σπιράλ για την κρουαζιέρα: Ακόμα μια χαμένη ευκαιρία για τον τουρισμό

Ένα κρουαζιερόπλοιο ανά 15 μέρες στη Ναύπακτο, κανένα στην Πάτρα

σπιράλ

«Η πρόσφατη είδηση για την υποδοχή στη Ναύπακτο του πρώτου -από τα πολλά που έπονται (ένα κάθε 15 ημέρες)- κρουαζιερόπλοιου με 1300 τουρίστες(!), επιβεβαιώνει την πλήρη απαξίωση, σε βαθμό «λήθαργου», για το τουριστικό προϊόν της Πάτρας, με υπεύθυνη την αδιάφορη δημοτική αρχή».

Αυτό σημειώνει το σπιράλ σε ανακοίνωσή του για την κρουαζιέρα και το τι γίνεται στην Πάτρα, σε αντιπαραβολή με την γειτονική πόλη της Ναυπάκτου. Συνεχίζοντας η ανακοίνωση αναφέρονται τα εξής: «Οι γείτονες μας -μόλις 20 χιλιόμετρα βόρειo-ανατολικά της πόλης μας- δίνουν μαθήματα εξωστρέφειας και αποφασιστικότητας. Αν συνυπολογιστεί ότι η μεταφορά των επιβατών προς την πόλη τους γίνεται με βάρκες, καθώς δεν υπάρχει υποδομή για να «δέσει» το πλοίο στη Ναύπακτο, δεν μπορεί παρά να συγχαρεί κανείς το εγχείρημα. «Το παλέψαμε και το πετύχαμε», κατά δήλωση τους. Τόσο απλά. Η Πάτρα, αλήθεια, τι κάνει;

Στις αναμενόμενες προσεγγίσεις σε λιμάνια των 700 κρουαζιερόπλοιων που αναμένονται στη χώρα το 2022, η Πάτρα θα βρεθεί και πάλι στο απόλυτο μηδέν. Για άλλη μια χρονιά ούτε ένα κρουαζιερόπλοιο δεν θα αποβιβάσει επιβάτες στο λιμάνι μας, γεγονός που όχι μόνο απογοητεύει όσους πιστεύουμε στον τουρισμό και τις δυνατότητές του, αλλά ρίχνει τους επιχειρηματίες του εμπορίου και της εστίασης στην κατήφεια. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι το χρήμα που διαχέεται σε κάθε προορισμό, από μία ημερήσια προσάραξη κρουαζιερόπλοιου, υπολογίζεται από €70 έως €110 κατά κεφαλήν. Αρκεί ένας απλός πολλαπλασιασμός για να υπολογιστεί η απώλεια εισερχόμενου χρήματος στην πόλη από την άρνηση των αρμοδίων να διεκδικήσουν και να φέρουν στην Πάτρα αυτόν τον εξειδικευμένο τουρισμό.
Άλλη μια τουριστική σεζόν έχει ήδη χαθεί για την Πάτρα, αφού τουλάχιστον οι δυνητικοί δια θαλάσσης επισκέπτες και πάλι δεν θα έρθουν. Από τη μία η κατεστραμμένη και αφιλόξενη μαρίνα και από την άλλη η ανεκμετάλλευτη ευκαιρία της υποδοχής κρουαζιέρας δεν αφήνουν πολλά περιθώρια ελπίδων στον τομέα της επισκεψιμότητας. Επιβαρύνεται έτσι περαιτέρω το τουριστικό περιβάλλον στην πόλη, καθώς ταυτόχρονα παρατηρείται σταδιακή καθίζηση της επιβατικής κίνησης στο πάλαι ποτέ κραταιό λιμάνι-πύλη της Ελλάδας προς τη Δύση.

Προτείνουμε να ληφθούν άμεσα οι απαραίτητες πρωτοβουλίες προκειμένου να εισαχθεί η Πάτρα στις πόλεις-λιμάνια της χώρας (είναι ήδη περισσότερα από 40) που θα υποδέχονται κρουαζιερόπλοια τα επόμενα χρόνια. Διαθέτουμε τις υποδομές, έχουμε υπηρεσίες να προσφέρουμε, υπάρχουν στην πόλη και στα πέριξ ενδιαφέροντα μέρη να δείξουμε στους επισκέπτες. Λείπει η στόχευση, ο σωστός προγραμματισμός και η τεκμηριωμένη διεκδίκηση. Λείπει, κυρίως, η σωστή δημοτική αρχή που θα πιστέψει το εγχείρημα, θα το παλέψει και θα το επιτύχει».