυσίμου και αναγκάζονται να προμηθευτούν πιο συχνά. «Η κατάσταση είναι αβέβαιη και θα γίνει πιο δύσκολη στο μέλλον», τόνισε η κυρία Ροδοπούλου.

ΟΡΓΙΑΖΕΙ ΤΟ ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΟ 

Ο Κώστας Κυριακόπουλος, πρώην ιδιοκτήτης πρατηρίου καυσίμων στην Πάτρα, με εμπειρια 23 χρόνων στην αγορά, τόνισε στην «Π» ότι η υψηλή φορολογία με τον ΕΦΚ και τον ΦΠΑ, που αποτελούν το 50% του τελικού κόστους, είναι το βασικό πρόβλημα για την ακρίβεια στην αγορά και βασική αιτία του λαθρεμπορίου.

Δυσοίωνες

Κώστας Κυριακόπουλος

Τα νόμιμα πρατήρια, είπε, βγάζουν ένα εύλογο ποσοστό κέρδους 2-3% το οποίο όμως λόγω των συνεχών ανατιμήσεων, εξανεμίζεται και δεν φτάνει πλέον, ούτε για να καλύψει τις ανάγκες προμήθειας της επόμενης ποσότητας καυσίμων.

Ενα ακόμα μεγάλο πρόβλημα που διαταράσσει την ομαλότητα της αγοράς, είναι το λαθρεμπόριο που επιτρέπει σε κάποια πρατήρια να λειτουργούν με αθέμιτους τρόπους. Αυτά τα πρατήρια, όπως εξήγησε ο κ. Κυριακόπουλος στηρίζονται στην υψηλή κατανάλωση, καθώς τα κέρδη τους δεν βγαίνουν από την τιμή του καυσίμου, αλλά από το προϊόν της φοροδιαφυγής. Γι΄αυτό και στην αγορά, παρατηρούνται τόσο μεγάλες διακυμάνσεις στις τιμές των καυσίμων.