Τα βασικά στοιχεία του ερωτηματολογίου για την αξιολόγηση στο Δημόσιο
Μια νέα πλατφόρμα αξιολόγησης από τους πολίτες για τις υπηρεσίες του Δημοσίου παρουσιάστηκε σήμερα από τους υπουργούς Λιβάνιο και Παπαστεργίου, με στόχο έναν πιο αποτελεσματικό, φιλικό και διαφανή κρατικό μηχανισμό.

Μια νέα εποχή συμμετοχής και λογοδοσίας ανοίγει για τη Δημόσια Διοίκηση, με την παρουσίαση του «Ερωτηματολογίου Αξιολόγησης Υπηρεσιών» από τον υπουργό Εσωτερικών, Θοδωρή Λιβάνιο, και τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου. Η πρωτοβουλία, που σχεδιάστηκε από το υπουργείο Εσωτερικών και υλοποιήθηκε μέσω του gov.gr με τη στήριξη του ΕΔΥΤΕ, επιτρέπει στους πολίτες να βαθμολογούν ανώνυμα δημόσιες υπηρεσίες και να προτείνουν αλλαγές.
«Ό,τι μετριέται, μπορεί να βελτιωθεί», δήλωσε ο Θοδωρής Λιβάνιος, υπογραμμίζοντας τη σημασία της αξιοποίησης του Εθνικού Μητρώου Επικοινωνίας ως εργαλείου διαλόγου με τους πολίτες. Η έρευνα διενεργείται δύο φορές τον χρόνο, την άνοιξη και το φθινόπωρο, και καλύπτει υπηρεσίες του κεντρικού κράτους (ΑΑΔΕ, ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ), ψηφιακές υπηρεσίες (myHealth, gov.gr), αλλά και τοπικές λειτουργίες όπως η καθαριότητα, ο φωτισμός, οι παιδικές χαρές.
Οι πολίτες, χρησιμοποιώντας τους κωδικούς Taxisnet, μπορούν να υποβάλουν τις απαντήσεις τους έως τις 24 Μαΐου στην ιστοσελίδα axiologisi.ypes.gov.gr. Η συμμετοχή είναι ανώνυμη, με διασφάλιση της μοναδικότητας των απαντήσεων, και τα αποτελέσματα θα παρουσιαστούν στις αρχές Ιουνίου. Η ανάλυση θα γίνεται ανά περιοχή, υπηρεσία και φορέα, με στόχο τον εντοπισμό αδυναμιών και την εφαρμογή στοχευμένων βελτιώσεων. Η πρωτοβουλία δεν αφορά αξιολόγηση υπαλλήλων, αλλά της συνολικής ποιότητας εξυπηρέτησης.
Ο Δημήτρης Παπαστεργίου ανέφερε πως οι ειδοποιήσεις θα φτάνουν στους πολίτες μέσω push notifications, χωρίς χρήση SMS ή email, ώστε να διασφαλίζεται η ασφάλεια στην ψηφιακή επικοινωνία. Τόνισε, επίσης, πως η αξιολόγηση για τις υπηρεσίες υγείας θα γίνει με ειδικό, ξεχωριστό εργαλείο, σε συνεργασία με το υπουργείο Υγείας.
«Είναι μια κομβική στιγμή για το ελληνικό δημόσιο», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Παπαστεργίου, προσθέτοντας πως «χρειάζονται μόνο λίγα λεπτά από τον χρόνο του πολίτη για να βελτιώσουμε συλλογικά το κράτος μας».
Τα βασικά στοιχεία του ερωτηματολογίου:
Στόχος: Η συλλογή ποσοτικών δεδομένων σχετικά με την ικανοποίηση των πολιτών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες, με σκοπό τη βελτίωση της αποδοτικότητας και της ποιότητας της δημόσιας διοίκησης.
Προσβασιμότητα: Το ερωτηματολόγιο είναι διαθέσιμο μέσω του gov.gr και της ιστοσελίδας αξιολόγηση.ypes.gov.gr, διευκολύνοντας τη συμμετοχή των πολιτών. Η εφαρμογή είναι σχεδιασμένη από το Υπουργείο Εσωτερικών και υλοποιήθηκε από το ΕΔΥΤΕ.
Χρονική διάρκεια: Το ερωτηματολόγιο θα είναι διαθέσιμο δύο φορές τον χρόνο, μία την περίοδο Απριλίου-Μαΐου και μία την περίοδο Οκτωβρίου-Νοεμβρίου, επιτρέποντας την παρακολούθηση της εξέλιξης των υπηρεσιών. Οι πολίτες μπορούν να υποβάλλουν τις αξιολογήσεις τους έως τις 24 Μαΐου, και τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν στις αρχές Ιουνίου, μετά την ολοκλήρωση της επεξεργασίας των δεδομένων.
Ανωνυμία και αξιοπιστία: Η συμμετοχή είναι ανώνυμη, διασφαλίζοντας την ειλικρινή έκφραση απόψεων. Η μοναδικότητα των απαντήσεων εξασφαλίζεται μέσω κωδικών τάξης, ενισχύοντας την αξιοπιστία των αποτελεσμάτων.
Το ερωτηματολόγιο καλύπτει ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένων:
Υπηρεσίες του Κεντρικού Κράτους: Αξιολόγηση της ΑΑΔΕ, του ΕΦΚΑ, του κτηματολογίου, της ΔΥΠΑ και άλλων.
Ψηφιακές Υπηρεσίες: Αξιολόγηση των ψηφιακών εργαλείων, όπως το myHealth, η ηλεκτρονική συνταγογράφηση και οι υπηρεσίες του gov.gr.
Υπηρεσίες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης: Αξιολόγηση της καθαριότητας, του ηλεκτροφωτισμού, των παιδικών σταθμών και άλλων τοπικών υπηρεσιών.
Ανάλυση Δεδομένων: Τα αποτελέσματα θα παρουσιαστούν ανά φορέα, υπηρεσία, περιφέρεια, δήμο, ακόμα και ανά ταχυδρομικό κώδικα, παρέχοντας λεπτομερή εικόνα της ικανοποίησης των πολιτών. Επιπλέον, θα εξεταστεί η διάθεση των δεδομένων σε μορφή ανοικτών δεδομένων (open data) για περαιτέρω ανάλυση.
Διαβάστε επίσης
Πάτρα: Βίασε ανήλικη με αναπηρία, μήνυσε την οικογένειά της
Αντίο στην Αλεξάνδρα Σαμπανιώτη: Η Πάτρα αποχαιρετά μια ξεχωριστή παρουσία των ΜΜΕ
Η αξιολόγηση του Δημοσίου περνά στα χέρια των πολιτών, παρουσίαση του νέου συστήματος
RGC: Οι πολιτικοί αρχηγοί που θα δώσουν το παρών στο Αναπτυξιακό Συνέδριο
Ενοίκια και ιδιοκτήτες ακινήτων: Τα σενάρια για «κούρεμα» φόρων
Πατρών-Πύργου: Μειώθηκαν στο μισό τα θανατηφόρα τροχαία – Τα κολονάκια σώζουν ζωές
ΒΙΝΤΕΟ φλέγεται για τρίτη ημέρα το Πορτ Σουδάν, θορυβημένος ο Γκουτέρες
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News