Αιγιάλεια: «Πρωτιά» στην ψηφιακή εποχή – Τι «βαθμό» παίρνουν Πάτρα και Καλάβρυτα
Στις υπηρεσίες που μπορούν να ολοκληρωθούν χωρίς φυσική παρουσία του πολίτη στο δήμο, η Αιγιαλεία «φιγουράρει» στη 2η θέση μεταξύ όλων των δήμων της χώρας, σύμφωνα με έρευνα του Παρατηρητηρίου Περιφερειακών Πολιτικών.
Ενα παράσημο που επί της ουσίας κάνει πιο εύκολη και πιο γρήγορη τη ζωή και την καθημερινότητα των αιγιαλέων πολιτών.
Το Παρατηρητήριο Περιφερειακών Πολιτικών έδωσε στη δημοσιότητα τα στοιχεία της έρευνας με θέμα «Ψηφιακή Διακυβέρνηση στην Τοπική Αυτοδιοίκηση – Μελέτη των δικτυακών τόπων των Δήμων της Ελλάδας», που πραγματοποίησε σε συνεργασία με το ΕΛΙΑΜΕΠ και την ερευνητική ομάδα του Καθηγητή Ψηφιακής Διακυβέρνησης στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου Γιάννη Χαραλαμπίδη.
Η έρευνα εστιάζει στην αποτύπωση της κατάστασης των ελληνικών δήμων σε σχέση με την παροχή ψηφιακών υπηρεσιών σε πολίτες και επιχειρήσεις, μέσω των διαδικτυακών τους τόπων. Μέσα από συσχετίσεις μεγεθών και συγκρίσεις με τα σχετικά και διεθνή και εθνικά πρότυπα, αναδεικνύονται τα ισχυρά και αδύναμα σημεία των ΟΤΑ Α’ βαθμού σε σχέση με την ενσωμάτωση πρακτικών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.
Η έρευνα διεξήχθη κατά την περίοδο Φεβρουαρίου – Ιουνίου 2022 και αφορά στο σύνολο των ιστοτόπων των 332 δήμων της χώρας.
Οι δήμοι, με βάση τις αρμοδιότητές τους, μπορούν να παρέχουν με ψηφιακό τρόπο προς τον πολίτη συνολικά 552 καταγεγραμμένες υπηρεσίες.
Συνολικά, ο βαθμός ψηφιοποίησης των υπηρεσιών των δήμων της Ελλάδας, μέσω των ιστοσελίδων τους, ανέρχεται σε 5,95%. Οι πλήρως αυτοματοποιημένες υπηρεσίες, δηλαδή εκείνες που μπορούν να ολοκληρωθούν χωρίς φυσική παρουσία του πολίτη στην Υπηρεσία του Δήμου, ανέρχονται μόλις στο 1,2%.
Στην κορυφή της λίστας βρίσκεται ο δήμος Αθηναίων, που προσφέρει 166 υπηρεσίες μέσω του ιστοτόπου του, με τις 66 από αυτές να είναι πλήρως αυτοματοποιημένες.
Πώς αξιολογείται ο Δήµος Αιγιάλειας
Ο δήμος Αιγιαλείας σε σύνολο 91 μεγάλων ηπειρωτικών δήμων, κατατάσσεται στην 16η θέση ως προς τον αριθμό υπηρεσιών που παρέχει μέσα από το διαδικτυακό του τόπο, οι οποίες ανέρχονται σε 67.
Εάν ληφθούν υπόψη μόνο οι πλήρως αυτοματοποιημένες υπηρεσίες, δηλαδή εκείνες που μπορούν να ολοκληρωθούν χωρίς φυσική παρουσία του πολίτη στην Υπηρεσία του Δήμου, τότε ο δήμος Αιγιαλείας «φιγουράρει» στη 2η θέση μεταξύ όλων των δήμων της χώρας, προφέροντας 46 τέτοιες υπηρεσίες.
Η έρευνα εξετάζει και μια σειρά από άλλες παραμέτρους, όπως η προσβασιμότητα της ιστοσελίδας από ΑμΕΑ, η συχνότητα ενημέρωσής της, εάν είναι πολύγλωσση ή εάν ο Δήμος διαθέτει κοινωνικά δίκτυα. Ο δήμος Αιγιαλείας είναι μεταξύ αυτών που ενημερώνουν τακτικά την ιστοσελίδα τους, αλλά και ένας από τους λίγους που προσφέρουν τη δυνατότητα ταυτοποίησης χρηστών μέσω taxis.
