Αιτωλοακαρνανία: Κάτι κινείται για σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό

Αιτωλοακαρνανία: Κάτι κινείται για σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό

Ως «έργο εθνικού επιπέδου, ειδικού και σημαντικού σκοπού» χαρακτηρίστηκε την σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό, με απόφαση του υπουργού υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή. Πρόκειται περί σημαντικού βήματος και ουσιαστικής εξέλιξης, για μία οδική υποδομή άμεσης προτεραιότητας για αυτοδιοικητικούς, φορείς αλλά και πολίτες της περιοχής.

ΚΟΣΤΟΣ

Τη σημαντική εξέλιξη είχε προαναγγείλει ο δήμαρχος Αγρινίου Γιώργος Παπαναστασίου στο δημοτικό συμβούλιο της 24ης Φεβρουαρίου, μιλώντας για θετική εξέλιξη και έργο που αναζητά πια χρηματοδότηση υλοποίησής του.

Το κόστος έχει εκτιμηθεί, αρχικά, στα 100 εκατ. ευρώ και είναι σχετικά ώριμο, με υπαρκτή κινητικότητα τους τελευταίους μήνες, γεγονός που επιβεβαιώθηκε προ ημερών.

ΔΩΡΕΑΝ

Οι σχετικές προετοιμασίες για να προχωρήσει το έργο ξεκινούν τον Φεβρουάριο του 2018, όταν η εταιρεία «RACE Σύμβουλοι Μηχανικοί ΕΕ» σε επιστολή της προς το υπουργείο δήλωνε ότι δωρίζει στο ελληνικό δημόσιο την προμελέτη της οδοποιίας για τη σύνδεση Αγρινίου με Ιόνια Οδό και περιφερειακή οδό. Επικεφαλής της εταιρείας ήταν ο Αγρινιώτης μηχανικό, Χρήστος Ράδος, που μαζί με τους συνεργάτες του, την εκπόνησε.

ΣΧΕΔΙΟ

Η σύνδεση προβλέπονταν να γίνει με διατομή αυτοκινητόδρομου, που θα συνδέει το Αγρίνιο με την Ιόνια οδό, και θα ‘χει  δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Η συνδετήρια οδός θα καταλήγει στη νέα προτεινόμενη περιφερειακή οδό του πολεοδομικού συγκροτήματος και το μήκος θα είναι περίπου 13,5 χλμ., ενώ της περιφερειακής οδού περί τα 7 χλμ.

ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και οι αρμόδιες υπηρεσίες του είχαν προβεί σε όλες τις απαραίτητες μελέτες με άλλα συναρμόδια υπουργεία, προκειμένου να ακολουθηθεί η βέλτιστη λύση και τελικώς να υλοποιηθεί το έργο με τις καλύτερες τεχνοοικονομικές προϋποθέσεις, προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος και της οδικής ασφάλειας των πολιτών της περιοχής του Αγρινίου.

ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ

Το έργο περιλαμβάνει και απαλλοτριώσεις 1.400 στρεμμάτων, το κόστος των οποίων ανέρχεται σε περίπου 10 εκατ. ευρώ. Προβλέπει, μεταξύ άλλων, τη δημιουργία νότιας Περιμετρικής οδού στο Αγρίνιο (συνδέεται με κόμβους με Ρεμπελιά και νέο Νοσοκομείο) , σύνδεση του δρόμου με το Βιοτεχνικό Πάρκο που επιδιώκεται να δημιουργηθεί κοντά στα Καλύβια και προβλέπει πιθανή αξιοποίηση του Στρατιωτικού Αεροδρομίου του ΝΑΤΟ, ανισόπεδους κόμβους, υπόγειες διαβάσεις κ.λπ.

Του ΧΡΗΣΤΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΥ