Πάτρα – Παραλιακό Μέτωπο – Γάμος για τρεις: Οι εισηγήσεις που θα γίνουν μία

Ξεκίνησε η διαβούλευση μεταξύ των μελετητών που κλήθηκαν να συγκεράσουν τις ιδέες τους για τη διαμόρφωση της κεντρικής παραλιακής ζώνης της Πάτρας, στο πλαίσιοτου αρχιτεκτονικού διαγωνισμού που «τρέχει» εκ μέρους του Δήμου. Η «Π» παρουσιάζει τους κεντρικούς άξονες και των τριών προσεγγίσεων.

παραλιακό

Με τις πρώτες άτυπες συναντήσεις των τριών μελετητικών ομάδων, που διακρίθηκαν με το β’ βραβείο του Αρχιτεκτονικού Διαγωνισμού για την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου της Πάτρας να έχουν ξεκινήσει, η «Π» σήμερα παρουσιάζει με όσο το δυνατό πιο συνοπτικό τρόπο τις τρεις προτάσεις.

Βάσει αυτών, έχει ξεκινήσει η ανταλλαγή απόψεων για να κατασταλάξουν οι μελετητές στην οριστική πρόταση, που θα υποβληθεί για χρηματοδότηση το προσεχές διάστημα. Οπως έχει αναδείξει πρώτη η «Π», εντός Μαΐου αναμένεται να υπάρξουν εξελίξεις σχετικά με το νέο ΕΣΠΑ το οποίο θα είναι το εργαλείο χρηματοδότησης του έργου.

Το επόμενο διάστημα, οι συναντήσεις των μελετητών θα λάβουν επίσημο χαρακτήρα, ώστε να δημιουργηθεί η τελική μίξη των τριών προτάσεων με αρμονία με βασική στόχευση την δημιουργία μιας πρότασης, που σκοπεύει να μετατρέψει την παραλιακή ζώνη της Πάτρας σε μια σύγχρονη έκταση 5,5 χιλιομέτρων, φιλική προς το περιβάλλον

Τον περασμένο Οκτώβριο, εκατοντάδες Πατρινοί είχαν την ευκαιρία να δουν τις μελέτες σε ειδική έκθεση που πραγματοποιήθηκε στα Παλαιά Σφαγεία. Σήμερα, λίγο πριν την εκκίνηση του νέου ΕΣΠΑ για τη Δυτική Ελλάδα, η «Π» προσπαθεί να παρουσιάσει με συνοπτικό τρόπο τις προτεινόμενες αλλαγές των μελετητών.

Σε όλες τις μελέτες περιλαμβάνονται χώροι ψυχαγωγίας και πρασίνου, αθλητισμού, πολιτισμού, που θα είναι προσβάσιμοι σε άτομα με ειδικές ανάγκες. Ανεξάρτητα από το ποια θα είναι η τελική μίξη των προτάσεων, είναι δεδομένο πως θα υπάρχουν παντού παγκάκια, υπόστεγα και αρκετό πράσινο, καθώς όλες οι μελέτες προβλέπουν το παραλιακό μέτωπο να θυμίζει περισσότερο φυσικό περιβάλλον με δέντρα και βλάστηση, παρά μια αλληλουχία κατασκευών, γεγονός που σχολιάστηκε γενικά με ευμενή σχόλια.

 

 

ΜΕΛΕΤΗ 1: 5,5 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΦΙΛΟΞΕΝΟΥ ΠΕΖΟΔΡΟΜΟΥ

Οταν η Τριών Συμμάχων «μπαίνει» στη θάλασσα

Στόχος της μελέτης, είναι η σύνταξη ενός αστικού χάρτη με ενιαία κωδικοποίηση του παραλιακού μετώπου: Ως μέρος της πόλης και ως μέρος των φυσικών διεργασιών. Μια γραμμή μήκους 5.526 μέτρων συνδέει τις οδούς Ελευθερίου Βενιζέλου και Κανελλοπούλου. Περιλαμβάνει πεζόδρομο φιλόξενο για άτομα με μειωμένη κινητικότητα, ηλικιωμένους και παιδιά και ποδηλατόδρομο πλάτους 3 μέτρων. Η μελέτη περιλαμβάνει επιγραμματικά:

παραλιακό

Ελευθερίου Βενιζέλου

Η παραλιακή διαδρομή ξεκινά στη διασταύρωση της οδού Βενιζέλου με την Ακτή Δυμαίων, σε άμεση επαφή με το νέο λιμάνι της πόλης, διαμορφώνοντας την κύρια είσοδου του νότιου πάρκου. Το έδαφος που προκύπτει από τον νέο σχεδιασμό της ακτογραμμής εναποτίθεται στο νότιο άκρο του πάρκου, όπου σχηματίζεται ένας λόφος. Στο βόρειο πρανές του λόφου χωροθετείται υπαίθριο θέατρο 600 θέσεων.

Καποδιστρίου

Με τη νέα χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής, η Καποδιστρίου μετατρέπεται στην κύρια πρόσβαση στο παραλιακό μέτωπο. Ενας παραλιακός πεζόδρομος με γραμμικά καθιστικά και αναρτημένα φωτιστικά σχηματίζεται. Κατά μήκος του πεζόδρομου, διατάσσονται αθλητικές χρήσεις: Τοίχος αναρρίχησης, γήπεδα μπασκετ και βόλευ, πάρκο skate και bmx. Κέντρο των αθλητικών χρήσεων είναι η πισίνα του ΝΟΠ.

Πεζόδρομοι Αγίου Ανδρέα

Οι δύο χαράξεις ορίζουν το πάρκο του Αγίου Ανδρέα. Εκεί μεταφέρεται το σύνολο των ελαιόδεντρων της περιοχής μελέτης σχηματίζοντας έναν ελαιώνα. Διάσπαρτοι μικροί παιδότοποι ενεργοποιούν τον χώρο μετατρέποντάς τον σε πόλη των παιδιών.

Τριών Ναυάρχων

Η συμβολή ανάμεσα σε Ακτή Δυμαίων, Τριών Ναυάρχων και Οθωνος Αμαλίας επανασχεδιάζεται ως κυκλικός κόμβος, απλοποιώντας σημαντικά τις αστικές κινήσεις.

παραλιακό

Γούναρη

Η προβλήτα της οδού Γούναρη θα αποτελέσει αντικείμενο επικείμενου διαγωνισμού για το Τοπόσημο της πόλης.

Γεροκωστοπούλου

Το τμήμα του παραλιακού μετώπου ανάμεσα στις προβλήτες Γούναρη και Αγίου Νικολάου αποτελεί το α’ στάδιο της αποκατάστασης του παλαιού λιμένα. Η ζώνη διακόπτεται ανάμεσα στις οδούς Βότση και Πατρέως, όπου τοποθετείται πλωτή πλατφόρμα: Εκεί ο πολίτης αποκτά πρόσβαση στον κυματοθραύστη και το εκκλησάκι του Αγίου Νικολάου.

Στη θάλασσα, μπροστά από τη ζώνη αποκατάστασης, οκτώ νέα σημεία επεκτείνουν τον κάναβο- το ρυμοτομικό σχέδιο- του Σταμάτη Βούλγαρη στη θάλασσα. Τη νύχτα ακτίνες φωτός γύρω από τα σημεία σχηματίζουν έναν φωτεινό κάνναβο στο νερό. Το βάθος της υποθαλάσσιας έκτασης πρόκειται σταδιακά να μειώνεται εξαιτίας των φυσικών διεργασιών. Τελικό αποτέλεσμα της αποκατάστασης είναι μια τεχνητή λιμνοθάλασσα.

Το κεντρικό κομμάτι της παραλιακής διαδρομής αποτελεί έναν πλήρως λειτουργικό πεζόδρομο που σκιάζεται τμηματικά από κουκουναριές. Το σιδηροδρομικό δίκτυο αναψυχής εμπλουτίζει τον πεζόδρομο με εναλλασσόμενες χρήσεις.