Από την άλλη, κι εδώ είναι σημεία που χρειάζονται παρέμβαση, ώστε ο δήμος Αιγιάλειας να θωρακιστεί ακόμα πιο πολύ, η ιστοσελίδα του δήμου είναι διαθέσιμη μόνο στην ελληνική γλώσσα και ο δήμος δεν έχει σελίδες κοινωνικών δικτύων, τα οποία αξιοποιούνται δεόντως από άλλους δήμους της χώρας και του εξωτερικού.
Επίσης, δεν πληροφορεί τους πολίτες για το χρόνο διεκπεραίωσης μιας διαδικασίας (πχ. έκδοση ενός πιστοποιητικού) σε καμία από τις υπηρεσίες που προσφέρει.
Σε δηλώσεις του ο δήμαρχος Αιγιαλείας Δημήτρης Καλογερόπουλος τόνισε χαρακτηριστικά: «Είναι μεγάλη η ικανοποίησή μας για αυτή τη διάκριση αλλά και ταυτόχρονα μεγαλώνει το αίσθημα ευθύνης απέναντι στους δημότες μας, ώστε συνεχώς να εντάσσουμε και νέες ψηφιακές υπηρεσίες για τους δημότες μας για να εξυπηρετούν τις ανάγκες τους χωρίς ταλαιπωρία και χάσιμο χρόνου, με μερικά κλικ στον υπολογιστή τους. Εξάλλου, ο Δήμος Αιγιαλείας φρόντισε και ήταν ο πέμπτος σε σειρά Δήμος, από τους συνολικά 332 της χώρας, στην εφαρμογή του συστήματος της ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφων ΙΡΙΔΑ, ώστε να υπάρχει αμεσότητα ανάθεσης εργασιών και διεκπεραίωσης μεταξύ των υπηρεσιών του αλλά και με συνεργαζόμενες υπηρεσίες εκτός Αιγιάλειας».
Από πλευράς του ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Εργων-Πολεοδομίας-Ανάπτυξης Βασίλης Χριστόπουλος επισήμανε: «Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι ο Δήμος Αιγιαλείας είναι από τους πρώτους Δήμους της χώρας που αξιοποίησε την εφαρμογή “SenseCity» όπου οι δημότες μπορούν να αναφέρουν βλάβες, αστοχίες και όσα αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους, αξιοποιώντας και φωτογραφικό υλικό και λαμβάνοντας άμεση ενημέρωση για την πορεία του αιτήματός του μέσω email από τον εκάστοτε αρμόδιο υπάλληλο. Αξιοποιούμε όλες τις δυνατότητες που μας δίνουν οι ολοένα βελτιούμενες ψηφιακές εφαρμογές, ώστε η επαφή μας με τον πολίτη να είναι άμεση και κυρίως αποδοτική».
Τι «βαθμό» παίρνουν Πάτρα και Καλάβρυτα
Ο δήμος Πατρέων σε σύνολο 91 μεγάλων ηπειρωτικών δήμων, στο «κομμάτι» πλήρως αυτοματοποιημένες υπηρεσίες, δηλαδή εκείνες που μπορούν να ολοκληρωθούν χωρίς φυσική παρουσία του πολίτη στην Υπηρεσία του δήμου, κατατάσσεται στη 17η θέση μεταξύ όλων των δήμων της χώρας, προφέροντας 21 τέτοιες υπηρεσίες (είναι η ίδια κατηγορία όπου ο δήμος Αιγιάλειας είναι 2ος σε πανελλήνιο επίπεδο).
Ο δήμος Πατρέων είναι μεταξύ αυτών που ενημερώνουν τακτικά την ιστοσελίδα τους, αλλά και ένας από τους λίγους που προσφέρουν τη δυνατότητα ταυτοποίησης χρηστών μέσω taxis.
> Η ιστοσελίδα του δήμου είναι διαθέσιμη μόνο στην ελληνική γλώσσα.
> Ο δήμος διατηρεί σελίδες κοινωνικών δικτύων, τα οποία αξιοποιούνται δεόντως από την πλειοψηφία των δήμων, ενώ στα συν του είναι ότι πληροφορεί τους πολίτες για το χρόνο διεκπεραίωσης μιας διαδικασίας (πχ. έκδοση ενός πιστοποιητικού) μόνο σε 6 από τις συνολικά 86 υπηρεσίες που προσφέρει.
Μέσα στους 25 κορυφαίους δήμους της χώρας, που προσφέρουν στους πολίτες τους τις περισσότερες υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, είναι και ο δήμος Καλαβρύτων!
Ενας μικρός δήμος που κάνει, όμως, όπως αποδεικνύεται, εξαιρετική δουλειά στο συγκεκριμένο κομμάτι.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News