Μάκης Δελαπόρτας: Στην «Π» με σελίδες παλιού κινηματογράφου – Έρχεται στην Πάτρα για το αποκαλυπτικό βιβλίο του

Ο Μάκης Δελαπόρτας παρουσιάζει στην Πάτρα «Τα backstage του ελληνικού σινεμά» και αποκαλύπτει στην «Π» άγνωστες ιστορίες

Μάκης

Πώς ο Σακελλάριος έκανε τους 16 ναύτες στην ταινία «Η Αλίκη στο ναυτικό» να φαίνονται 100; Γιατί η Βλαχοπούλου ζήτησε από τον Δαλιανίδη να λείπει από το φινάλε στο «Ραντεβού στον αέρα»; Με ποιον τρόπο η Βουγιουκλάκη άνοιξε χωρίς να το ξέρει τον δρόμο, για το ντεμπούτο της Λάσκαρη στον «Κατήφορο»; Γιατί ο Αλεξανδράκης δεν έβγαλε το παντελόνι του στην περίφημη γυμνή σκηνή με τη Λάσκαρη στο «Δάκρυα για την Ηλέκτρα»; Γιατί η Φόνσου έπαιξε αφιλοκερδώς στο «Αγοροκόριτσο»; Πώς ο Σακελλάριος έπεισε τον Κωνσταντάρα να μεταπηδήσει στους κωμικούς ρόλους;

Σε αυτές και σε ακόμα 113 άγνωστες ιστορίες των παρασκηνίων του παλαιού ελληνικού κινηματογράφου, δίνει απαντήσεις η γλαφυρή πένα του Μάκη Δελαπόρτα, στο νέο απολαυστικό και αποκαλυπτικό βιβλίο του «Τα back stage του ελληνικού σινεμά», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Αγκυρα».

Το βιβλίο παρουσιάζεται την προσεχή Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου (ώρα 20:00) από το περιοδικό «πατρινόραμα» στο «Πάνθεον», από τον ηθοποιό Σπύρο Μπιμπίλα και με μουσικό μέρος, που θα ερμηνεύσουν η Κωνσταντίνα και ο Κώστας Μαρτάκης.

Μάκης

ΤΙ ΛΕΕΙ Ο ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ

Ο Μάκης Δελαπόρτας μιλώντας στην «Π», σημειώνει για τους λόγους που τον ώθησαν στη συγγραφή του νέου βιβλίου του:

«Οι ιστορίες πίσω από την κάμερα πάντα με γοήτευαν, από τότε που, πιτσιρικάς σκαρφάλωνα στον μαντρότοιχο του θερινού σινεμά της γειτονιάς μου, μέχρι και σήμερα που η καλή μου τύχη με έφερε κοντά σε όλους αυτούς τους μυθικούς ηθοποιούς, που -ως άλλοι παραμυθάδες- μου διηγήθηκαν τα παρασκηνιακά τους “κατορθώματα”, άλλοτε γλαφυρά και χαριτωμένα, κι άλλοτε συγκινητικά και δακρύβρεχτα.

Τι υπέροχες αφηγήσεις, και τι αξέχαστες βραδιές πέρασα κοντά σε όλους αυτούς τους μυθικούς ηθοποιούς, που ήταν μέρος του δικού μου ονείρου!

Πίσω λοιπόν από τα λαμπερά φώτα, τα μικρόφωνα, τις κλακέτες και τις κάμερες, έπαιζαν μια άλλη “ταινία”, ίσως πιο αληθινή, πιο ανθρώπινη και σίγουρα πιο διασκεδαστική.

Αυτές λοιπόν τις μικρές παρασκηνιακές σκηνές θέλησα να καταγράψω στο συγκεκριμένο βιβλίο και μέσα από 350 σελίδες να σας διηγηθώ τις ιστορίες έτσι όπως τις άκουσα από τους ίδιους τους πρωταγωνιστές, που τις ψιθύριζαν μεταξύ τους και διασκέδαζαν πολύ μ’ αυτές».

