Πάτρα: Πού οφείλονται οι διπλοχρεώσεις
Ο αντιδήμαρχος, Διονύσης Πλέσσας εξηγεί τη διαδικασία για τις επιστροφές χρημάτων σε δημότες

Ξεκίνησε η διαδικασία επιστροφής χρημάτων σε λογαριασμούς δημοτών της Πάτρας που είχαν δει προ διμήνου να τους κατάσχονται από τραπεζικούς λογαριασμούς λόγω λαθών. Την περασμένη Παρασκευή αποφασίστηκε να επιστραφεί ποσό άνω των 60.000 ευρώ σε 154 δικαιούχους και αύριο η δημοτική επιτροπή αναμένεται να πράξει το ίδιο με ένα ποσό περίπου 11.000 ευρώ.
Ευτυχώς, πλέον αυτές οι υποθέσεις διευθετούνται με τις υπηρεσίες του Δήμου να υπερλειτουργούν για να βάλουν σε τάξη την κατάσταση με τις οφειλές και τα λάθη.
Η «ΠτΔ» επικοινώνησε με τον αντιδήμαρχο Οικονομικών Διονύση Πλέσσας για να εξηγήσει τη διαδικασία που ακολουθείται.
«Οφειλέτες του Δήμου ρύθμισαν σε δόσεις τις οφειλές τους μετά τα αναγκαστικά μέτρα και η Υπηρεσία του Δήμου είχε κάνει αμέσως την άρση τους, αλλά σε κάποιες περιπτώσεις οι τράπεζες είχαν προλάβει εντός του προβλεπόμενου 10ημέρου να κάνουν κατάσχεση της οφειλής και την απέδωσαν στο Δήμο.
Επιπλέον, σε άλλες περιπτώσεις μετά τη ρύθμιση και την άρση αμέσως των αναγκαστικών μέτρων από την Υπηρεσία, είχαν προλάβει πάλι οι τράπεζες να κάνουν την κατάσχεση αμέσως μετά τη ρύθμιση και την άρση μέχρι να είχαν ενημερωθεί από τον ηλεκτρονικό διαλειτουργικό κόμβο» εξηγεί ο Δ. Πλέσσας γιατί παρατηρήθηκαν προβλήματα με διπλοχρεώσεις.
Όπως ήταν προφανές, αυτά τα λάθη διορθώνονται και κατά συνέπεια ο δημότης δεν θα πληρώνει και τη ρύθμιση και θα του έχει κατασχεθεί το ποσό. «Οι επιστροφές αφού διασταυρωθούν από την Υπηρεσία πρέπει να περάσουν από τη δημοτική επιτροπή και στη συνέχεια μέσω ενταλμάτων πληρωμών πιστώνονται οι λογαριασμοί των οφειλετών, έχοντας καταθέσει και το ΙΒΑΝ ο κάθε οφειλέτης» τονίζει.
Μάλιστα, για τις περιπτώσεις που εισπράχθηκαν χρήματα από δημότες από περισσότερες από μια τράπεζες, ο κ. Πλέσσας επισημαίνει πως δεν υπήρχε ευθύνη από την Υπηρεσία διότι «δεν διαθέτει αριθμούς λογαριασμών παρά μόνο ΑΦΜ και ζητούσε την ανεύρεση και είσπραξη του ποσού της οφειλής και μόνο».
Και σε αυτές τις περιπτώσεις, τα χρήματα επιστρέφονται αφού προηγουμένως εγκριθεί η διαδικασία από τη δημοτική επιτροπή.
Επίσης, ο κ. Πλέσσας γνωστοποίησε πως εξετάζονται και άλλες περιπτώσεις: «Η Υπηρεσία φυσικά εξετάζει και άλλες περιπτώσεις επιστροφών όπως π.χ. για κλήσεις που είχε μεταβιβαστεί το όχημα και με στοιχεία από το Μηχανολογικό που προσκομίζει ο οφειλέτης ότι δεν του ανήκει το όχημα κατά την ημερομηνία της παράβασης, οπότε πρέπει να διαγραφεί και να επιστραφεί το ποσόν και να βεβαιωθεί στον νέο ιδιοκτήτη αν είναι βέβαια μέσα στις αποσβεστικές προθεσμίες της βεβαίωσης. Τέτοιες περιπτώσεις έχουμε περάσει και άλλες φορές από τα όργανα».
Πάντως, ο αντιδήμαρχος χαρακτηρίζει ως «λαβύρινθο» τις διαδικασίες και τους χρόνους μέχρι να φτάσει στον Δήμο για κλήση με τα συστήματα που υπήρχαν στο παρελθόν. «Οι χρόνοι είναι τεράστιοι από τη στιγμή που είχε καταγραφεί η παράβαση από την τροχαία μέχρι να έρθει η κλήση στον Δήμο και η Υπηρεσία να έχει την απάντηση από το Μηχανολογικό που ζητά για την ταυτοποίηση της πινακίδας.
Φτάνουμε ακόμα και να μην έχει γίνει αυτό μέσα στην τριετία πλέον της αποσβεστικής προθεσμίας βεβαίωσης. Δηλαδή, λαβύρινθος» είπε και κατέληξε:
«Οι Υπηρεσίες εξετάζουν όλες τις περιπτώσεις δημοτών που προσέρχονται χωρίς να έχουν κάνει ρύθμιση οφειλών. Ομως, πλέον γίνονται ρυθμίσεις με μόνο 24 δόσεις, αφού το αίτημα μας προς την κυβέρνηση όπως και άλλων δήμων για παράταση εξαμήνου δεν έχει γίνει δεκτό».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πάτρα: «Ραλίστας» οδηγός σε κόντρες, προσέκρουσε σε ΙΧ
Φθινοπωρινός ο καιρός σήμερα 12/5 με βροχές και καταιγίδες, η πρόγνωση
Σεισμός «ξύπνησε» την Κρήτη, που εντοπίζεται το επίκεντρο
Παράταση για τον Κοινωνικό Τουρισμό: Επιπλέον ευκαιρία για δωρεάν διακοπές
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News