Η Διοίκηση της εκπαίδευσης Δ. Ελλάδας στον Υπουργό: Τα σχολεία αδειάζουν από μαθητές

Συζητήθηκαν εκτενώς οι συνθήκες στέγασης 27 νηπιαγωγείων της Πάτρας σε ιδιαίτερα ακατάλληλες συνθήκες

Νικόλαος Κλάδης, Ευγενία Πιερρή, Κυριάκος Πιερρακάκης, Κωνσταντίνος Γιαννόπουλος, Νίκος Δελέγκος, Νίκος Δημάκης (διευθυντής γραφείου υπουργού) Νικόλαος Κλάδης, Ευγενία Πιερρή, Κυριάκος Πιερρακάκης, Κωνσταντίνος Γιαννόπουλος, Νίκος Δελέγκος, Νίκος Δημάκης (διευθυντής γραφείου υπουργού)

* Μείωση μαθητικού δυναμικού την τελευταία δεκαετία 18%.

* Στεγαστικά προβλήματα σχολικών μονάδων, 27 νηπιαγωγεία λειτουργούν σε ακατάλληλους χώρους (ισόγεια καταστήματα κ.ά.), Ειδικό Λύκειο και Γυμνάσιο μοιρασμένο σε δύο κτίρια στα δύο άκρα της πόλης, κ.ά.

* Στελέχωση Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και κάλυψη με σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό.

Πρόκειται για τα τρία βασικά ζητήματα που αφορούν στην εκπαίδευση της Δυτικής Ελλάδας και κυριάρχησαν στη χθεσινή συνάντηση της τοπικής διοίκησης της εκπαίδευσης με τον υπουργό Παιδείας Κυριάκο Πιερρακάκη.

Στη συνάντηση συμμετείχαν ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Κωνσταντίνος Γιαννόπουλος, ο αναπληρωτής Νίκος Δελέγκος που είναι και διευθυντής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας, ο διευθυντής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας Νίκος Κλάδης και η διευθύντρια της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας Ευγενία Πιερρή.

Ο υπουργός αφενός άκουσε με πολύ προσοχή τα ζητήματα που του τέθηκαν αφετέρου εμφανίστηκε ενημερωμένος για ορισμένα από αυτά.

Ειδικότερα ο κ. Γιαννόπουλος πρόταξε το δημογραφικό πρόβλημα. «Την τελευταία δεκαετία καταγράφουμε πτώση του μαθητικού δυναμικού στη Δυτική Ελλάδα σε ποσοστό 18%. Αυτή την πτώση τη βλέπαμε μέχρι τώρα κυρίως στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση αλλά πλέον αποτυπώνεται και στα γυμνάσια και στα λύκεια» σημείωσε ο περιφερειακός διευθυντής.

Σε ό,τι αφορά το στεγαστικό πρόβλημα σχολικών μονάδων της περιοχής συζητήθηκαν εκτενώς οι συνθήκες στέγασης 27 νηπιαγωγείων της Πάτρας σε ιδιαίτερα ακατάλληλες συνθήκες. Εμφαση δόθηκε και στο πρόβλημα στέγασης του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου–Λυκείου (ΕΝΕΕΓΥΛ) Πάτρας το οποίο όπως έχει αναδείξει η «Πελοπόννησος» στεγάζεται σε δύο ακατάλληλα κτίρια τα οποία εδρεύουν στα δύο άκρα της πόλης (Ανθούπολη και Μπεγουλάκη). Το θέμα αυτό το γνώριζε ο υπουργός κι όπως έδειξε από την τοποθέτησή του είχε ασχοληθεί ιδιαίτερα.

Μάλιστα τάχθηκε υπέρ της πρότασης που έχει κάνει η κ. Πιερρή και αφορά στην παραχώρηση από το Πανεπιστήμιο του ημιτελές κτιρίου που βρίσκεται στον χώρο του Πανεπιστημίου, όπισθεν του Δημοτικού Σχολείου Κάτω Καστριτσίου. Κτίσμα το οποίο με την κατάλληλη διαμόρφωση μπορεί να γίνει ένα σύγχρονο σχολείο για άτομα με αναπηρίες. Για να υλοποιηθεί όμως το συγκεκριμένο σχέδιο θα πρέπει να ανταποκριθεί ο δήμος που είναι υπεύθυνος για τα ζητήματα σχολικής στέγης.

Πέραν αυτού ο κ. Πιερρακάκης ανέφερε ότι θα έχει συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών προκειμένου να εξασφαλιστούν κονδύλια για τη σχολική στέγη.

Οι διευθυντές εκπαίδευσης έθεσαν στον υπουργό την ανάγκη στελέχωσης των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης καθώς τα μέτωπα στα οποία καλούνται να ανταποκριθούν είναι πάρα πολλά και με πολύ γραφειοκρατία. Παράλληλα ζήτησαν να εξασφαλιστούν και τα τεχνολογικά μέσα που είναι ικανά να στηρίξουν πολλές λειτουργικές υπηρεσίες.

Στο πλαίσιο της ίδιας συνάντησης συζητήθηκαν οι αλλαγές που δρομολογεί το υπουργείο για τα σχολεία από τον Σεπτέμβριο. Κι αυτές όπως ανέφερε ο υπουργός αφορούν «το Ψηφιακό Φροντιστήριο, τους 10.000 διορισμούς οι οποίοι θα έρθουν, τις αλλαγές σε συγκεκριμένα μαθήματα που θα ξεκινήσουν από την επόμενη σχολική χρονιά».

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΔΗΜΟΥ ΠΑΤΡΕΩΝ

Με ανακοίνωσή της η δημοτική αρχή Πάτρας σχολιάζει τη συνάντηση του υπουργού Παιδείας με τα στελέχη της εκπαίδευσης του νομού σημειώνοντας εστιάζοντας στα κτιριακά. Μεταξύ άλλων, η δημοτική αρχή σημειώνει: «Αναρωτιόμαστε, αν αυτή η συζήτηση, απ’ τη στιγμή που ο Δήμος Πατρέων –ο καθ’ ύλην αρμόδιος για τα κτιριακά- δεν κλήθηκε, κατέληξε στο πώς θα προχωρήσουν τα σχολεία που είναι σε εκκρεμότητα, όπως το 12ο Δημοτικό και το 3ο Γυμνάσιο, αλλά και το Δημοτικό Σχολείο Αγίου Βασιλείου καθώς και το 10ο ΓΕΛ, για τα οποία ο Δήμος Πατρέων, που έχει στην ευθύνη του 256 σχολικές μονάδες περιμένει να προχωρήσουν, μαζί με τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς. Αν συζητήθηκαν επίσης τα σχολεία που η δημοτική αρχή έχει σε προτεραιότητα και τα έχει εντάξει στη Στρατηγική Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης, τα νηπιαγωγεία, τα ειδικά σχολεία, αλλά και τα δημοτικά, όπως αυτό των Καμινίων. Αλλωστε, η κυβέρνηση έχει την ευθύνη για μια σειρά καθυστερήσεις, καθώς και για το συνολικό σχεδιασμό στα σχολεία».
Επίσης θέτει και το θέμα της καθαριότητας των σχολείων «καθώς δεν είναι λύση η μερική απασχόληση, όπως προωθεί η κυβέρνηση και το ελάχιστο προσωπικό (συγκριτικά με τις ανάγκες), με τους σχολικούς καθαριστές να μεταφέρονται μάλιστα από σχολείο σε σχολείο, χωρίς άδειες».