Επίσημα στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η Αττική Οδός για 25 χρόνια

Την Πέμπτη το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ κατά τη συνεδρίασή του, ανακήρυξε την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Προτιμητέο Επενδυτή στον διαγωνισμό για την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση.

ΤΕΡΝΑ

Επισήμως στον έλεγχο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ περνά ο χρυσοφόρος αυτοκινητοδρομος της Αττικής Οδού για περίοδο 25 ετών ύστερα από τη λήξη της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης τον Οκτώβριο του 2024.

Την Πέμπτη το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ κατά τη συνεδρίασή του, ανακήρυξε την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Προτιμητέο Επενδυτή στον διαγωνισμό για την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση.

Υπενθυμίζεται ότι η ΓΕΚ Τερνα είχε υποβάλει οικονομική προσφορά – μαμούθ ύψους 3.270.000.000 ευρώ. Στη θέση του Επιλαχόντα Προτιμητέου Επενδυτή βρέθηκε η ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S. με οικονομική προσφορά 3.106.000.000 ευρώ.

Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, εφεξής η διαδικασία θα συνεχιστεί σύμφωνα με όσα προβλέπονται στα τεύχη του Διαγωνισμού.

Να σημειωθεί ότι τα έσοδα της Αττική Οδού για το πρώτο εξάμηνο του 2023 εκτιμώνται σε περίπου 104 εκατ. ευρώ, χωρίς ΦΠΑ και είναι αυξημένα σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα κατά 10,5%.

Σε επίπεδο διελεύσεων, η μέση ημερήσια κυκλοφορία στο 6μηνο υπολογίζεται σε πάνω από 256.000 οχήματα έναντι περίπου 230.000 οχημάτων το 2022.

Υπενθυμίζεται ότι όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, με την έναρξη της νέας παραχώρησης θα υπάρξει και μείωση του αντιτίμου διέλευσης από τα διόδια της Αττικής, το οποίο θα πέσει από τα 2,80 ευρώ σήμερα σε 2,50 ευρώ. Μετά την παρέλευση 5ετίας το αντίτιμο θα μπορεί να αναπροσαρμοστεί.

Η Αττική Οδός είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος μήκους περίπου 70 χλμ., που κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990 με τη μέθοδο της παραχώρησης. Αποτελεί τον περιφερειακό οδικό άξονα της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τμήμα της σπονδυλικής στήλης του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής. Πρόκειται για ένα προαστιακό οδικό δίκτυο και αυτοκινητόδρομο, με δύο ή τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση. Σε ορισμένα τμήματα στο μέσον του αυτοκινητόδρομου, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, κινείται ο προαστιακός σιδηρόδρομος, που δεν αποτελεί μέρος της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού.

Περαιτέρω, ο αυτοκινητόδρομος της Αττικής Οδού αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι), αφού συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας. Ο αυτοκινητόδρομος έχει ελεγχόμενες προσβάσεις και αποτελείται από δύο κάθετα, διασταυρούμενα μεταξύ τους, τμήματα, την Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού – Σπάτων, μήκους περίπου 52 χλμ., και τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού, μήκους περίπου 13 χλμ. Στην Αττική Οδό εντάσσεται και τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, μήκους περίπου 5 χλμ.