MyKEPlive – myOAEDlive – myAADElive – mySynigoroslive: Πώς λειτουργούν τα ψηφιακά ραντεβού

«Πρωταθλητής» στα ψηφιακά ραντεβού αναδεικνύονται τα ΚΕΠ

MyKEPlive

Τα ψηφιακά ραντεβού αποτελούν μία ακόμα έκφανση της προσήλωσής μας στη δημιουργία υπηρεσιών που βάζουν τον πολίτη στο επίκεντρο. Ξεκίνησαν ως ένα πρόπλασμα απομακρυσμένης εξυπηρέτησης για όσες υπηρεσίες δεν ήταν δυνατόν να ψηφιοποιήσουμε άμεσα. Έτσι, παραδείγματος χάριν, ο πολίτης δεν χρειαζόταν να πάει στα ΚΕΠ για να βγάλει μια ληξιαρχική πράξη προ του 2013, αλλά μπορούσε να το κάνει μέσω βιντεοκλήσης πιο γρήγορα και πιο εύκολα από το να πάει στο γκισέ, δηλώνει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκη.

«Πρωταθλητής» στα ψηφιακά ραντεβού αναδεικνύονται τα ΚΕΠ με 115.785 ραντεβού να έχουν πραγματοποιηθεί μέσω της πλατφόρμας myKEPlive από την έναρξη της υπηρεσίας στις 27 Ιουλίου 2020 μέχρι σήμερα, ενώ στους επόμενους μήνες έχει δρομολογηθεί η επέκταση των ψηφιακών ραντεβού και για υπηρεσίες του Συνηγόρου του Πολίτη (mySynigoroslive).

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης την δεύτερη θέση κατέχει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) με την οποία από την 1η Μαΐου 2020 μέχρι σήμερα εξυπηρετήθηκαν ψηφιακά μέσω της πλατφόρμας myAADElive 66.342 πολίτες, ενώ στην τρίτη θέση βρίσκεται ο ΟΑΕΔ που από τις 9 Δεκεμβρίου 2020 μέχρι αυτήν την περίοδο έχει κλείσει ψηφιακό ραντεβού με 41.985 μέσω του myOAEDlive.

 

Πώς λειτουργούν τα ψηφιακά ραντεβού

Στην αρχή κάθε τηλεδιάσκεψης ο πολίτης πρέπει να ανοίξει την κάμερά του και να επιδείξει στον υπάλληλο την ταυτότητα ή το διαβατήριό του, προκειμένου να ταυτοποιηθεί. Στη συνέχεια, μπορεί να αφήσει ανοιχτή την κάμερα ή να επιλέξει να την κλείσει.

Τα ραντεβού κλείνονται με χρήση κωδικών Taxisnet. Επιπλέον, ένας πολίτης μπορεί να προγραμματίσει ραντεβού για τρίτο πρόσωπο, εφόσον αυτό δεν διαθέτει κωδικούς Taxisnet ή ψηφιακές δεξιότητες για να κλείσει το ραντεβού.

Τεχνικά υπάρχει πρόβλεψη για συμμετοχή τρίτου ατόμου στην τηλεδιάσκεψη, ανάλογα με τις ανάγκες του πολίτη και τις δυνατότητες του φορέα. Ήδη στο myKEPlive υπάρχει η δυνατότητα επικοινωνίας στη νοηματική και στο myOAEDlive η δυνατότητα παρουσίας διερμηνέα.