Πάτρα πόλις προοδευτική: Δηλαδή;

ΣΥΝΗΘΙΖΟΥΝ οι δημότες Πατρέων να συγκρίνουν την πόλη τους με το μοντέλο ανερχόμενων αστικών κέντρων, που κάποτε ωχριούσαν μπροστά στην Πάτρα, και να μελαγχολούν για την υστέρηση της πόλης τους σε καίριους τομείς, μια υστέρηση που τραυματίζει την τοπική φιλοτιμία.

ΕΙΝΑΙ γεγονός ότι η διαφορά των μεγεθών επιτρέπει στις μικρότερες πόλεις να πετυχαίνουν ορατές βελτιώσεις, οι οποίες δεν είναι εύκολες για μια πόλη με βαριά πολεδομικά δεδομένα, αλλά η δικαιολογία αυτή δεν απαντά στην ουσία του ζητήματος.

ΚΑΙ Η ΟΥΣΙΑ είναι εάν πράγματι η Αυτοδιοίκηση υιοθετεί την ανάγκη για αναβάθμιση της εικόνας και της καθημερινότητας στην πόλη και εργάζεται πράγματι στις κατευθύνσεις αυτές με τη φιλοδοξία, την οργάνωση και την αποτελεσματικότητα που χρειάζονται.

ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ότι η πόλη της Καρδίτσας υποδέχεται τη μέρα της βιώσιμης κινητικότητας- μια μέρα που η Πάτρα τα τελευταία χρόνια επιλέγει να αγνοεί, ίσως για να μην προσέχει ο κόσμος την ένδεια σχετικής πολιτικής- αριθμώντας περήφανα 30.000 ποδήλατα, αριθμό ίσο με τα ΙΧ που υπάρχουν στην πόλη.

ΣΥΜΦΩΝΟΙ, πόλεις σαν την Καρδίτσα ή τα Τρίκαλα έχουν γεωφυσικά χαρακτηριστικά που ενθαρρύνουν την ποδηλασία, αλλά από την άλλη πλευρά αυτό δεν δικαιολογεί ότι η πόλη μας έχει να αντιπαραθέσει στην πρόοδο των άλλων έναν ημιτελή, πιθανόν και προβληματικό, ποδηλατόδρομο στην παραλιακή της ζώνη. Ενα έργο που παραβλέπει ότι το ζητούμενο δεν είναι να δοθεί χώρος στους ποδηλάτες για βόλτες αλλά η ενθάρρυνση του ποδηλάτου ως μέσου μετακίνησης σε όλον τον πολεοδομικό χάρτη της πόλης.

ΑΛΛΑ και πέραν του ποδηλάτου, οι Πατρινοί θα ήθελαν να βλέπουν την πόλη τους να πρωτοπορεί κατά τρόπο που επιβάλλεται από την ιστορία της και την ιδιότητά της ως πόλης πανεπιστημιακής. Τα χαρακτηριστικά αυτά δεν φαίνεται να αναδεικνύονται και να αξιοποιούνται σε κανέναν σχεδόν τομέα.

ΚΑΤΑ τα λοιπά, είμαστε μια πόλη με προοδευτικές πλειοψηφίες και εξουσίες, αλλά είναι διερευνητέο πλέον τι σημαίνει αυτό πια και σε τι ωφελεί.