Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών: Φιλόδοξες επεκτάσεις και θετικές προοπτικές

Αισιόδοξες προβλέψεις για το 2025 παρά τις διεθνείς αβεβαιότητες

αερολιμένας

Ισχυρό ξεκίνημα για το 2025 καταγράφει ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ), σύμφωνα με όσα ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του, κ. Γιάννης Παράσχης, στο πλαίσιο της Γενικής Συνέλευσης. Αν και οι γεωπολιτικές εξελίξεις δημιουργούν ένα ασταθές διεθνές περιβάλλον, οι επιδόσεις του αεροδρομίου είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικές, με εκτίμηση για μεσαίο, μονοψήφιο ποσοστό αύξησης στην επιβατική κίνηση το 2025 και μεσοπρόθεσμη σταθεροποίηση σε χαμηλό μονοψήφιο ρυθμό.

Πρωταγωνιστής στην ευρωπαϊκή αγορά
Το 2024, το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» κατέγραψε 31,85 εκατ. επιβάτες, παρουσιάζοντας αύξηση 24,5% σε σύγκριση με το 2019, έναντι μόλις 1,8% του μέσου ευρωπαϊκού όρου. Με βάση τα δεδομένα αυτά, η Αθήνα κατέχει την 8η θέση στην Ε.Ε. σε επιβατική κίνηση και την 9η θέση ως προς τη διασυνδεσιμότητα με το εξωτερικό.

Επενδύσεις σε νέες γραμμές και παγκόσμια δίκτυα
Η στρατηγική στήριξης από αεροπορικές εταιρείες, εγχώριες και διεθνείς, συνεχίζεται δυναμικά. Οι εγχώριοι αερομεταφορείς κατέγραψαν σημαντική αύξηση δρομολογίων, ενώ οι διεθνείς ενίσχυσαν τη συνδεσιμότητα κατά 18%. Ιδιαίτερα σημαντική είναι η είσοδος νέων υπερατλαντικών γραμμών, όπως η σύνδεση με το Λος Άντζελες από τον Ιούνιο, ενισχύοντας τη θέση της Αθήνας στις μακρινές αγορές.

Με φόντο το 2032: Επέκταση δυναμικότητας και εμπορικής δραστηριότητας
Η διοίκηση του ΔΑΑ ανακοίνωσε την επίσπευση του επενδυτικού σχεδίου για την εξυπηρέτηση 40 εκατ. επιβατών έως το 2032, πέντε χρόνια νωρίτερα από τον αρχικό σχεδιασμό. Το νέο επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 1,3 δισ. ευρώ περιλαμβάνει:

  • Νέες εγκαταστάσεις terminal
  • Επέκταση της πίστας με 32 νέες θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών (2027)
  • 7ώροφο πάρκινγκ οχημάτων με 3.500 θέσεις (2027)
  • Ανάπτυξη εμπορικών χώρων 34.000 τ.μ. (+150%)

Η χρηματοδότηση καλύπτεται από δανεισμό (800 εκατ. ευρώ), πρόγραμμα scrip dividend (240 εκατ. ευρώ) και επιπλέον τραπεζική χρηματοδότηση.

Ισχυρά οικονομικά μεγέθη
Το 2024 έκλεισε με αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 13,1% και διψήφιο ποσοστό ανόδου στο πρώτο τρίμηνο του 2025 (+11,4%, 5,8 εκατ. επιβάτες). Παράλληλα, αναμένεται σημαντική αύξηση κερδών από αεροπορικές και μη αεροπορικές δραστηριότητες.

Το πρόγραμμα scrip dividend
Η Γενική Συνέλευση ενέκρινε την υλοποίηση τετραετούς προγράμματος επανεπένδυσης μερίσματος (scrip dividend), ύψους έως 240 εκατ. ευρώ. Οι μέτοχοι θα έχουν τη δυνατότητα να επανεπενδύσουν μερίσματα σε νέες μετοχές, με μέγιστο ποσό για το 2025 τα 100 εκατ. ευρώ.

Περιβαλλοντική στρατηγική και βιωσιμότητα
Ο ΔΑΑ παραμένει προσηλωμένος στον στόχο του για μηδενικό ισοζύγιο εκπομπών έως το 2025, ενώ η επέκταση των εμπορικών δραστηριοτήτων αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω τα έσοδα από μη αεροπορικές πηγές.

Νομικές εξελίξεις και φορολογικές υποθέσεις
Η διοίκηση ανακοίνωσε θετικές εξελίξεις σε δύο βασικά μέτωπα:

Υποθέσεις ΦΠΑ: Το διοικητικό Εφετείο έκανε δεκτές τις προσφυγές του ΔΑΑ για το μεγαλύτερο μέρος των αξιώσεων (150,3 εκατ. ευρώ από 155,1 εκατ.).

Τέλη αεροδρομίου: Η αναπροσαρμογή του ΤΕΑΑ συνοδεύτηκε από αντίστοιχη αύξηση στην επιβατική χρέωση, χωρίς τελικό αντίκτυπο στους επιβάτες.

Διαιτησία με το Δημόσιο για μισθώματα
Σε εκκρεμότητα παραμένει η υπόθεση με το Ελληνικό Δημόσιο για την εξαίρεση από νόμους που προβλέπουν μειώσεις μισθωμάτων. Η υπόθεση έχει παραπεμφθεί σε διεθνή διαιτησία στο Λονδίνο, με την απόφαση να αναμένεται έως το β’ τρίμηνο του 2025. Το αντικείμενο αφορά ποσό 31,2 εκατ. ευρώ και η διοίκηση εμφανίζεται αισιόδοξη για την έκβαση.

Διαβάστε επίσης

Καιρός: Μετά τις λασποβροχές, έρχονται 30άρια – Η πρόγνωση έως την Κυριακή του Πάσχα

Πάτρα: ΕΔΕ για τις συνθήκες τραυματισμού του – Εκτός νοσοκομείου ο 13χρονος

Πάτρα: Ξανασκάβεται ο πεζόδρομος της Αγίου Νικολάου

Ο Τραμπ τα έβαλε ξανά με το CNN – «Είστε κανάλι με χαμηλά νούμερα»

Χωρίς ταξί σήμερα η Αθήνα λόγω απεργίας – «Δεν έχουμε άλλη επιλογή»

Εξάρχεια: «Ντου» της ΕΛΑΣ για εκκένωση κτηρίου υπό κατάληψη

Πάτρα: Ο Τερεζάκης αποκαλύπτει στην «Π» το σχέδιο για το τρένο – Προαστιακός αντί υπογειοποίησης

Πάτρα: Καταστηματάρχης «τρέχει» το Δήμο στα δικαστήρια γιατί του έκοψαν το ρεύμα