Γιάννης Καπετάνιος στην «Π»: «Εχει χαθεί η σοβαρότητα»
«Ο ρόλος του «Καραβανέα» με …κυνηγάει εδώ και 29 χρόνια! Εγώ τον πρότεινα στον Μπέζο» είπε μεταξύ άλλων ο αγαπημένος ηθοποιός
Στον ρόλο του φιλάργυρου Σκρουτζ θα απολαύσουν μικροί και μεγάλο θεατές σήμερα Κυριακή (ώρα 12:00 και 17:00) στη σκηνή του «Πάνθεον», τον δημοφιλή ηθοποιό Γιάννη Καπετάνιο, στο κλασικό έργο του Κάρολου Ντίκενς.
Η ιστορία «Ο Σκρουτζ και τα πνεύματα των Χριστουγέννων» έχει ξεχωριστή θέση στη βιβλιογραφία της παγκόσμιας λογοτεχνίας και στην Πάτρα θα αναδειχθεί σε μια φιλόδοξη παραγωγή, σε σκηνοθεσία Κέλλυς Σταμουλάκη και με την Ελευθερία Ρήγου, σε έναν χαρακτηριστικό ρόλο. Μαζί τους, ταλαντούχοι ηθοποιοί που παίζουν, τραγουδούν και χορεύουν: Τζοάννα Αγγελή, Θαλής Πολίτης και Μάριος Ντερνές.
(Προπώληση εισιτηρίων (9 ευρώ) στο «Πάνθεον» και στο more.com / Ταμείο: 10 ευρώ. Ισχύουν εισιτήρια ΟΓΑ).
Ο Γιάννης Καπετάνιος, μιλώντας στην «Π», υπήρξε αρκετά εξομολογητικός, καυστικός και αποκαλυπτικός…
«ΕΙΜΑΙ ΗΘΟΠΟΙΟΣ»
«Οταν είσαι ηθοποιός, είσαι τα πάντα: Και κωμικός και δραματικός. Δεν πρέπει να το εξειδικεύουμε. Για παράδειγμα, ο Σκρουτζ που υποδύομαι τώρα, είναι μια τραγική φιγούρα, που μέσα από τη δραματική του διάσταση βγαίνει το γέλιο. Ενας ήρωας που βασίζεται από τη φιλαργυρία του, αλλά που έρχονται τα πνεύματα των εορτών και τον μεταλλάσσουν. Που γίνεται γενναιόδωρος και κοινωνικός.
«ΠΑΡΑΜΕΝΩ ΠΑΙΔΙ»
Το παιδί δεν το έχω αποβάλει ποτέ από μέσα μου. Πάντα πρέπει να αισθανόμαστε παιδιά, για να ρουφούμε λίγη αθωότητα, να νιώθουμε την αίσθηση του παιχνιδιού, τη συγκίνηση και την ευαισθησία που διακρίνει ένα παιδί. Και αυτή η παράσταση που θα παίξουμε στην Πάτρα, αναδεικνύει όλα αυτά. Είναι μια κλασική παράσταση του Κάρολου Ντίκενς, που όλα αυτά μας τα δίνει πλουσιοπάροχα.
«ΛΑΤΡΕΨΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΑ»
Την Πάτρα τη λάτρεψα από την πρώτη στιγμή που τη γνώρισα, ως μαθητής, που ήρθαμε σχολική εκδρομή από τη Χίο. Και από τότε την αγάπησα πολύ και διέκρινα πως είναι τόσο καλά ρυμοτομημένη, που σε οποιονδήποτε δρόμο κι αν βρεθείς, δεν πρόκειται να χαθείς με τίποτα. Πάντα φθάνεις στο λιμάνι!
«ΔΥΣΚΟΛΟ ΤΟ ΠΑΙΔΙΚΟ ΚΟΙΝΟ»
Είναι ό,τι καλύτερο να παίζεις για παιδιά. Τα παιδιά είναι το καλύτερο κοινό. Δεν μπορείς να το ξεγελάσεις. Για να το κρατήσεις σε πειθαρχία και εγρήγορση σε μια παράσταση, θα πρέπει να έχεις σημαντικό αντικείμενο. Να του δώσεις ερέθισμα και να του κεντρίσεις το ενδιαφέρον. Αλλιώς θα αποσπαστεί η προσοχή του και θα χαλάσει η παράσταση. Είναι δύσκολη υπόθεση να κρατήσεις αμείωτο το θεατρικό ενδιαφέρον σε ένα παιδί.
«ΜΕ ΚΥΝΗΓΑΕΙ Ο… «ΚΑΡΑΒΑΝΕΑΣ»
Ο …Καραβανέας από το σίριαλ «Της Ελλάδος τα παιδιά» με «κυνηγάει» ακόμα! Ηταν ένας ρόλος πολύ ξεχωριστός. Εγώ τότε, είχα 6-7 χρόνια που είχα απολυθεί από τον στρατό, οπότε είχα και μνήμες, αφού είχε υπηρετήσει ως αξιωματικός. Αλλά μου άρεσε να φοράω και τη στολή!
Η σειρά αυτή δεν έχει πάψει εδώ και 29 χρόνια να επαναλαμβάνεται. Και τώρα ξανά, το σαββατοκύριακο, επαναλαμβάνεται η σειρά από τον ΑΝΤ-1 Και καλά κάνουν και την επαναλαμβάνουν. Εγώ εδώ και 30 χρόνια, είτε μέσω αυτής της σειράς είτε μέσω των θεατρικών παραστάσεων που συμμετείχα, δεν έχω λείψει ούτε εβδομάδα από την τηλεόραση! Και παίρνουμε και κάτι ψιλά, σαν αμοιβή! Αλλά λίγα… Αυτή η επανάληψη όμως έχει συντηρήσει το όνομά μου. Δεν έχω ξεχαστεί ποτέ.
«ΕΓΩ ΤΟΝ ΠΡΟΤΕΙΝΑ ΣΤΟΝ ΜΠΕΖΟ»
Εχω παίξει και σε άλλα σίριαλ, αλλά ο ρόλος του Καραβανέα με έχει κάνει κλασικό πλέον. Η αλήθεια είναι ότι εγώ σκέφτηκα τον ήρωα Καραβανέα. Είχε έρθει ο Γιάννης Μπέζος, με τον οποίο παίζαμε τότε μαζί και μου είχε πει για το σίριαλ αυτό που ετοίμαζε. Αρχικά, δεν υπήρχε στο σενάριο ο Καραβανέας. Εγώ του πρότεινα να βάλει έναν υπαξιωματικό, ως συνδετήριο κρίκο με τους σμηνίτες. Ενθουσιάστηκε ο Γιάννης, το λέει στον αείμνηστο συγγραφέα της σειράς Δημήτρη Βενιζέλο και έρχεται την άλλη μέρα στο θέατρο. όπου παίζαμε μαζί. και μου λέει μπαίνει στη σειρά, από το 4ο επεισόδιο, όπως και έγινε.
«ΧΑΘΗΚΕ Η ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ»
Αυτό που με ενοχλεί σήμερα στο θέατρο είναι ότι έχει χαθεί η σοβαρότητα. Εχουμε μια σοβαροφάνεια πλέον. Πάντα βέβαια ανεβαίνουν σωστές παραστάσεις, αλλά στο μεγαλύτερο ποσοστό έχουμε φτώχεια. Εμείς είχαμε ως πρότυπα καλλιτεχνικά μεγαθήρια. Εγώ τελείωσα το Θέατρο Τέχνης με τον Κάρολο Κουν. Ημουν πέντε χρόνια μαζί του. Επαιξα αρχαίες τραγωδίες και κωμωδίες, έπαιζα και στην Επίδαυρο.
«ΕΙΧΑ ΒΟΛΕΥΤΕΙ ΣΤΟΝ ΣΕΦΕΡΛΗ, ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΜΕΤΑΝΙΩΝΩ»
Η αλήθεια είναι ότι επί πολλά χρόνια παρέμεινα αμετακίνητος στην επιθεώρηση και το «Δελφινάριο». Αυτό είναι θέμα επιλογών, τολμώ να πω και βολέματος. Είχα επαναπαυθεί σε αυτή την κατάσταση, η αλήθεια είναι ότι δεν με ανάγκασε κανένας να το κάνω. Είχα επαναπαυθεί στις δάφνες μου. Δεν μετανιώνω βέβαια γι αυτό. Εγιναν ωραίες δουλειές εκεί, γιατί ο κ. Σεφερλής, πάντοτε πρόσεχε τις παραγωγές του. Και η μεγάλη προσέλευση του κόσμου, επικροτεί την προσπάθειά του.
Παραδέχομαι ότι εγκλωβίστηκα στις ευκολίες μου. Είναι όμως και θέμα βιοπορισμού. Γιατί είχα «φάει» αρκετές φορές τα μούτρα μου στο παρελθόν. Οπου τη μία χρονιά τρώγαμε… παντεσπάνι και την άλλη τρώγαμε… παξιμάδι. Εκεί κάνει ο καθένας τις επιλογές του. Γι αυτό ξαναγύρισα εκεί και έκατσα.
Να σας πω και κάτι βιωματικό: Οταν ήμουν νεότερος και ήμουν στο Θέατρο Τέχνης, είχε έρθει από τη Χίο η μάνα μου στην Αθήνα για να με δει. Εγώ έφευγα το μεσημέρι από το σπίτι, είχαμε τη Σχολή, είχαμε τις πρόβες, είχαμε τις παραστάσεις. Και γυρνούσα κατάκοπος μετά τα μεσάνυχτα. Με έβλεπε λοιπόν η μάνα μου και με ρώταγε: «Λείπεις τόσες ώρες και από λεφτά δεν φέρνεις. Τι δουλειά είναι αυτή;».
«ΧΑΘΗΚΑΝ ΟΙ ΚΩΜΩΔΙΕΣ»
Εγώ την κωμωδία ήθελα να υπηρετήσω. Αλλά βλέπετε δεν ανεβαίνουν και πολλές κωμωδίες τα τελευταία χρόνια. Φέτος, στην τηλεόραση, δεν υπάρχει ούτε μία κωμική σειρά. Η κωμωδία είναι δύσκολο είδος και στη γραφή και στη δημιουργία. Δυστυχώς, δεν υπάρχουν πένες. Γιατί για να παιχθεί μια κωμωδία, θα πρέπει να γραφεί πρώτα. Ενώ παλιά είχαμε πάρα πολλούς σπουδαίους συγγραφείς που ασχολούντο με την κωμωδία: Σακελλάριος, Πρετεντέρης, Μιχαηλίδης, Ψαθάς κ.ά.
Υπάρχει γενικότερη συγγραφική ένδεια, με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν κωμωδίες, ενώ ηθοποιούς καλούς πάντα είχαμε και έχουμε. Αυτό οφείλεται στο γεγονός, ότι έχουν αλλάξει τα ήθη και τα έθιμα, έχει αλλάξει η νοοτροπία και δεν υπάρχουν σωστές πένες, που θα δώσουν στον κόσμο αυτό που πρέπει.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News