Κυκλοφοριακό Πάτρας: «Φρένο» σε Δακτύλιο στο κέντρο από εμπόρους και «δημάρχους»

«Οχι» στην πρόταση της Τροχαίας Πατρών για Δακτύλιο στο κέντρο της Πάτρας, λέει -μετά τον Δήμο- και ο Εμπορικός Σύλλογος.

Δακτύλιο

Μπαλάκι ευθυνών μεταξύ Δήμου και Τροχαίας Πατρών για το πρόβλημα του διπλοπαρκαρίσματος και όχι μόνο, στο κέντρο της Πάτρας, βλέπουν οι εμποροι της πόλης, με αφορμή την αντιπαράθεση που εκδηλώθηκε τις τελευταίες ημέρες, εξ αφορμής δημοσιευμάτων της «Πελοποννήσου», που έθετε σειρά ερωτημάτων και προς τις δύο τοπικές Αρχές, φέρνοτας στη δημοσιότητα και την τελική πρόταση της Αστυνομίας για Δακτύλιο, αλλά και επαναλειτουργία της Δημοτικής Αστυνομίας.

Δακτύλιο

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου. Κώστας Ζαφειρόπουλος, παρεμβαίνοντας στον δημόσιο διάλογο -μέσω του Peloponnisos FM 104,1- δήλωσε ότι διαφωνεί με την πρόταση της Τροχαίας για επιβολή Δακτυλίου στο ιστορικό κέντρο, θεωρώντας ότι η πεζοδρόμηση της οδού Μαιζώνος και η αντιδρόμηση της οδού Κορίνθου πρακτικά θα επιβάλλουν μια τέτοια εικόνα, στο ορατό μέλλον. «Θεωρούμε τον Δακτύλιο ως τραβηγμένο μέτρο, αλλά με τα έργα αστικής ανάπλασης που θα γίνουν, κανείς ουσιαστικά δεν θα μπορεί να μπει στο κέντρο με αυτοκίνητο και κυρίως να μείνει. Θα μικρύνει το εύρος πολλών δρόμων, που θα πρέπει να επιτηρούνται από την Τροχαία» είπε.

Ο κ. Ζαφειρόπουλος τόνισε ότι το διπλοπαρκάρισμα και γενικά η παράνομη στάθμευση είναι «μάστιγα της πόλης», αλλά αρμόδιος να την αντιμετωπίσει είναι μόνο η Τροχαία, καθώς η πόλη στερείται Δημοτικής Αστυνομίας. «Ο Δήμος Πατρέων θα πρέπει να επανεξετάσει το καθεστώς αδειών ελεύθερης στάθμευσης» πρόσθεσε και παραδέχτηκε ότι και τα εμπορικά καταστήματα έχουν μερίδιο ευθύνης για την εικόνα αυτή, αν και εξαπλώνεται και σε ώρες, που οι επιχειρήσεις είναι κλειστές! «Τι να κάνουμε εμείς; Ας καταλάβουν, κάποιοι, ότι δεν μπορούν να αφήνουν τα οχήματά τους στη μέση του δρόμου και να εξαφανίζονται, πηγαίνοντας ακόμα και για καφέ…» είπε ο κ. Ζαφειρόπουλος.

ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΑΝΘΡΩΠΟΣ

Ο εμπορικός κόσμος της Πάτρας βλέπει θετικά τις αστικές αναπλάσεις, όμως, ζητά επίσημη ενημέρωση από τον Δήμο για το πότε σκοπεύει να ξεκινήσει τα έργα στο κέντρο και με ποιο χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης, ώστε να υπολογίσει τι θα κάνει με τις επιχειρήσεις και να μην επαναληφθεί η κατάσταση στην πλατεία Τριών Ναυάρχων. Παράλληλα, καλεί τον Δήμο να λάβει τα απαραίτητα μέτρα, ώστε να αποτρέψει πιθανή μετατροπή της πεζοδρομημένης Μαιζώνος σε έναν ακόμα δρόμο καφέ και εστίασης, αφού η Πάτρα -όπως άλλες πόλεις- πρέπει να ‘χει κάποιους βασικούς δρόμους εμπορίου στο κέντρο κι όχι να υπάρξει πάλι κατάληψη από τραπεζοκαθίσματα, όπως σε Ρήγα Φεραίου και Ηφαίστου, όπου δεν μπορεί να περάσει άνθρωπος!

Επιφύλαξη και αντιπροτάσεις από τους υποψήφιους δημάρχους για την «γάγγραινα»

Η εφημερίδα «Πελοπόννησος» ζήτησε και την άποψη των εμπλεκόμενων ενεργά στα αυτοδιοικητικά δρώμενα της Πάτρας, υποψηφίων δημάρχων στις προσεχείς δημοτικές εκλογές.