Αγίου Νικολάου

Με τον νέο σχεδιασμό, η πλατεία Τριών Συμμάχων επεκτείνεται προς τη θάλασσα. Ενας μεγάλος χώρος εκδηλώσεων σχηματίζεται στη συμβολή του άξονα της Αγίου Νικολάου και της παραλιακής διαδρομής.

Νόρμαν

Η αποκατάσταση του θαλάσσιου τμήματος του λιμανιού συνεχίζεται βόρεια της προβλήτας Αγίου Νικολάου. Στην προβλήτα Νόρμαν – Αστιγγος τοποθετείται θεματικός παιδότοπος με ναυτικές αναφορές δίπλα από λόφο. Προτείνεται επίσης, η απομάκρυνση του κτιρίου «Παν. Κανελλόπουλος», η παρουσία του οποίου δεν εξυπηρετεί κάποιο λόγο.

Κ. Καραμανλή

Με τη διάνοιξη της οδού Καραμανλή απελευθερώνεται το τμήμα που σήμερα καταλαμβάνει το οδόστρωμα στην περιοχή της απόληξης της οδού Ηρώων Πολυτεχνείου. Διαμορφώνεται ως πλατεία, η οποία περιγράφεται ως «πλατεία ηλιοβασιλέματος». Η πλατεία προορίζεται να στεγάσει υπαίθριες εκδηλώσεις και χρήσεις streetfood.

Αγίου Κωνσταντίνου

Μια νέα πλατεία στην απόληξη της οδού Αγίου Κωνσταντίνου αποτελεί την κύρια πρόσβαση προς την παραλία. Οι φοίνικες της περιοχής μεταφυτεύονται στην πλατεία, σχηματίζοντας μικρό φοινικόδασος. Η πλατεία πλαισιώνει την πλατεία ηλιοβασιλέματος, καθορίζοντας τα αντιληπτά κέντρα της παρέμβασης. Στο όριο ανάμεσα στην πλατεία και την παραλία αναπτύσσονται γραμμικές κερκίδες με ξύλινο δάπεδο.

Κανελλοπούλου

Το βόρειο τμήμα της παραλίας προορίζεται για την χρήσεις ναυταθλητισμού. Σε μικρή απόσταση από την προβλήτα διαμορφώνεται ύφαλος κυματοθραύστης.

Τα κύρια υλικά επίστρωσης που προτείνονται είναι: Χρωματιστή άσφαλτος, σταθεροποιημένο κεραμικό δάπεδο οικονομικό υδατοπερατό υλικό, τοποθετείται σε πεζοδρόμους σε όλες τις περιοχές της πρότασης, ορθογωνικές πλάκες γρανίτη, κυματοειδές μωσαϊκό δάπεδο πορτογαλικού τύπου τοποθετείται στις πλατείες της Αγυιάς, προκειμένου να σχηματιστεί ένα χαρακτηριστικό αστικό τοπίο. Ξύλινο δάπεδο εξωτερικού χώρου. Τα κύρια είδη δέντρων που προτείνονται είναι: Ευκάλυπτος, Κουκουναριά, Κυπαρίσσι, Γλεδίτσια, Ιτιά, Ασημοϊτιά, Ελιά, Πλάτανος, Γιακαράντα, Ψευδοπιπεριά, Κανάριος φοίνικας, Ασημοϊτιά, Αρμυρίκι.

