Νέος ΚΟΚ σε ισχύ: Τσουχτερά πρόστιμα από σήμερα – 2.000 ευρώ για κινητό, 8.000 για ταχύτητα

Από σήμερα τίθεται σε εφαρμογή ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, που φέρνει «τσουχτερά» πρόστιμα και αυστηρές κυρώσεις για όσους παραβιάζουν τους κανόνες, με στόχο να μπει φρένο στα τροχαία.

Νέος ΚΟΚ σε ισχύ: Τσουχτερά πρόστιμα από σήμερα - 2.000 ευρώ για κινητό, 8.000 για ταχύτητα

Σε ισχύ τέθηκε από σήμερα, Σάββατο 13 Σεπτεμβρίου, ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), ο οποίος εισάγει σημαντικές αλλαγές και αυστηρότερα μέτρα για την οδική ασφάλεια. Η Ελλάδα εξακολουθεί να βρίσκεται στις πρώτες θέσεις της ΕΕ στους θανάτους από τροχαία, γεγονός που καθιστά τις παρεμβάσεις αυτές ιδιαίτερα κρίσιμες.

Ο νέος ΚΟΚ επικεντρώνεται στην πρόληψη θανατηφόρων ατυχημάτων και στη διαμόρφωση οδηγικής παιδείας. Οι ψηφιακές κάμερες ενεργοποιούνται στην Αττική και τα πρόστιμα θα αποστέλλονται πλέον μέσω gov.gr, ενώ οι παραβάσεις θα έχουν σωρευτικές ποινές, με αυξανόμενα πρόστιμα και αυστηρότερες κυρώσεις για υποτροπές.

Τα πιο αυστηρά μέτρα

Χρήση κινητού στην οδήγηση: Το πρώτο παράπτωμα τιμωρείται με 350 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για 30 μέρες. Σε περίπτωση υποτροπής, τα πρόστιμα αγγίζουν τα 2.000 ευρώ, με μεγαλύτερη αφαίρεση άδειας και ποινικές συνέπειες αν προκύψει ατύχημα.

Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ: Πρόστιμα έως 4.000 ευρώ, αφαίρεση διπλώματος έως 10 χρόνια και ποινικές διώξεις με ποινές φυλάκισης που φτάνουν τα 10 έτη, εφόσον υπάρξει θανατηφόρο δυστύχημα.

Μη χρήση ζώνης και κράνους: Πρόστιμα για οδηγό και συνεπιβάτη, ενώ σε δεύτερη υποτροπή προβλέπεται αφαίρεση διπλώματος για έναν χρόνο.

Υπέρβαση ορίων ταχύτητας: Αναπροσαρμογή ορίων, με μείωση εντός πόλεων και αύξηση εκτός αστικού ιστού. Για εξαιρετικά υψηλές ταχύτητες, το πρόστιμο φτάνει έως 8.000 ευρώ, με αφαίρεση διπλώματος για 4 χρόνια.

Παράνομη στάθμευση σε ράμπες ΑμεΑ: Πρόστιμα έως 2.000 ευρώ και αφαίρεση άδειας για έναν χρόνο σε περίπτωση υποτροπής.

Στόχος η πρόληψη

Ο νέος ΚΟΚ δίνει έμφαση και στη λειτουργία των δημόσιων μεταφορών, αυστηροποιώντας τα πρόστιμα για παράνομη στάθμευση και περιορίζοντας την κίνηση ταξί στις λεωφορειολωρίδες. Παράλληλα, αξιοποιεί την τεχνολογία και την ψηφιοποίηση για την άμεση εφαρμογή και καταγραφή παραβάσεων.

Οι αρμόδιοι τονίζουν ότι ο νέος κανονισμός δεν αποσκοπεί στην τιμωρία, αλλά στην πρόληψη, δίνοντας προτεραιότητα στη ζωή και στον σεβασμό στο δρόμο, με απώτερο στόχο να αλλάξει η οδηγική κουλτούρα στη χώρα.