Πάτρα – Τρένο: Ποια η θέση του ΟΛΠΑ για το νέο σταθμό

Ο Παναγιώτης Τσώνης μίλησε στην εφημερίδα «Πελοπόννησος» για τον επιλιμένιο σταθμό εντός λιμενικής ζώνης.

Τρένο Σχεδιάγραμμα διακλάδωσης της γραμμής, για είσοδό της στο νέο λιμάνι, όπου φαίνεται ο επιλιμένιος σταθμός

Σύμφωνη με το master plan του ΟΛΠΑ και τις χρήσεις γης στο νότιο λιμάνι της Πάτρας, είναι η χωροθέτηση του νέου τερματικού σταθμού τρένων, που περιλαμβάνεται στην αναθεώρηση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου.

Ο νέος σιδηροδρομικός σταθμός, σύμφωνα με τα σχέδια που παρουσίασε αποκλειστικά η εφημερίδα «Πελοπόννησος», θα κατασκευαστεί εντός της λιμενικής ζώνης στην Ακτή Δυμαίων, ανάμεσα στις εγκαταστάσεις Λαδόπουλου και το πολυκατάστημα Praktiker.

Η χωροθέτηση του νέου τερματικού σταθμού τρένων έγινε τώρα, γιατί εξαρτάτο από τελική διαρρύθμιση των χρήσεων γης του νέου λιμανιού, που ολοκληρώθηκε πριν από λίγους μήνες με το νέο master plan.

Τρένο

O πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ Παναγιώτης Τσώνης τόνισε στην «Π» ότι η χωροθέτηση του σταθμού ακολουθεί τις προβλεπόμενες ρυθμίσεις και είναι σύμφωνη με το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης του νέου λιμένα, ως εκ τούτου δεν προκαλεί κάποια προβλήματα. Ο επιλιμένος σταθμός θα διαθέτει κτίριο επιβατών 600 τ.μ., χώρους επιβατών και λειτουργιών σταθμού περίπου 200 τ.μ. (αναμονή επιβατών, εκδοτήρια, κυλικείο, γραφεία σταθμάρχη & κίνησης, αποθήκη αποσκευών, χώρους υγιεινής κοινού και προσωπικού), χώρους Η/Μ εγκαταστάσεων περίπου 200 τ.μ. και χώρους κυκλοφορίας περίπου 200 τ.μ.

Η σύνδεση της ζώνης του νέου λιμένα με την πόλη, εκτός από την επίγεια έξοδο μπροστά από το νέο κτίριο του σταθμού στο ύψος περίπου της Πειραϊκής – Πατραϊκής, θα εξασφαλίζεται και από τέσσερις πεζοδιαβάσεις.

Οσον αφορά στην όδευση του κλάδου της σιδηροδρομικής γραμμής εντός της λιμενικής ζώνης που θα συνδέεται με το εμπορευματικό τμήμα, αυτή θα καθοριστεί στην οριστική μελέτη του έργου όταν θα έρθει προς έγκριση σε επόμενη φάση, οπότε η παρούσα αποτύπωση γίνεται για τυπικούς καθαρά λόγους και δεν αντιπροσωπεύει τα πραγματικά σχέδια.

Αυτή η επισήμανση γίνεται γιατί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συνεχίζονται οι συζητήσεις φίλων του σιδηροδρόμου, όπου διατυπώνονται παρατηρήσεις σχετικά με το θέμα αυτό. Οι επισημάνσεις που γίνονται είναι πολλές και επικεντρώνονται κυρίως στην απουσία κλάδου που να συνδέει την κεντρική γραμμή με το Πανεπιστήμιο και το ΠΓΝΠ, όπως επίσης το ότι η σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα της Ακτής Δυμαίων μέχρι την είσοδό της στο νέο λιμάνι, θα είναι κατά ένα μέρος σε όρυγμα και στο τελικό της στάδιο επιφανειακή και περιφραγμένη, αποκόπτοντας και πάλι την πόλη από το θαλάσσιο μέτωπό της σε όλο αυτό το τμήμα, όπως αναφέρει ο Γιάννης Κικίδης.

Ακόμα, όπως επισημαίνει ο διαχειριστής της σελίδας «Φίλοι του Προαστιακού Σιδηρόδρομου» στον αστικό ιστό της Πάτρας, προβλέπονται μόνο στάσεις με μήκος αποβαθρών που δεν επιτρέπει την στάθμευση InterCity με ό,τι αυτό συνεπάγεται, δεν υπάρχει πρόβλεψη για αμαξοστάσιο που θα συντηρούνται οι νέοι ηλεκτρικοί συρμοί του προαστιακού αλλά και οι παλιοί, κ.ά.

ΣΥΝΤΟΜΑ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ

Εν αναμονή της επεξεργασίας των στοιχείων του 2022, για την επιβατική κίνηση και την κίνηση οχημάτων βρίσκεται η διοίκηση του ΟΛΠΑ για το νέο λιμάνι της Πάτρας. Οι αρχικές εκτιμήσεις κάνουν λόγο για μια σημαντική ανάκαμψη, ειδικά στο σκέλος της επιβατικής κίνησης, η οποία τα δύο προηγούμενα χρόνια είχε μειωθεί κάθετα λόγω των διεθνών περιορισμών και μέτρων κατά του κορονοϊού.
Υπενθυμίζεται ότι το 2020 το λιμάνι της Πάτρας απώλεσε το 45,5% της επιβατικής κίνησης, λόγω της πολύμηνης απαγόρευσης των διεθνών ταξιδιών. Η εμπορευματική κίνηση άρχισε να ανακάμπτει ήδη από το 2021 και επιστρέφει στα προ υγειονομικής κρίσης επίπεδα