 

ΜΕΛΕΤΗ 2: Ο ΕΠΑΝΑΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΕΝΟΣ ΠΑΡΑΚΤΙΟΥ ΜΕΤΩΠΟΥ

Κεκλιμένα τοπόσημα: Μετάβαση από το παλιό στο νέο

 

Η παρουσιαζόμενη μελέτη βασίζεται στην αποκωδικοποίηση της δυναμικής της αστικής μορφολογίας της Πάτρας. Η πρόταση αποσκοπεί στον επαναπροσδιορισμό του συνόλου ενός παράκτιου μετώπου εξαιρετικά μεγάλου μήκους, το οποίο συνορεύει με διαφορετικά αστικά συγκείμενα, που καλούνται να συνυπάρξουν, μεταξύ άλλων, και με ένα «παλιό λιμάνι», το οποίο δεν είναι αρκετά παλιό για να είναι «παλιό», ενώ αντιθέτως είναι αρκετά παλιό για να χρήζει αντικατάστασης από ένα «νέο».

Πάρκο Παλαιού Σιδηροδρόμου

Η περιοχή μελέτης δύναται να αποδοθεί σε δημόσια χρήση. Μετά την ενεργοποίηση της ταχείας υπόγειας γραμμής η υφιστάμενη γραμμή θα αποτελέσει το γραμμικό πάρκο Παλαιού Σιδηροδρόμου, με συνολικό πλάτος 6,00 μ. με την παραμονή των γραμμών ως στοιχείο διαμόρφωσης ενός γραμμικού περιπάτου με αρωματικά φυτά παράλληλο στον ποδηλατόδρομο. Ο περιβαλλοντικός αυτός διάδρομος θα είναι και το στοιχείο συσχέτισης με το γραμμικό πράσινο.

παραλιακό

Νότιο Πάρκο

Το «Νότιο Πάρκο» χαρακτηρίζεται από έναν μεγάλο βαθμό υπερτοπικότητας, η οποία ενισχύεται από την μερική απομόνωση που προκύπτει από το υφιστάμενο γραμμικό αλσύλλιο ευκαλύπτων. Το αλσύλλιο αυτό έρχεται να αποτελέσει έτσι την αφορμή για ένα γραμμικό πράσινο «μαξιλάρι», το οποίο διαμορφώνει μια ισχυρή αναγνωρίσιμη ραχοκοκαλιά. Δυτικά της ραχοκοκαλιάς αυτής και με αφορμή, αυτή τη φορά, τις εγκάρσιες συνδέσεις, έρχονται να διαμορφωθούν θεματικές υποδιαιρέσεις, οι οποίες συνδυάζουν χρήσεις αναψυχής, ψυχαγωγίας, αθλητισμού, ναυταθλητισμού σε συνέχεια του ΝΟΠ, παιδικές χαρές, ενώ, όσο πλησιάζουμε στην ακτογραμμή επανέρχεται η κλίμακα της παράκτιας promenade, με τα σκληρά χυτά βοτσαλωτά δάπεδα και τους χώρους στάσης σε κλίμακα κήπου και έπειτα πάρκου, με μεγάλες επιφάνειες πρασίνου και σταθεροποιημένου χώματος, αλλά και «αδρές» επιφάνειες κυβόλιθων.

Παλαιός Λιμένας

Ο «Παλαιός Λιμένας» είναι η περιοχή, όπου η διασύνδεση μεταξύ πόλης και λιμένα μπορεί να επιτευχθεί τόσο μέσω της διαμόρφωσης της υπερτοπικής, όσο και της τοπικής κλίμακας.

-Μεταξύ του μόλου Γούναρη και Αγίου Νικολάου προτείνεται ένα κτίριο με κεκλιμένο δώμα, το οποίο από την πόλη θα υψώνεται προς την θάλασσα.

-Μεταξύ του μόλου Αγίου Νικολάου και του μόλου Αστιγγος βρίσκεται ο λεγόμενος «διαπερατός λιμένας», ο οποίος θα αποδοθεί σταδιακά στην αστική χρήση. Η ανάκτηση του περιπάτου των Πατρινών επί του μόλου και η ανάκτηση του θαλάσσιου ορίζοντα, μέσω και της ανοιγόμενης γέφυρας με τον γραμμικό κυματοθραύστη, ενισχύεται από την παρουσία του Συνεδριακού Τοπόσημου, με βατό δώμα και κλίση αντίθετη με αυτή του δώματος του Τοπόσημου Πολιτισμού, καθώς επιτρέπει στον επισκέπτη να είναι σε οπτική συσχέτιση με το Κάστρο από μεγαλύτερο υψόμετρο και έπειτα να στρέφεται στον θαλάσσιο ορίζοντα δυτικά.