Οπως εξήγησε ο Μάκης Δελαπόρτας, μέσα από τις 350 περίπου σελίδες του βιβλίου «εισχωρούμε στα άδυτα των backstage του δικού μας Χόλιγουντ και θα μεταφερθούμε νοερά σ’ όλα εκείνα τα ιστορικά στούντιο και πλατό, συναντώντας γνώριμα αγαπημένα πρόσωπα, απλά, καθημερινά, χωρίς φκιασίδια, φώτα και μακιγιάζ, λίγο πριν μεταμορφωθούν από κοινοί θνητοί σε λαμπερά μυθικά πρόσωπα…».
Ο Μάκης Δελαπόρτας, παρουσίασε συνοπτικά στην «Π», τρεις από τις «πικάντικες» ιστορίες που περιλαμβάνονται στο βιβλίο του:

Μάκης

ΤΟ ΜΟΙΡΑΙΟ ΦΙΛΙ ΑΛΙΚΗΣ – ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ

«Ο έρωτας της Αλίκης και του Παπαμιχαήλ, σφραγίστηκε στην ταινία “Μοντέρνα Σταχτοπούτα” του 1965. Και μάλιστα στην τελευταία σκηνή του έργου! Εκεί όπου οι δυο τους ανταλλάσσουν ένα παθιασμένο φιλί, όπως απαιτούσε το σενάριο. Ομως και ενώ ο σκηνοθέτης Αλέκος Σακελλάριος ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα, φώναξε “στοπ”, οι δυο τους συνέχιζαν να φιλιούνται! Εκεί όλοι κατάλαβαν, ότι πλέον είναι ζευγάρι!».

Ο ΜΑΚΙΓΙΕΡ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ

«Στην ταινία “Αλίμονο στους νέους” του 1961 και αυτή σε σκηνοθεσία Αλέκου Σακελλάριου, ο Δημήτρης Χορν, σύμφωνα με το σενάριο, πρέπει να παρουσιαστεί ως γέρος. Το έργο της μεταμόρφωσης ανέλαβαν διάφοροι Ελληνες μακιγιέρ, όμως κανενός το αποτέλεσμα δεν ικανοποιούσε αισθητικά τον Σακελλάριο. Ετσι επιστρατεύτηκε ένας διάσημος μακιγιέρ από το εξωτερικό, ο οποίος πληρώθηκε για το σκοπό αυτό, με ένα ποσό που ήταν ίσο με την αμοιβή του ίδιου του “μεταμορφωμένου” πρωταγωνιστή. Οταν το έμαθε αυτό ο Χορν σχολίασε χιουμοριστικά: “Μα με τόσα λεφτά που πήρε ο μακιγιέρ, θα μπορούσατε να τα δώσετε σε έναν πλαστικό χειρουργό, να με κάνει… 20 χρόνια νεότερο!”».

ΚΟΝΙΑΚ ΑΝΤΙ… ΠΟΡΤΟΚΑΛΑΔΑΣ!

«Στην ταινία “Μια κυρία στα μπουζούκια” (1968), η Μαίρη Χρονοπούλου πρέπει να γυρίσει τη σκηνή εκείνη που χορεύει το τραγούδι “Είμαι γυναίκα του γλεντιού”. Ομως κάθε άλλο παρά τέτοια διάθεση είχε, αφού εκείνη την εποχή έπαιζε στο θέατρο Κάφκα. Ετσι, για να έρθει στο κέφι, πήρε κρυφά ένα μπουκάλι πορτοκαλάδα και αφού το άδειασε, το γέμισε με κονιάκ! Αφού το ήπιε όλο, ξεκίνησε το γύρισμα χωρίς κανένας από το συνεργείο να καταλάβει το παραμικρό. Το κατάλαβαν στο τέλος, όταν πλέον είχε καταπέσει από την υπερπροσπάθεια…».