Ανοιχτή επιστολή στον πρωθυπουργό

Ο Κώστας Πελετίδης είναι δήμαρχος Πατρέων.

Διαχρονικά, η δημοτική αρχή Πάτρας, μέσω επιστολών και παρεμβάσεών της στον πρωθυπουργό και σε υπουργεία, έχει κάνει γνωστά τα επείγοντα προβλήματα της πόλης και για πολλά ζητήματα έχει υποβάλει αιτήματα, ενώ έχει προβεί σε συναντήσεις με υπουργούς και υπηρεσιακούς παράγοντες.

Βασικό, που εκτενώς έχει αναλυθεί στην κυβέρνηση, είναι της ανεργίας και της δουλειάς με μισθούς, σε πλήρη αναντιστοιχία με την εποχή και τις δυνατότητες, που υπάρχουν, σε μία περίοδο, που ακρίβεια και ενεργειακό σαρώνουν το εισόδημα.

Ο Δήμος Πατρέων συνεχίζει να υφίσταται τη δραματική υποχρηματοδότηση και την απαγόρευση προσλήψεων, ενώ γίνονται συνταξιοδοτήσεις. Ο στρατηγικός στόχος της κυβέρνησης να λειτουργεί οι Δήμος ως ελεγκτικός μηχανισμός θα έχει τραγικές συνέπειες στους δημότες.

Με την ευκαιρία επίσκεψης του Κ. Μητσοτάκη, στην Πάτρα, επαναλαμβάνουμε μερικά ειδικά θέματα:

> Παραμένει σε εκκρεμότητα η διέλευση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής του τρένου. Η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί για υπογειοποίηση του τμήματος, από οδό Κανελλοπούλου έως Νέο Λιμάνι (5,2χλμ.), όμως απομένει το τμήμα, από Ρίο έως Κανελλοπούλου (2,8χλμ.) κρίσιμο για διατήρηση του πολεοδομικού ιστού και τη δημιουργία Γραμμικού Πάρκου. Οπως έχουμε ενημερωθεί, η χρηματοδότηση δεν είναι εξασφαλισμένη και αναμένεται η έγκριση από τις ευρωπαϊκές αρχές. Η κυβέρνηση πρέπει να πάρει μέτρα για ολοκλήρωση του έργου, με τρόπο που έχει αποφασίσει ο πατραϊκός λαός και οι φορείς του (16/9/2022).

> Η κατάσταση του οδικού δικτύου της πόλης δοκιμάζει τις αντοχές μας, αλλά και τον προϋπολογισμό του Δήμου, καθώς συντήρηση βρίσκεται εκτός χρηματοδοτήσεων από εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Πρέπει από την κυβέρνηση να δοθούν στον Δήμο, μέσα, μόνιμο προσωπικό, υλικοτεχνική υποδομή και κονδύλια για την αποκατάσταση βλαβών, πράγμα κομβικό για ασφάλεια των δημοτών.

> Είναι αναγκαίες, παρεμβάσεις αντιμετώπισης κυκλοφοριακών–συγκοινωνιακών προβλημάτων. Βασική προϋπόθεση είναι η βελτίωση της αστικής συγκοινωνίας. Χρειάζονται δημόσια Μέσα Μαζικής Μετακίνησης διασυνδεδεμένων, με συχνά δρομολόγια. Η αστική συγκοινωνία δεν εξυπηρετεί τις ανάγκες του λαού και χρειάζεται παρέμβαση της κυβέρνησης για λύση.

> Ο Δήμος και η ΔΕΥΑΠ ολοκλήρωσαν τη Μελέτη για δημοπράτηση του έργου κατασκευής νέου Διυλιστηρίου (με 21,5 εκατ.€), διασφαλίζοντας πόσιμο νερό, αντιμετωπίζοντας ολιστικά την υδροδότηση με αξιοποίηση πολλαπλών πηγών και ιδιαίτερα της τροφοδοσίας από το Φράγμα Πείρου–Παραπείρου. Γι’ αυτό είναι αναγκαίο να διασφαλιστεί χρηματοδότηση.

> Δεν νοείται έναρξη της νέας χρονιάς, χωρίς τον αναγκαίο αριθμό σχολικών καθαριστριών. Η Πάτρα διαθέτει 257 σχολικά συγκροτήματα και απαιτούνται κατ’ ελάχιστο 270. Αντ’ αυτού, κάθε χρόνο εγκρίνονται πολύ λιγότερες και μερικής απασχόλησης, με αποτέλεσμα ο Δήμος να αναλαμβάνει το κόστος μετατροπής σε πλήρες, ετήσιο κόστος 400.000 €. Η καθαριότητα των σχολείων είναι ένα πολύ σοβαρό ζήτημα, που δεν αντιμετωπίζεται με «μπαλώματα» λίγων ωρών.

> Για την παραβατικότητα και τους βανδαλισμούς στα σχολεία να δοθεί με προαύλια, πόλο έλξης μαθητών και το απόγευμα. Κύτταρα πολιτισμού και αθλητισμού, το δεύτερο σπίτι των παιδιών και θα γίνει μόνο εξασφαλίζοντας τις προϋποθέσεις για να είναι ανοιχτά και προσβάσιμα. Μόνιμο προσωπικό, σχολικούς φύλακες, καθαρίστριες, εργάτες, για δράσεις και παιχνίδι.

Ενόψει της πρωθυπουργικής επίσκεψης στην Πάτρα αναμένουμε την αναγγελία διευθέτησης, τουλάχιστον, ορισμένων απ’ τα θέματα που απασχολούν την πόλη μας.