-Μεταξύ του μόλου Αστιγγος και Αγίου Διονυσίου παραμένει ο «άκαμπτος λιμένας», καθώς θα είναι αυτός που θα παραμείνει για περισσότερο χρονικό διάστημα με λιμενική δραστηριότητα. Καθώς στον μόλο Αστιγγος θα υπάρχει αυτή η δραστηριότητα, προτείνεται η χωροθέτηση ενός όγκου με συλλογικές κατοικίες και φοιτητικές εστίες.

Η κύρια είσοδος τροφοδοσίας του συστήματος χωροθετείται στον μόλο Γούναρη, με κατεύθυνση προς νότο (κυκλικό χώρο στάθμευσης και τροφοδοσία Ιχθυόσκαλας), καθώς είναι η μόνη είσοδος που παραμένει ενεργή, μαζί με τις εισόδους – εξόδους από το κτίριο του Λιμενικού Σταθμού Επιβατών, το οποίο θα παραμείνει σε λειτουργία μαζί με το τμήμα του λιμένα μεταξύ του μόλου Αστιγγος και Αγίου Διονυσίου.

Τερψιθέα

Μεταξύ της περιοχής Τερψιθέας και του κέντρου της πόλης παρεμβάλλεται η Μαρίνα Πάτρας. Αν και η μαρίνα αποτελεί την πιο φιλική προς την πόλη λιμενική δραστηριότητα, στην περίπτωσή μας διαμορφώνεται περισσότερο ως εμπόδιο παρά ως ενοποιητικό στοιχείο, καθώς δεν αποτελεί φυσική συνέχεια των δημόσιων χώρων της. H περιοχή αποτελεί ένα απόλυτο «Τerrain Vague», έναν χώρο αδύναμων αστικών σχέσεων και συσχετίσεων, ο οποίος δύναται όμως να επανανοηματοδοτήσει τη σχέση μεταξύ Μαρίνας Πάτρας στο Νότο και Ελους Αγυιάς στο Βορρά. Ταυτόχρονα, η περιοχή αυτή καλείται να δημιουργήσει «τόπο» και «ταυτότητα» για τις συνοικίες που βρίσκονται ανατολικά.

παραλιακό

Τα υλικά

Τα υλικά που χρησιμοποιούνται στις επιστρώσεις έχουν τον στόχο, να διαμορφώνουν χώρους με διαφορετική ποιότητα και χροιά.

Δεδομένης της μεγάλης έκτασης της επέμβασης, τα υλικά θα πρέπει να είναι χαμηλού κόστους συντήρησης και, για βιοκλιματικούς λόγους, ελεγχόμενης θάμβωσης καθώς και ως επί το πλείστον διαπερατά στο νερό.

Η διαβάθμισή τους από το «μαλακό» στο «σκληρό» είναι η εξής: Χλοοτάπητας, χαλίκι, χώμα, άμμος, εμποτισμένο ξύλινο deck, σταθεροποιημένο χώμα, αρχιτεκτονικό σκυρόδεμα με χαμηλή περιεκτικότητα σε τσιμέντο, πλακόστρωση με κυβόλιθους, χυτό βοτσαλωτό δάπεδο, «χτενιστό» σκυρόδεμα κ.ά.

