Τέμπη – Σύμβαση 717: Ελεύθεροι με εγγύηση «μαμούθ» οι πρώτοι δύο κατηγορούμενοι
Απολογήθηκαν οι δύο από τους συνολικά 23 κατηγορούμενους για την υπόθεση της σύμβασης 717. Η απολογίες θα συνεχιστούν την επόμενη εβδομάδα, με τη δεύτερη ομάδα κατηγορουμένων.
Ελεύθεροι αφέθηκαν μετά την απολογία τους στην Ευρωπαία Ανακρίτρια, οι δύο από τους 23 κατηγορούμενους για την υπόθεση της σύμβασης 717.
Μετά την απολογία τους αφέθηκαν ελεύθεροι, με την επιβολή χρηματικής εγγύησης ύψους 1,1 εκατομμυρίου ευρώ αλλά και τον περιοριστικό όρο της απαγόρευσης εξόδου από την χώρα.
Πρόκειται για δύο από τους 14 υπαλλήλους της ΕΡΓΟΣΕ, που κατηγορούνται την μη εκτέλεση της σύμβασης 717, για κρίσιμα έργα στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Στα έργα της σύμβασης, περιλαμβάνονταν και αυτό της σηματοδότησης -τηλεδιοίκησης στο δίκτυο.
Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με τους εισαγγελείς, η μη εκτέλεση της σύμβασης συνδέεται τόσο με το δυστύχημα στο Άδενδρο το 2017 αλλά και με το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών το 2023. Οι κατηγορούμενοι καλούνται να απολογηθούν για σειρά σοβαρότατων κακουργηματικών πράξεων που ανά περίπτωση αφορούν απάτη, απιστία, ψευδή βεβαίωση, με σκοπό τον παράνομο προσπορισμό οφέλους, ηθική αυτουργία στην απάτη και ψευδείς βεβαιώσεις.
Η Ευρωπαία Ανακρίτρια μετά την ολοκλήρωση των απολογιών τους, οι οποίοι επί ένα χρονικό διάστημα είχαν την επίβλεψη των έργων της σύμβασης 717, έκρινε πως στον έναν πρέπει να επιβληθεί εγγύηση 600 χιλιάδων ευρώ και στον δεύτερο 500 χιλιάδες ευρώ. Η διαδικασία των απολογιών των συνολικά 23 κατηγορουμένων αναμένεται να διαρκέσει μέχρι το τέλος Απριλίου.
Η απολογίες θα συνεχιστούν την επόμενη εβδομάδα, με τη δεύτερη ομάδα των κατηγορουμένων. Σύμφωνα με την δίωξη που ασκήθηκε από τους Ευρωπαίους Εισαγγελείς σε βάρος των στελεχών της ΕΡΓΟΣΕ , οι οποίοι ανοίγουν τον κύκλο των απολογιών: «Οι κατηγορούμενοι υπάλληλοι της ΕΡΓΟΣΕ δεν είχαν ειλικρινή πρόθεση να εφαρμόσουν την Σύμβαση 717/2014 και να υλοποιήσουν το αντικείμενο αυτής —το οποίο μάλιστα συνδεόταν άρρηκτα με την ασφάλεια κυκλοφορίας των τρένων, όπως αποδείχθηκε με τον τραγικότερο τρόπο από το δυστύχημα στο ‘Αδενδρο και το πρόσφατο πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, τα οποία θα είχαν με βεβαιότητα αποφευχθεί εάν είχε ολοκληρωθεί το αντικείμενο της Σύμβασης 717 με το σύστημα ETCS σε λειτουργία».
Διαβάστε επίσης
Ο Ακης Τσελέντης για τον σεισμό στην Κέρκυρα – Πόσοι μετασεισμοί έχουν καταγραφεί
Eθνική Ελλάδας: Στο δρόμο προς το Euro 2024 μετά τη «συντριβή» του Καζακστάν
Πάτρα: Η ανάπλαση της Κάτω Πόλης φέρνει μεγάλες αλλαγές και πεζοδρομήσεις
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News