ΒΙΠΕ Πάτρας: Τι έφταιξε και δεν έγινε η επένδυση κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων γερμανικής εταιρείας

Προδιαγεγραμμένη ήταν για τον πρόεδρο του Πανελληνίου Συνδέσμου Επιχειρήσεων Βιομηχανικών Περιοχή Π. Μαντά η απόρριψη της Πάτρας, για το εργοστάσιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

ΒΙΠΕ Πάτρας Η ΒΙΠΕ Πατρών θεωρείται ως μία από τις πιο ακριβές σε κόστος γης

Αρνητική ένδειξη για τη μειονεκτική θέση της Πάτρας στον εθνικό χωροταξικό σχεδιασμό  επενδύσεων, θα πρέπει να αποτελεί η απόρριψη της περιοχής από την κούρσα διεκδίκησης του εργοστασίου κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων της γερμανικής εταιρείας της Next.e.Go.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που διέρρευσαν την προηγούμενη εβδομάδα, η υποψηφιότητα της Πάτρας έδειξε πως το τελικό budget της εταιρείας θα ανέβαινε αρκετά ψηλά λόγω των μεγάλων αποστάσεων, της ακριβής γης (ΒΙΠΕ) και της έλλειψης βασικών μεταφορικών υποδομών (τρένο).

ΒΙΠΕ Πάτρας

O πρόεδρος του ΠΑΣΕΒΙΠΕ Πέτρος Μαντάς

Τα ζητήματα αυτά θεωρούνται κομβικής σημασίας για την προσέλκυση επενδύσεων και είχαν επισημανθεί εξ΄αρχής από τον πρόεδρο του Πανελληνίου Συνδέσμου Επιχειρήσεων Βιομηχανικών Περιοχή (ΠΑΣΕΒΙΠΕ) Πέτρο Μαντά, ο οποίος θεωρεί πως η Πάτρα  αποκλείστηκε, όχι μόνο γιατί δεν πληρούσε τα παραπάνω κριτήρια, αλλά και γιατί δεν είχε την απαιτούμενη θεσμική υποστήριξη, σε τοπικό επίπεδο αλλά και κεντρικά.

Οπως τόνισε ο κ. Μαντάς, οι βιομηχανίες όταν σχεδιάζουν μια νέα επένδυση, θέτουν ως βασικούς όρους την φθηνή γη, τη χρηματοδότηση της επένδυσης είτε απευθείας είτε σε επίπεδο υποδομών, αλλά, πάνω απ΄όλα θέλουν το ανθρώπινο δυναμικό που θα προσλάβουν, να προέρχεται από τη βιομηχανία, ώστε να έχει εμπειρία και  «κουλτούρα» βιομηχανικού εργάτη.

Σε αντίθεση με την Πάτρα που δεν διαθέτει ή έχει απωλέσει εδώ και χρόνια αυτά τα χαρακτηριστικά (αποβιομηχάνιση), η περίπτωση της Κοζάνης φαίνεται να τα καλύπτει  επαρκώς, ενώ έχει ένα ατού παραπάνω. Η περιοχή θα ενισχυθεί σημαντικά από το Ταμείο Ανάκαμψης λόγω του σχεδίου απολιγνιτοποίησης και του εξειδικευμένου βιομηχανικού προσωπικού από τους προς απόλυση εργαζόμενους των μονάδων της ΔΕΗ.

Για τον Πέτρο Μαντά, αυτή η εξέλιξη ήταν κατά κάποιο τρόπο αναμενόμενη και προδιαγεγραμμένη και καταδεικνύει το αναπτυξιακό έλλειμμα που έχει ακόμα η Πάτρα, λόγω της μεγάλης καθυστέρησης στην υλοποίηση βασικών υποδομών (τρένο, εμπορευματικό λιμάνι, οδική πρόσβαση στη ΒΙΠΕ, φθηνή ενέργεια) και την απουσία ενός συγκροτημένου σχεδίου στήριξης των οργανωμένων βιομηχανικών περιοχών.

ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΕΒΙΠΕ Πέτρος Μαντάς, ανέφερε ως παράδειγμα τη συγκρότηση του Εθνικού Συμβουλίου Χωροταξίας, ανώτατου γνωμοδοτικού οργάνου προς την Πολιτεία, για την εφαρμογή και διαμόρφωση της χωροταξικής πολιτική της χώρας, από το οποίο δυστυχώς, απουσιάζουν οι εκπρόσωποι της μεγάλης πλειοψηφίας των εγκατεστημένων επιχειρήσεων.

Το θέμα ετέθη ήδη προς την ηγεσία και μέλη της κυβέρνησης, μέσω επαφών που είχαν το προηγούμενο διάστημα ο πρόεδρος του Συνδέσμου Πέτρος Μαντάς (ΒΙΠΕ Πατρών) και οι Γιώργος Γιαννίτσης, Β’ αντιπρόεδρος (BIΠE Λαμίας) και Kωνσταντίνος Παπαπαναγιώτου, αναπληρωτής έφορος (BIΠE Σερρών).

«Το Εθνικό Συμβούλιο Χωροταξίας επιτελεί σημαντικό ρόλο για την προστασία του φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος και την προώθηση έργων και επενδύσεων. Τροφοδοτεί τον κοινωνικό διάλογο και τη διαβούλευση και γνωμοδοτεί για όλα τα θέματα της Εθνικής Χωρικής Στρατηγικής, τα ειδικά χωροταξικά σχέδια, και τον χωροταξικό σχεδιασμό σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο. Ως εκ τούτου, θεωρούμε κομβικής σημασίας τη συμμετοχή των θεσμοθετημένων εκπροσώπων της εγκατεστημένης βιομηχανικής δραστηριότητας της χώρας, σε αυτό το κορυφαίο όργανο γνωμοδότησης και διαμαρτυρόμαστε για την εξαίρεσή μας από αυτό», τόνισε ο πρόεδρος του ΠΑΣΕΒΙΠΕ Πέτρος Μαντάς.