Πάτρα: Άλλο ένα καλοκαίρι με διαλυμένη Μαρίνα – Ενώ η σεζόν των γιοτ ξεκίνησε ήδη
Χάνεται και δεύτερο καλοκαίρι για την αποκατάσταση των καταστροφών που προκλήθηκαν στη θεομηνία του 2021.
Με πολύ καλές προοπτικές έχει ήδη ξεκινήσει η νέα σεζόν για τον θαλάσσιο τουρισμό στην περιοχή του Ιονίου. Το μέλλον φαντάζει ευοίωνο και από το γεγονός ότι βρίσκονται σε φάση υλοποίησης ή προετοιμάζονται μεγάλες τουριστικές επενδύσεις στην περιοχή.
Των ΣΩΤΗΡΗ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ και ΠΡΟΚΟΠΗ ΚΟΓΚΟΥ
Πρόσφατα μπήκε «στα σκαριά» το μεγάλο επενδυτικό σχέδιο για την μετατροπή της ΝΑΒΙΠΕ Πλατυγιαλίου σε τουριστικό λιμένα για Mega Yachts. Ο επενδυτικός φάκελος που κατατέθηκε για έγκριση και ένταξη στις στρατηγικές επενδύσεις, είναι προϋπολογισμού 524 εκατ. ευρώ και προβλέπει την κατασκευή υποδομών τουριστικού λιμένα 400 σκαφών αναψυχής, με ταυτόχρονη ανάπτυξη επιχειρηματικού πάρκου, παραθεριστικών κατοικιών καθώς και παροχής υπηρεσιών τουρισμού και αναψυχής υψηλών προδιαγραφών, με δημιουργία 1.150 νέων θέσεων εργασίας. {arx_4}
Ο φάκελος θα εξεταστεί σε ανώτατο διυπουργικό επίπεδο για να ενταχθεί στο καθεστώς των Στρατηγικών Επενδύσεων με τις fast track διαδικασίες, καθώς ο φορέας επένδυσης σκοπεύει να υλοποιήσει στη ΝΑΒΙΠΕ Πλατυγιαλίου τη μεγαλύτερη μαρίνα φιλοξενίας Mega Yachts της Μεσογείου.
Η Μαρίνα
Την ίδια στιγμή στην Πάτρα οι αρμόδιοι παράγοντες παρακολουθούν τα σκάφη να περνούν και τις βαρκούλες να αρμενίζουν.
Η Μαρίνα εξακολουθεί να βρίσκεται σε άθλια κατάσταση, με τα απομεινάρια της θεομηνίας του Νοεμβρίου – Δεμεμβρίου 2021 να επιπλέουν ακόμα και σήμερα, όχι μόνο στο νότιο τμήμα της, αλλά και στο κεντρικό. Εκτός από την αποκρουστική εικόνα για τους θαμώνες των γύρω καταστημάτων, η υπάρχουσα κατάσταση εγκυμονεί κινδύνους για τα εναπομείναντα ελλιμενισμένα σκάφη. Για προσέλκυση νέων τουριστικών σκαφών, ούτε να γίνεται λόγος…
Οι επαγγελματίες του θαλάσσιου τουρισμού απευθύνουν έκκληση προς τη δημοτική αρχή, να κάνει κάτι, για να βελτιωθεί τουλάχιστον η σημερινή απαράδεκτη εικόνα.
Ο ναυτιλιακός πράκτορας της Nautilus Yachting Τάκης Βρυώνης, έχει προτείνει επανειλημμένως στους αρμόδιους να απομακρύνουν τις κατεστραμμένες πλωτές αποβάθρες από τη λεκάνη της Μαρίνας, τα δε σκάφη θα μπορούν να δένουν περιμετρικά στις υπάρχουσες δέστρες του κρηπιδώματος και έτσι η μαρίνα μπορεί να είναι λειτουργική και επισκέψιμη και από θαλάσσης και θα έχει αποκατασταθεί και η εικόνα της και κατ’ επέκταση της Πάτρας.
ΤΙ ΚΑΝΕΙ Ο ΔΗΜΟΣ
Από την πλευρά της δημοτικής αρχής, αναφέρεται ότι μόλις τώρα ξεκίνησε η σύνταξη της μελέτης για την προσωρινή επισκευή της μαρίνας με χρηματοδότηση 700.000 ευρώ που εγκρίθηκε φέτος από το υπ. Εσωτερικών.
Η μελέτη προβλέπει προσωρινές παρεμβάσεις και αποκατάσταση των τριών ξύλινων δεστρών, μέχρι να υλοποιηθεί το μεγάλο έργο της αναβάθμισης, το οποίο να σημειωθεί ότι αυτή τη στιγμή δεν μπορεί να προχωρήσει, καθώς δεν έχει γίνει η μετατροπή χρήσης.
Στην πραγματικότητα η μαρίνα της Πάτρας χάριν λόγου αποκαλείται έτσι, γιατί η άδεια που έχει είναι ως αλιευτικό καταφύγιο. Οπότε για να γίνει οποιοδήποτε έργο αναβάθμισης, θα πρέπει να πάρει τον χαρακτηρισμό της μαρίνας τουριστικών σκαφών.
