fuel pass: Ψίχουλα το επίδομα βενζίνης, ημίμετρα από την κυβέρνηση, στενάζουν οι πολίτες
Η κυβέρνηση ανακοίνωσε την επέκταση του επιδόματος βενζίνης και κατ’ επέκταση του fuel pass αλλά και αυτή η λύση δεν υπάρχει περίπτωση να μπαλώσει τις ήδη «τρυπημένες» τσέπες των πολιτών που αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στα καθημερινά τους έξοδα.
Βενζίνη, ενοίκιο, ΕΝΦΙΑ, φόρος εισοδήματος, ακρίβεια. Είναι μόνο μερικά από τα προβλήματα που πρέπει να ξεπεράσουν οι πολίτες για να μπορέσουν να επιβιώσουν. Και αν νομίζαμε ότι μετά από 10ετή κρίση θα δούμε άσπρη μέρα, ο πόλεμος της Ουκρανίας και ο πληθωρισμός έσβησαν κάθε ελπίδα για ανάκαμψη.
Η κυβέρνηση προσπάθησε να μετριάσει τις επιπτώσεις της κρίσης δίνοντας επιδόματα αλλά η πραγματικότητα είναι ότι αυτά δεν φτάνουν ούτε για ζήτω.
Το fuel pass κρίθηκε απαραίτητο να δοθεί σε όλους τους οδηγούς με αυξημένα εισοδηματικά κριτήρια και άρα σε περισσότερους δικαιούχους για να αντιμετωπιστεί η κρίση στις τιμές των καυσίμων.
Το επίδομα βενζίνης, στην πρώτη του μορφή ήταν 40 ευρώ και τώρα διπλασιάζεται σε 80 ευρώ και σε 100 ευρώ για την επαρχία. Αυτό συνεπάγεται αντίστοιχα 26,6 ευρώ και 33,3 ευρώ ανά μήνα.
Σύμφωνα με τα όσα γνωρίζουμε οι αιτήσεις θα ανοίξουν το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου για να πληρωθούν οι δικαιούχοι στο τέλος του μήνα.
Και αφού είπαμε όσα πρέπει να γνωρίζετε για το επίδομα βενζίνης που αναμένεται να δοθεί, ας πάμε να αναλύσουμε γιατί το επίδομα βενζίνης στην ουσία είναι ψίχουλα.
Εργαζόμενος που διαμένει στο Μαρούσι και εργάζεται στην Ηλιούπολη, διανύει με το αυτοκίνητό του 38 χιλιόμετρα τη μέρα, ήτοι 760 χιλιόμετρα τις εργάσιμες μέρες του μήνα.
Ας υποθέσουμε ότι περιττά χιλιόμετρα μέσα στην μέρα δεν έχει (δεν έχει δηλαδή παιδί που να χρειάζεται να το πηγαίνει δραστηριότητες ή ξένες γλώσσες ή το σούπερ μάρκετ έρχεται στην πόρτα του) και τα μόνα έξτρα χιλιόμετρα που κάνει την βδομάδα είναι την Κυριακή για καμιά βόλτα και αυτά όχι πάνω από 50 χλμ τον μήνα. Για την οικονομία της συζήτησης ας πούμε οτι το αυτοκίνητο διανύει 800 χλμ τον μήνα.
Ας υποθέσουμε ότι ο ίδιος εργαζόμενος κατέχει ένα αυτοκίνητο 10ετίας, όπως η πλειοψηφία των πολιτών και καίει περί τα 8 λίτρα/100 χλμ. Με 2,4 τη βενζίνη χρειάζεται μόνο για τις απαραίτητες μετακινήσεις από και προς τη δουλειά του 153,6 ευρώ. Επί τρεις μήνες μας κάνει 460,8 ευρώ. Τώρα αφαιρέστε το επίδομα των 26,6 ευρώ ανά μήνα (αφού μιλάμε για τρίμηνο επίδομα) και κάντε τον λογαριασμό.
Η Γερμανία μπορεί η Ελλάδα όχι
Την ίδια στιγμή η Γερμανία μειώνει τον ειδικό φόρο στα καύσιμα και πλέον τα καύσιμα πωλούνται με κάτω από 2 ευρώ το λίτρο. Εδώ, σύμφωνα με τις δηλώσεις κυβερνητικών αξιωματούχων θα ευνοηθούν οι έχοντες. Υπήρχαν βέβαια φωνές που παραδέχονταν ότι αυτό δεν γίνεται καθώς θα δημιουργούνταν μεγάλο δημοσιονομικό κενό. Μία εξήγηση ειλικρινής αλλά μη αποδεκτή για τους περισσότερους καθώς νιώθουν «πνιγμένοι» από τα έξοδα.
Δυσβάσταχτο το βάρος
Την ίδια μέρα πέρσι η αμόλυβδη είχε κατά μέσο όρο 1,60 το λίτρο. Σχεδόν 0,80 ευρώ λιγότερο το λίτρο. Ο ίδιος εργαζόμενος για το τρίμηνο Ιούλιος, Αύγουστος, Σεπτέμβριος θα χρειαζόταν 102 ευρώ τον μήνα και άρα το τρίμηνο 307,2 ευρώ.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News