Πατρινό Καρναβάλι 2025: Αξέχαστες οπερέτες από την Πολυφωνική στην έναρξη του «Μώμου» ΦΩΤΟ

Οι μουσικοί και ερμηνευτές της Πολυφωνικής Χορωδίας Πάτρας  σε ένα σκηνικό που θύμιζε μπελ επόκ, έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους ταξιδεύοντάς μας στη νοσταλγική, παραδοσιακά αποκριάτικη όψη του Καρναβαλιού μας

Πατρινό

Με σπουδαίες εκφραστικές φωνές, ενδυμασίες εποχής και μνήμες αλλοτινών καιρών πλημμύρισε η κατάμεστη από κόσμο αίθουσα του κινηματοθέατρου Πάνθεον στην πρώτη βραδιά του 17ου Πανελλήνιου Φεστιβάλ Ερασιτεχνικών Θιάσων «Μώμος ο Πατρεύς» ζωντανεύοντας ένα γνήσιο, αυθεντικό Καρναβάλι μέσα από το αφιέρωμα-συναυλία «Η Σάτιρα στο μουσικό θέατρο» και τη μουσική παράσταση της Πολυφωνικής Χορωδίας Πάτρας.

Ο Πρόεδρος της ΚΕΔΗΠ-Καρναβάλι Πάτρας Παύλος Σκούρας χαιρέτισε το κοινό και καλωσόρισε τις προσκεκλημένες θεατρικές ομάδες από όλη την Ελλάδα λέγοντας πως το Καρναβάλι της Πάτρας είναι υπόθεση όλων. «”Πάρε το Καρναβάλι στα χέρια σου” είναι το βασικό σύνθημά μας. O “Μώμος” έχει από καιρό πάρει το Καρναβάλι στα χέρια του και με τον τρόπο του το έχει “πάει” σε όλη την Ελλάδα. Το Καρναβάλι βρίσκεται στα χέρια Πατρινών αλλά και όλων εσάς που με τις ομάδες σας βρίσκεστε κοντά μας».

Πατρινό Πατρινό Πατρινό Πατρινό Πατρινό

Οι μουσικοί και ερμηνευτές της Πολυφωνικής Χορωδίας Πάτρας (καλλιτεχνικός διευθυντής: Σταύρος Σολωμός) σε ένα σκηνικό που θύμιζε μπελ επόκ, έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους ταξιδεύοντάς μας στη νοσταλγική, παραδοσιακά αποκριάτικη όψη του Καρναβαλιού μας, τότε που η διασκέδαση συναντούσε και συνδεόταν άρρηκτα με τις παλαιές οπερέτες και τις επιθεωρήσεις. Τα «αηδόνια» της Πολυφωνικής Χορωδίας Πάτρας απέσπασαν εγκωμιαστικά σχόλια και το θερμό χειροκρότημα του κοινού, ενώ εντυπωσίασαν και τα μέλη των αποστολών των θεατρικών θιάσων από όλη την Ελλάδα, τα οποία εξέφρασαν την απορία πως μια τέτοια σπουδαία χορωδία μπορεί να είναι ερασιτεχνική.

Είκοσι αξέχαστα, σατιρικά επί το πλείστον, τραγούδια που προκαλούν ευθυμία, συγκίνηση, αναλλοίωτα στο πέρασμα του χρόνου είχαν τη χαρά να θυμηθούν και να τραγουδήσουν μαζί με τους συντελεστές οι θεατές που κατέκλεισαν το Πάνθεον. Τραγούδια όπως: «Το βαλς θ΄ αρχίσουν…», «Τον καιρό εκείνο τον παλιό», «Η Καρδιά μου πονεί για εσάς», «Ριρή Ριρή Ριρίκα», «Δημητράκης», «Εγώ είμαι νέα γυναίκα», «Λίγα λουλούδια», «Λες και ήταν χθες», «Όλα σπάστα και αγάπα με», «Αχ! Μαρί», «Να το πάρεις το κορίτσι», «Μαμά θέλω έναν Αντρούλη», «Θέλω να δω τον Πάπα»,  «Ο σύρτης», «Τρελά πουλιά», «Σφίξε με», «Πλου Πλου», «Η Χωριατοπούλα» κ.α. Τραγούδια με διάσημες υπογραφές των  Θεόφραστου Σακελλαρίδη, Αττίκ, Στάθη Μάστορα & Γιάννη Πρινέα, Κώστα Γιαννίδη, Τάκη Μωράκη, Γρηγόρη Κωνσταντινίδη, Ζακ Ιακωβίδη, Eduardo Bianco, Νίκου Χατζηαποστόλου κ.α., συχνά με στίχους σατιρικούς, που καταξιώθηκαν από παλαιές οπερέτες και επιθεωρήσεις, των οποίων οι τίτλοι γράφτηκαν με χρυσά γράμματα στην ιστορία του μουσικού θεάτρου: «Ο Βαφτιστικός», «Η Ριρίκα μας», «Οι Απάχηδες των Αθηνών», «Παναθήναια», «Βιολέττα», «Μπομπονιέρα», «Πικ νικ», «Γλυκιά Νανά», «Το διαβολόπαιδο», «Η κόρη της καταιγίδος», «Κορίτσια της Παντρειάς».