 

 

ΜΕΛΕΤΗ 3: ΕΝΙΑΙΟ ΣΥΜΠΑΓΕΣ ΣΥΝΟΛΟ ΠΟΥ ΕΝΩΝΕΙ ΤΡΕΙΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ

Το είδωλο μιας πόλης και οι αντικατοπτρισμοί

 Το νέο παραλιακό τοπίο της πόλης, έκτασης 330 στρεμμάτων, σχεδιάζεται ως ένα ενιαίο συμπαγές σύνολο που αγγίζει τη θάλασσα και αποτελείται από τρεις ενότητες ιδιαίτερου χαρακτήρα σε συνέχεια, οι οποίες ενοποιούνται με το έλος στο βόρειο τμήμα της πόλης και το νέο λιμάνι προς το Νότο. Η περιοχή της μελέτης αποκτά πρωτίστως τον χαρακτήρα πρασίνου και γενικώς έντονα ανοικτού χώρου, χωρίς διακοπές, απολύτως προσπελάσιμου από τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής.

παραλιακό

Ε. Βενιζέλου και Τριών Ναυάρχων

Η βασική πορεία Περιπάτου του παραλιακού μετώπου ξεκινά από την εκβολή του ρέματος Διακονιάρη, στο ίχνος της οδού Βενιζέλου και το όριο με το νέο λιμάνι. Μέσα σε ένα φυσικό τοπίο με ευκάλυπτους συναντά κανείς μια σειρά από αθλητικές και ναυταθλητικές εγκαταστάσεις. Με μια απλή χειρονομία στη γη διαμορφώνονται κερκίδες και πρανή που σχηματίζουν ένα οβάλ τοπίο υποδοχής για ένα γήπεδο και θέατρο μαζί. Ο χώρος αυτός αθλητισμού/πολιτισμού προτείνεται σε αντίστιξη με το Παμπελοποννησιακό Αθλητικό Κέντρο. Καθώς κανείς κινείται στην περίμετρο της έλλειψής του μπορεί να προσεγγίσει το όριο με το νερό ή να επισκεφτεί υπαίθριους χώρους παιδιού και παιχνιδιού, είτε τον χώρο για skate και τις παιδικές χαρές που πλαισιώνονται από υψηλές και χαμηλές φυτεύσεις. Στον κατάλληλο προσανατολισμό και ακολουθώντας τις χαράξεις της παλιάς πόλης διαμορφώνονται γήπεδα basket, volley και beach volley. Στο όριο της νότιας λιμενολεκάνης παρεμβάλλονται ξύλινες αποβάθρες που διαμορφώνονται κατάλληλα, ώστε να υποδεχτούν δραστηριότητες προγραμματισμένες ή και απρογραμμάτιστες, όπως εγκαταστάσεις κωπηλασίας, θαλάσσιου σκι, ψαρέματος.

Στο πάρκο του νότιου πεδίου με τους ευκάλυπτους, οι διαμορφωμένοι χώροι άθλησης συνδυάζονται με χώρους για αυθόρμητο παιχνίδι και μεγαλύτερες εκτάσεις πρασίνου «σπαρμένες» με άγρια βλάστηση.

Βόρεια του Κολυμβητηρίου, σε συνδυασμό με τους παιδότοπους και τα γήπεδα και σε διαλεκτική σχέση με τον Αγιο Ανδρέα και τις υφιστάμενες εγκαταστάσεις αθλητισμού, στην επέκταση του περιβάλλοντος χώρου αυτών, προτείνονται οι αστικές υπαίθριες πισίνες / ακαδημίες κολύμβησης, ως πόλος έλξης για μικρούς και μεγάλους, που θα αναβαθμίσει το νότιο πάρκο και θα ενισχύσει την επισκεψιμότητά του καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Στο σύνολο του Νότιου Πεδίου, σε εντοπισμένα σημεία του Περιπάτου, προτείνονται στέγαστρα/κιόσκια και υπαίθρια καθιστικά, παράλληλα είτε στην παραλιακή λεωφόρο είτε στα γήπεδα, σταθμοί πληροφόρησης, χώροι για υπαίθριες εκδηλώσεις, χώροι υγιεινής, ενοικίασης ποδηλάτων και υπαίθριοι χώροι στάθμευσης.

