Πρόοδος 20% στην Πατρών – Πύργου: Η Δυτική Ελλάδα αποκτά ένα αναπτυξιακό πρόσημο
Το έργο επισκέφθηκε χθες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, συνοδευόμενος από την αχαιή υφυπουργό, αρμόδια για τις Μεταφορές Χριστίνα Αλεξοπούλου και τη γενική γραμματέα Υποδομών Μαρία – Ελλη Γεράρδη. Αργά το απόγευμα, το υπουργικό κλιμάκιο βρέθηκε στον Κρατικό Αερολιμένα Αράξου.
Ανεβάζει ρυθμούς η πορεία υλοποίησης του νέου οδικού άξονα της Ολυμπίας Οδού, στο τμήμα Πάτρα – Πύργος, με το ποσοστό εκτέλεσης του έργου να φτάνει σήμερα περίπου στο 20%.
Το έργο επισκέφθηκε χθες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, συνοδευόμενος από την αχαιή υφυπουργό, αρμόδια για τις Μεταφορές Χριστίνα Αλεξοπούλου και τη γενική γραμματέα Υποδομών Μαρία – Ελλη Γεράρδη.
Στο εργοτάξιο της εταιρείας ΑΒΑΞ στα Καμίνια είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Ολυμπίας Οδού Παναγιώτη Πανανικόλα, για ένα από τα εμβληματικά έργα που περιλαμβάνεται στις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης.
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι στο τμήμα Πάτρα – Πύργος, μαζί με τον αυτοκινητόδρομο Ακτίου – Αμβρακίας, αλλάζει ο οδικός χάρτης της Δυτικής Ελλάδας, η οποία αποκτά ένα σημαντικό αναπτυξιακό πρόσημο, προς όφελος των τοπικών κοινωνιών, αλλά και της εθνικής οικονομίας.
«Με αποτελεσματικότητα, σχέδιο και σκληρή δουλειά, επιταχύνουμε και υλοποιούμε άμεσα τα μεγάλα έργα της χώρας μας, ενώ θέτουμε ως κορυφαία προτεραιότητα την ασφάλεια των συμπολιτών μας», δήλωσε ο κ. Σταϊκούρας.
Σύμφωνα με την ενημέρωση που έγινε στο υπουργικό κλιμάκιο, τη μεγαλύτερη πρόοδο με 20% παρουσιάζει σήμερα το τρίτο εργοτάξιο, αυτό του Πύργου, που υλοποιεί η ΤΕΡΝΑ και το οποίο είχε δουλευτεί κατά το παρελθόν, ενώ δεν αντιμετωπίζει εκκρεμότητες απαλλοτριώσεων και άλλα προβλήματα.
Το δεύτερο τμήμα ως προς τους ρυθμούς απόδοσης είναι αυτό του ΑΒΑΞ από το Μιντιλόγλι έως την Κάτω Αχαΐα, στο οποίο παρ΄όλες τις δυσκολίες του η πρόοδος σήμερα έχει ανέβει στο 15%, ενώ το τρίτο σκέλος του έργου που κατασκευάζει η ΑΚΤΩΡ από τα Καραίικα μέχρι τη Γαστούνη βρίσκεται λίγο πιο πίσω, στο 10%, καθώς είχε προβλήματα από το παρελθόν, με την απομάκρυνση ενός σκουπιδότοπου, την απουσία δανειοθαλάμων αδρανών υλικών καθώς και με απαλλοτριώσεις.
Οι εκπρόσωποι της Ολυμπίας Οδού τόνισαν ότι τα παραπάνω ποσοστά αντιπροσωπεύουν τα ποσοστά απορρόφησης, τα οποία προηγούνται του τεχνικού αντικειμένου που εκτελείται. Κατά συνέπεια, το έργο θα επιταχύνει ακόμα περισσότερο τους ρυθμούς υλοποίησης τεχνικού αντικειμένου τους επόμενους μήνες, καθώς αυτή τη στιγμή οι εργασίες υλοποιούνται σε διάφορα μέτωπα.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι το Πάτρα – Πύργος, είναι ένα πολύπαθο έργο, μήκους 50 χλμ., του οποίου η κατασκευή ξεκίνησε το 2022 και με τα σημερινά δεδομένα αναμένεται να ολοκληρωθεί στο σύνολό του το πρώτο εξάμηνο του 2025. Σήμερα έχει ήδη υλοποιηθεί πάνω από το 20%, ενώ οι ρυθμοί της εκτέλεσής του βαίνουν αυξανόμενοι. Με τον νέο αυτό οδικό άξονα μειώνεται ουσιαστικά η απόσταση Αθήνα – Πάτρα – Πύργος και το κυριότερο: Ενισχύεται σημαντικά η ασφάλεια των πολιτών που διέρχονται από αυτόν.
Η υφυπουργός Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου πρόσθεσε από την πλευρά της τα εξής: «Είναι ένα έργο που ολόκληρη Δυτική Ελλάδα περίμενε για χρόνια και κάποιοι έχουν ευθύνη για αυτό, όμως, από το 2022, πραγματικά κατασκευάζεται. Είναι πραγματικά τα εργοτάξια. Είναι πραγματικά τα μηχανήματα. Είναι πραγματικοί οι εργαζόμενοι που δουλεύουν εδώ, γιατί κάθε τεχνικό έργο είναι πολύ σημαντικό και για τον κατασκευαστικό κλάδο. Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη κάνει πράξη ένα έργο πνοής, που θα αλλάξει την εικόνα της Δυτικής Ελλάδας».
Να σημειωθεί ότι αργά το απόγευμα το υπουργικό κλιμάκιο βρέθηκε στον Κρατικό Αερολιμένα Αράξου, όπου τους υποδέχθηκε ο αερολιμενάρχης Γιώργος Γκουβίτσας και τους ενημέρωσε για την επιβατική κίνηση του Αεροδρομίου και για τα προβλήματα του Αερολιμένα.
Να σημειωθεί ότι το αεροδρόμιο Αράξου, περιλαμβάνεται στον δεύτερο γύρο παραχωρήσεων κρατικών αερολιμένων, ωστόσο είναι αμφίβολο αν θα προσελκύσει επενδυτικό ενδιαφέρον, λόγω της πολύ χαμηλής κίνησης συγκριτικά με άλλα αεροδρόμια, ενώ τελευταία εγείρονται και αμφιβολίες για τις εγκαταστάσεις κρατικών αερολιμένων που χρησιμοποιούνται και ως στρατιωτικά αεροδρόμια, όπως είναι π.χ. ο Αραξος, η Αγχίαλος κ.ά.
Στο περιθώριο της επίσκεψης η «Πελοπόννησος» έθεσε στον υπουργό κ. Σταϊκούρα και το ερώτημα για το πού βρίσκεται σήμερα ο ανταγωνιστικός διάλογος των επιλεγέντων εργοληπτικών σχημάτων για την υπογειοποίηση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής προς το λιμάνι Πατρών. Ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε μόνο πως «έχουμε ενημερωθεί και θα πράξουμε το βέλτιστο δυνατό, για να υλοποιήσουμε έργα τα οποία είναι πολύ χρήσιμα για την κοινωνία. Οταν θα έχουμε συγκεκριμένες ανακοινώσεις θα ενημερωθείτε».
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News