Πατρινό Πατρινό Πατρινό Πατρινό Πατρινό

Ήταν ένα σφιχτοδεμένο πρόγραμμα διάρκειας περίπου 1,5 ώρας που δεν κούρασε καθόλου. Κάθε τραγούδι συνοδευόταν και από μια μικρή ιστορία, πιπεράτη, σατιρική ή συγκινητική που παρουσίαζε με θεατροποιημένο τρόπο το ντουέτο των παρουσιαστών-μελών του Ε.Σ.Π. «Ρεφενέ» Πέπη Γαλανοπούλου και Ανδρέας Σκιαδαρέσης οι οποίοι εμφανίστηκαν με ενδυμασία και σκηνική παρουσία δανεισμένες από τους δυο ρόλους της θρυλικής οπερέτας «Ο Βαφτιστικός» (κυρία Κική και Συνταγματάρχης). Μικρές ιστορίες κρυμμένες πίσω από τα τραγούδια όπως αυτή του «Να το πάρεις το κορίτσι» που τραγουδούσαν ομογενείς του Λονδίνου στον δίμετρο Βασιλιά Φίλιππο στο λιμάνι όταν περίμενε τη βασίλισσα Ελισάβετ που επέστρεφε από ταξίδι και είχε βουίξει ο τόπος ότι «τα έχουν». Άλλες ιστορίες που ακούστηκαν: Για το «Ριρή, Ριρή, Ριρίκα» του Κερκυραίου Στάθη Μάστορα που τον θυμούνται εξίσου στη Βιάνο στην οποία δίδασκε τα αγαπημένα του Μαθηματικά και συνελήφθη το 1943 από τους Γερμανούς και εκτελέστηκε στο Ολοκαύτωμα της Βιάνου. Για το «Λες και ήταν χτες» το οποίο τραγούδησε η Γεωργία Βασιλειάδου στον ρόλο της κουτσομπόλας Καλλιόπης που της έδωσε ο Αλέκος Σακελλάριος στην οπερέτα «Κορίτσια της παντρειάς» και  μετά από σιωπή 8 ετών ξεκίνησε στα 42 της μια νέα, δεύτερη καριέρα στο μουσικό θέατρο.

Συμμετείχαν οι ερμηνευτές:

Άννα Χουλιαροπούλου, Νάντια Ζέρβα, Χρυσάνθη Γεωργούλα, Βασιλική Σιατερλή, Μυρτώ Μαυροπούλου, Μαρία Χατζηκωνσταντόγλου, Παυλίνα Σταυριανάκη, Θοδωρής Πάνας, Χρύσα Πανταζοπούλου,, Μαριλένα Νησίδη, Γιώργος Παπασταύρου

Πατρινό Πατρινό Πατρινό Πατρινό Πατρινό

Στο πιάνο: Λούση Χριστοδούλου & Ολένα Φέντκο

Το ραντεβού ανανεώνεται για απόψε (Σάββατο 8 Φεβρουαρίου) στις 7 στο κινηματοθέατρο Πάνθεον όπου στη δεύτερη βραδιά του 17ου Πανελλήνιου Φεστιβάλ Σάτιρας Ερασιτεχνικών Θιάσων «Μώμος ο Πατρεύς» θα ξετυλιχτεί η σπονδυλωτή παράσταση των 10 σατιρικών δρώμενων των ερασιτεχνικών θιάσων με ιντερμέδια του «Ρεφενέ» (θεατροποιημένα τραγούδια επιθεωρήσεων) μέσα από την οποία και θα προκύψουν και τα βραβεία του κοινού και θα γίνουν οι απονομές.

Το φεστιβάλ αποτελεί παραγωγή της ΚΕΔΗΠ-Καρναβάλι Πάτρας, με την στήριξη του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας και την αιγίδα της Εταιρείας Ελλήνων Θεατρικών Συγγραφέων Μουσικοσυνθετών Θεάτρου & Μεταφραστών. Η οργάνωση είναι του Ερασιτεχνικού Σχήματος Πάτρας «Ρεφενέ».

Χορηγοί επικοινωνίας: ΕΡΤ, ΕΡΤ3, ΕΡΤ Πάτρας

Πατρινό Πατρινό Πατρινό Πατρινό Πατρινό