Τριών Ναυάρχων και Θεσσαλονίκης

Η δεύτερη ενότητα τοπίου αποκτά έναν περισσότερο αστικό χαρακτήρα καθώς η παρουσία από τις υφιστάμενες προβλήτες του παλιού λιμανιού είναι κυρίαρχη. Οι προβλήτες διαμορφώνονται ως ανοικτοί φιλικοί και ζωντανοί χώροι, με επιφάνειες χλοοτάπητα, μαλακά και σκληρά δάπεδα και διάσπαρτα δέντρα σε εντοπισμένα σημεία για σκιασμό.

Η εσωτερική πλευρά του περιπάτου προς την πόλη οριοθετείται από δενδροστοιχία με αριές και με καθιστικά, που προσφέρει μια εναλλακτική δυνατότητα σκιασμένου περίπατου, ιδιαίτερα τους ζεστούς μήνες. Στο όριο με τον δρόμο, διατηρείται η υφιστάμενη δεντροστοιχία με ευκάλυπτους.

Στον προβλήτα της Γούναρη προτείνεται ένας ισχυρός χειρισμός δημιουργίας αστικού δημόσιου χώρου. Σε αντίστιξη με την Πλατεία Υψηλών Αλωνίων και την Πλατεία Ομονοίας, δημιουργείται μια κεκλιμένη πράσινη πλατεία. Παράλληλα, δίνεται η δυνατότητα χωροθέτησης υποβαθμισμένου χώρου στάθμευσης.

Στο μέσο της διαδρομής ανάμεσα στο μόλο Γούναρη και Αγίου Νικολάου και στη νοητή συνέχεια του Ωδείου και του Αμφιθεάτρου, σχεδιάζεται το «είδωλο» της Πλατείας Γεωργίου Α’ ως ένας ανοικτός υπαίθριος χώρος, που θα φιλοξενήσει τη Στάση της νέας θαλάσσιας συγκοινωνίας.

Ο μόλος της Αγίου Νικολάου με έντονη προοπτική, γεωμετρικότητα και θέα, αφηγείται τη δική του ιστορία. Κατεβαίνοντας από το επιβλητικό Κάστρο, συναντά τις στοές και τις μνήμες της πόλης. Τα στέγαστρα, που προτείνονται στο όριο της προβλήτας και αντικατοπτρίζονται στο νερό, παραπέμπουν στους διαφορετικούς τύπων του στοών της Πάτρας και διαμορφώνονται ως προστατευμένοι χώροι παραμονής με καθιστικά.

Στην απόληξή του μόλου διαμορφώνεται ειδική πλωτή αποβάθρα, για να συνδέσει τον άξονα με τον κυματοθραύστη.

Εκατέρωθεν του άξονα της Αγίου Νικολάου, διαμορφώνεται ένα τοπίο από πλωτές νησίδες που έρχεται να ενεργοποιήσει τη λιμενολεκάνη και να δεχθεί διαφορετικά ενδεχόμενα λειτουργιών, κάνοντας χρήση νέων τεχνολογιών με οικολογική και περιβαλλοντική προσέγγιση.

παραλιακό

Θεσσαλονίκης και Κανελλοπούλου

Σε συνέχεια με τις εγκαταστάσεις του Ιστιοπλοϊκού Ομίλου και της Μαρίνας, προτείνεται ως ένα μεγάλο οικολογικό πάρκο. Το τοπίο παρουσιάζει εντονότερη και πυκνότερη βλάστηση και διαμορφώνεται cos περιβάλλον κατάλληλο να υποδεχτεί διάφορα είδη πανίδας και φυτά ανθεκτικά

Σημαντικό σημείο ενδιαφέροντος πέρα από τη Μαρίνα αποτελεί το νέο και το παλαιό καρνάγιο, όπου προτείνεται η δημιουργία ενός υπαίθριου μουσειακού χώρου. Στο βόρειο αυτό τμήμα, το οικολογικό πάρκο έρχεται να συμπληρώσει τη ζώνη διεύρυνσης που δημιουργείται προς την πόλη.