Πάτρα – Ποδηλατόδρομος: Γιατί δεν έχουν παρθεί κυκλοφοριακά μέτρα; Ιδού η απάντηση
Ο παραλιακός ποδηλατόδρομος κατασκευάζεται, επί της Οθωνος Αμαλίας παρατηρείται κομφούζιο τις ώρες αιχμής, αλλά ακόμα δεν μπορούν να παρθούν αποφάσεις για κυκλοφοριακές αλλαγές. Η αντιδήμαρχος Αναστασία Τογιοπούλου εξηγεί ποιες είναι οι διαδικασίες και επισημαίνει τις ευθύνες της Αστυνομίας.
Κάθε τι νέο ξενίζει και χρειάζεται χρόνο για να γίνει συνήθεια. Αυτό συμβαίνει και με τον υπό κατασκευή παραλιακό ποδηλατόδρομο της πόλης, ο οποίος έχει καθυστερήσει αρκετά να ολοκληρωθεί αλλά τους τελευταίους μήνες ο εργολάβος έχει παρουσιάσει σημαντική πρόοδο στην εκτέλεση των εργασιών.
Οι πληροφορίες της «ΠτΔ» αναφέρουν πως τα αισιόδοξα σενάρια κάνουν λόγο ότι θα παραδοθεί προς χρήση περί τα τέλη Δεκεμβρίου ή στις αρχές του νέου έτους. Μέχρι τότε όμως κυριαρχεί η αναστάτωση στην απ’ έξω πλευρά του ποδηλατόδρομου, δηλαδή εκεί που κινούνται τα οχήματα.
Σχεδόν καθημερινά, ιδιαιτέρως τις ώρες αιχμής, παρατηρείται μποτιλιάρισμα. Από το νέο ΚΤΕΛ και έπειτα, όπου ο δρόμος στενεύει και ουσιαστικά έχει χαθεί μια λωρίδα κυκλοφορίας οχημάτων, έχουν συμβεί μικροατυχήματα και γενικότερα παρατηρείται προβληματική λειτουργία. Πρόκειται για ένα πρόβλημα που οξύνεται επειδή στην αριστερή πλευρά του δρόμου υπάρχουν παρκαρισμένα οχήματα. Μερικές φορές και διπλοσταθμευμένα, στο πλαίσιο μιας αυθαίρετης αντίληψης που έχει παγιωθεί.
Προς το παρόν, ο ποδηλατόδρομος χρησιμοποιείται ατύπως από ποδηλάτες, πεζούς και δρομείς, χωρίς να είναι ξεκαθαρισμένο αν η χρήση του είναι για όλους. Γιατί και αυτό είναι επικίνδυνο.
Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΕΤΡΩΝ
Η «ΠτΔ» ήρθε σε επικοινωνία με την αντιδήμαρχο Πολεοδομίας και Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού Αναστασία Τογιοπούλου για να μας εξηγήσει τρία πράγματα. Γιατί δεν έχουν παρθεί κυκλοφοριακά μέτρα για τη νέα πραγματικότητα στην Οθωνος Αμαλίας, πότε θα παρθούν, αλλά και τι επιπλέον θα μπορούσε να γίνει ώστε να κοπεί το φαινόμενο της στάθμευσης και διπλοστάθμευσης σε μεγάλους οδικούς άξονες όπως η παραλιακή.
«Το έργο του ποδηλατόδρομου είναι σε εξέλιξη, επομένως αυτή τη στιγμή δεν μπορούν να παρθούν αποφάσεις. Με το που ολοκληρώνονται τα έργα, τότε γίνονται μετρήσεις της κυκλοφορίας των οχημάτων και αν παρατηρηθεί πύκνωση κυκλοφορίας, τότε γίνονται εισηγήσεις ώστε να παρθούν οι κατάλληλες αποφάσεις. Αυτό ισχύει σε κάθε έργο που εκτελείται» τόνισε αρχικά η κ. Τογιοπούλου.
Επιπλέον, όπως εξήγησε χρειάζεται η διεύθυνση Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού να κρατά ένα ισοζύγιο τόσο για την κίνηση των οχημάτων, όσο και για τις θέσεις στάθμευσης. Τόνισε η αντιδήμαρχος: «Δεν μπορούμε να καταργούμε θέσεις στάθμευσης με τέτοια ευκολία, ειδικά στο κέντρο της πόλης καθώς έχουν μεγάλη χρησιμότητα».
«Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΟΥ»
Επομένως, οι αποφάσεις θα παρθούν όταν τελειώσει το έργο του ποδηλατόδρομου και αφού πρώτα έχουν γίνει οι χρήσιμες μετρήσεις κυκλοφορίας των οχημάτων. «Αυτή τη στιγμή τα όσα συμβαίνουν δεν είναι η οριστική κατάσταση. Από κει και πέρα, το θέμα είναι της Αστυνομίας και της Τροχαίας. Ο καθένας πρέπει να αναλαμβάνει τις ευθύνες του. Η Αστυνομία και η Τροχαία πρέπει να ελέγχουν τα διπλοπαρκαρίσματα και τις παράνομες σταθμεύσεις. Ωστόσο, μόνο την τελευταία εβδομάδα είδαμε να πραγματοποιούνται έλεγχοι στο κέντρο της Πάτρας» κατέληξε η κ. Τογιοπούλου.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «ΠτΔ», τις τελευταίες ημέρες έχουν δοθεί αυστηρές εντολές στο κέντρο της Αμεσης Δράσης και την Τροχαία ώστε να επεμβαίνουν όπου εντοπίζουν παράνομα σταθμευμένα και διπλοπαρκαρισμένα οχήματα στο κέντρο της πόλης. Από την περασμένη εβδομάδα μάλιστα, οι περιπολίες της ΕΛΑΣ στο κέντρο «στέλνουν το μήνυμα» στους οδηγούς με κλήσεις και αφαιρέσεις πινακίδων.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News