Ο Κώστας Σβόλης, δήλωσε: «Εμείς σαν παράταξη «Πάτρα Ενωμένη», βλέπουμε πάντα με θετικό τρόπο οποιαδήποτε πρόταση μπορεί να συμβάλει στην εύρυθμη λειτουργία της πόλης, στην ευνομία και στην ευταξία για την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος. Αλλά, πρέπει πρώτα να δούμε τις λεπτομέρειες και τα χαρακτηριστικά αυτής της πρότασης, γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι επίκειται η πεζοδρόμηση της οδού Μαιζώνος. Σε κάθε περίπτωση όλες οι απόψεις των ειδικών για το κυκλοφοριακό της Πάτρας είναι χρήσιμες προς αξιολόγηση».

Ο Πέτρος Ψωµάς, είπε: «Το κυκλοφοριακό λύνεται με παιδεία και με Δημοτική Αστυνομία. Αν ο Δήμος αποδεχόταν την πρόταση του υπουργείου Εσωτερικών για πρόσληψη 106 δημοτικών αστυνομικών που έγινε τον περασμένο Δεκέμβριο, εκτός του ότι τόσες οικογένειες Πατρινών θα έβρισκαν δουλειά, θα υπήρχε στην πόλη και μια αυξημένη ανθρώπινη παρουσία, η οποία θα μας επέτρεπε να έχουμε μια άλλη εικόνα συνολικά με ευταξία στο κέντρο και σίγουρα με περιορισμό του διπλοπαρκαρισματος και της παράνομης στάθμευσης. Η αστυνόμευση από μόνη της δεν αρκεί. Χρειάζεται και εκπαίδευση από τη σχολική ηλικία και έμπνευση των δημοτών, που μπορεί να ξεκινήσει από την αλλαγή νοοτροπίας του ίδιου του Δήμου Πατρέων. Απαραίτητη η Τροχαία, αλλά και η συμβολή του Δήμου εξίσου καθοριστική».

Ο Βασίλης Αϊβαλής, σημείωσε: «Το κυκλοφοριακό δεν λύνεται εφαρμόζοντας αποσπασματικά ένα και μόνο μέτρο. Απαιτεί ολοκληρωμένο σχεδιασμό, που η πόλη μας σήμερα ούτε έχει, ούτε δείχνει ότι θέλει να αποκτήσει. Μέτρα όπως: Η δημιουργία νέων θέσεων στάθμευσης στο κέντρο της πόλης. Η βελτίωση της ποιότητας των μέσων μαζικής μεταφοράς τόσο ως προς τα ίδια τα μέσα, όσο ως προς τους χρόνους ανταπόκρισης αλλά και τις εξυπηρετούμενες διαδρομές. Η αξιοποίηση της σύγχρονης τεχνολογίας τόσο ως προς την ελεγχόμενη στάθμευση όσο και ως προς την εγκατάσταση έξυπνων σηματοδοτών με διαφοροποιούμενη περίοδο εναλλαγής προτεραιότητας. Ο συστηματικός έλεγχος του διπλοπαρκαρίσματος, του παράνομου παρκαρίσματος και του χρόνου στάθμευσης. Η χρήση απλών κυκλοφοριακών διατάξεων σε περιοχές της πόλης μας όπως οι κυκλικοί κόμβοι. Είναι μέτρα τα οποία προκρίνονται στις σύγχρονες πόλεις και προτεραιοποιούνται πριν ξεκινήσουν να εφαρμόζονται αυστηρότερα μέτρα όπως είναι αυτά ενός δακτυλίου που και πάλι για να εφαρμοστούν απαιτείται συνεχής και εντατικός έλεγχος».

Αντίδοτο στο χάος

Ο εκπρόσωπος της δημοτικής παράταξης του Ν. Νικολόπουλου, Θεόδωρος Κανελλόπουλος, με ανοικτή επιστολή του εξ΄αφορμής των δημοσιευμάτων της «Πελοποννήσου», τονίζει ότι… το αντίδοτο στο κυκλοφοριακό χάος της Πάτρας, θα είναι να απαγορευτεί η είσοδος των ΙΧ στο κέντρο και να συσταθεί η Δημοτική Αστυνομία.

Στο πλαίσιο αυτό, κατέθεσε την εξής πρόταση:

Απαγόρευση στάσης και στάθμευσης στις οδούς Κορίνθου και Μαιζώνος, μεταξύ των Καρόλου και Γούναρη.

Απαγόρευση εισόδου, για όλα τα ΙΧ, στις οδούς Κορίνθου και Μαιζώνος, μεταξύ Καρόλου και Γούναρη. Η είσοδος στο κέντρο να επιτρέπεται μόνο για τα λεωφορεία του Αστικού ΚΤΕΛ, για τα Ταξί, τα ποδήλατα και αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Αντιδρόμηση της οδού Κανακάρη.

«Τα παραπάνω μέτρα θα ωθήσουν τους οδηγούς στο να αναζητούν στάθμευση στα περιφερειακά δημοτικά πάρκινγκ (Νότιο Πάρκο, Αγιο Διονύσιο, κ.ά.) με δωρεάν μετακίνηση» σημειώνει ο κ. Κανελλόπουλος.