Πάτρα – Χειμερινές εκπτώσεις: Ξέμειναν σε βιτρίνες και ράφια τα χειμωνιάτικα
Οι ήπιες καιρικές συνθήκες και η οικονομική κρίση δεν ευνόησαν τις εκπτώσεις.
Στοχευμένες αγορές από τους καταναλωτές, μικρότερη μέση απόδειξη και ενισχυμένα μερίδια για τους μεγάλους παίκτες της αγοράς είναι οι κυρίαρχες τάσεις της εκπτωτικής σεζόν που έκλεισε χθες, με σημαντική απόκλιση σε σχέση με την επίδοση του 2019, σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.
Οι προκλήσεις κατά τις χειμερινές εκπτώσεις ήταν πιο μεγάλες για επιχειρήσεις ένδυσης υπόδησης, όπου η ζήτηση για βαριά ρούχα και είδη της χειμερινής σεζόν δεν ευνοήθηκε από τις καιρικές συνθήκες.
Η αγορά τείνει να κινείται σε συνθήκες ολιγοπωλιακού ανταγωνισμού, ενώ η μετατόπιση τζίρου στις μεγάλες επιχειρήσεις δεν είναι ενθαρρυντική δεδομένων των κοινωνικών επιπτώσεων που συνεπάγεται η μείωση εσόδων για αυτοαπασχολούμενους και μικρές επιχειρήσεις του εμπορίου.
Οι έμποροι της Πάτρας δεν κρύβουν τον προβληματισμό έως και την απογοήτευσή τους, από την κίνηση που παρατηρήθηκε στην αγορά το τελευταίο χρονικό διάστημα και θεωρούν ότι ήταν πολύ κατώτερη των προσδοκιών.
Ο γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου Πάτρας Τάσος Νικολακόπουλος τόνισε στην «Πελοπόννησο» ότι η Τελετή Λήξης του Πατρινού καρναβαλιού φέτος συνέπεσε με το τέλος των χειμερινών εκπτώσεων και με την αγορά να κάνει τον απολογισμό της για τους πρώτους μήνες της χρονιάς.
«Τα μηνύματα είναι αντιφατικά, ανάλογα τα εμπορεύσιμα είδη όσο και τις περιοχές δραστηριοποίησης. Κοινός παρονομαστής όλων είναι η μείωση της αγοραστικής δύναμης των πελατών μας, με τις αυξήσεις στα είδη πρώτης ανάγκης να μην αφήνουν περιθώρια για άλλες καθημερινές αγορές στην αγορά μας. Εχουμε μπροστά μας ακόμα ένα 10ημερο, όπου η αγορα θα διαθέσει τα τελευταία χειμερινά ειδη σε προσφορά, όποτε είναι μια καλή ευκαιρία τόσο για τους καταναλωτές να επωφεληθούν από μεγαλύτερα ποσοστά εκπτώσεων, όσο και για τις επιχειρήσεις για να «διώξουν» τα χειμερινά εμπορεύματα και αφετέρου να αποκτήσουν την πολυπόθητη ρευστότητα για να καταφέρουν να ανανεώσουν το εμπόρευμα τους εν όψη του Πάσχα» τόνισε ο κ. Νικολακόπουλος.
Παράλληλα σημειώνει ότι οφείλεται ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους όσους συνέβαλαν στην επιτυχή διοργάνωση του Καρναβαλιού, στους εθελοντές και τους εργαζόμενους στην καθαριότητα του δήμου που υπερέβαλαν εαυτούς, για να παραδώσουν τους δρόμους και τις πλατείες έτοιμες προς χρήση, όπως επίσης αξίζουν συγχαρητήρια και σε πολλούς εμπόρους οι οποίοι την Κυριακή αλλά και την Καθαρά Δευτέρα, καθαρίζαν τα πεζοδρόμια μπροστά από τα μαγαζιά τους, τα οποία στην καλύτερη περίπτωση είχαν μετατραπεί σε δημόσια ουρητήρια.
Κι ενώ η χειμερινή σεζόν έφτασε στο τέλος της, το επόμενο διάστημα θα αυξηθούν τα λουκέτα στις επιχειρήσεις. Ηδη από την περασμένη εβδομάδα εμπορικό κατάστημα ρούχων που σε άλλες εποχές ήταν από τα πιο δημοφιλή στην Πάτρα, κατέβασε οριστικά ρολά. Πρόκειται για γνωστό εμπορικό κατάστημα γυναικείας ένδυσης της Πάτρας, επί της οδού Ρήγα Φεραίου, στο ύψος της πλατείας Ολγας. Οπως λένε οι έμποροι της Πάτρας, οι χειμερινές εκπτώσεις, δεν έφεραν τα αναμενόμενα αποτελέσματα και για μια ακόμη φορά φάνηκε ότι το εμπόριο λειτουργεί με δύο ταχύτητες. Δηλαδή, τα μεγάλα καταστήματα και οι μικρές επιχειρήσεις της γειτονιάς, με τα πρώτα να παίρνουν για μια ακόμη φορά τη μερίδα του λέοντος από το μειωμένο κατά τα άλλα τζίρο.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News