Η ΔΙΩΡΥΓΑ
Ενα άλλο και πιο σοβαρό ζήτημα που απασχολεί τους επαγγελματίες του θαλάσσιου τουρισμού, είναι τα έργα αναβάθμισης της διώρυγας της Κορίνθου που συνεχίζονται. Ο διάπλους των τουριστικών σκαφών θα επιτραπεί από την 1η Ιουνίου μέχρι τις 30 Αυγούστου, ωστόσο οι επαγγελματίες θεωρούν ότι θα χαθεί πολύτιμος χρόνος. Τα σκάφη μέχρι τότε θα αναγκάζονται να κάνουν τον περίπλου της Πελοποννήσου, γεγονός που προσθέτει 150 ναυτικά μίλια στην διαδρομή, επιπλέον έξοδα σε καύσιμα και προμήθειες και δυσμενέστερες καιρικές συνθήκες.
Η δε Πάτρα, όπως είπε στην «Π» ο ναυτιλιακός πράκτορας Τάκης Βρυώνης, απλά δεν υπάρχει στον χάρτη του θαλάσσιου τουρισμού χωρίς διώρυγα της Κορίνθου.
ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΝΩΡΙΤΕΡΑ Η ΣΕΖΟΝ ΣΤΑ ΣΚΑΦΗ ΣΤΟ ΙΟΝΙΟ
Τα πρώτα δείγματα για το φετινό τουριστικό καλοκαίρι είναι κάτι παραπάνω από ενθαρρυντικά και αυτό φαίνεται τόσο από τις ενισχυμένες πτήσεις από πολλές χώρες του εξωτερικού, όσο και από τις προκρατήσεις σε μεγάλα ξενοδοχειακά συγκροτήματα που υπάρχουν από παραδοσιακές δυνάμεις που είναι «αιμοδότες» του ελληνικού τουρισμού.
Η «Π» επικοινώνησε χθες με τον Δημήτρη Κοφτέρη, ιδιοκτήτη του τουριστικού γραφείου ble yachting,το οποίο έχει έδρα την Πάτρα και τον τελευταία χρόνο ναυλώνει ιστιοπλοϊκά σκάφη σε όλη τη Δυτική Ελλάδα και του ζήτησε ένα σχόλιο σχετικά με την κίνηση που υπάρχει για τον θαλάσσιο τουρισμό.
«Η σεζόν για τη ναύλωση τουριστικών σκαφών έχει ξεκινήσει ήδη από την 1η Απριλίου, νωρίτερα από πέρυσι και αυτό γιατί υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον» είπε αρχικά ο Δημήτρης Κοφτέρης και πρόσθεσε: «Η αγορά που ταξιδεύει με τα ιστιοπλοϊκά προέρχεται 98% από το εξωτερικό με κυριότερες δυνάμεις τη Γάλλια, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Αγγλία αλλά και την Κεντρική Ευρώπη. Η βάση του γραφείου μας βρίσκεται είναι σε ιδιωτική μαρίνα στη Λευκάδα και από εκεί ξεκινούν οι περισσότερες εκδρομές, οι οποίες στην πλειοψηφία τους κάνουν βόλτα στο Ιόνιο Πέλαγος».
Η «Π» ρώτησε τον Δημήτρη Κοφτέρη αν η μαρίνα της Πάτρας είχε ανακαινιστεί και ήταν σε θέση να φιλοξενήσει σκάφη μεσαίου μεγέθους, αν θα μπορούσε να κερδίσει ένα κομμάτι από την «πίτα» του θαλάσσιου τουρισμού.
«Νομίζω ότι δεν είναι εύκολο με το μέγεθος που έχει η Μαρίνα μας να γίνει σημείο ελλιμενισμού, όμως, σίγουρα, αν ήταν σύγχρονη και είχε υποδομές, θα μπορούσε να ήταν σημείο στάθμευσης εδώ αντί να κάνουν στάση τα σκάφη στη Ναύπακτο ή στα Τριζόνια» σχολίασε ο Δημήτρης Κοφτέρης και πρόσθεσε: «Από τη στάση και μόνο των σκαφών, τα κέρδη που θα καρπωνόταν η πόλη θα ήταν σημαντικά, καθώς μιλάμε για τουρίστες, οι οποίοι έρχονται με σκοπό να ξοδέψουν. Ακόμα όμως και μία απλή στάση για ανεφοδιασμό ή για ένα καφέ ή φαγητό, θα πρόσφερε αρκετά έσοδα για την πόλη.
Αυτή τη στιγμή, το ενδιαφέρον τουριστών να ταξιδέψουν με ιστιοπλοϊκά σκάφη στις ελληνικές θάλασσες είναι πολύ μεγάλο και όποια πόλη διαθέτει Μαρίνα θα έχει πολλαπλά κέρδη».
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News