Σκεπαστό Καλαβρύτων: Άλλαξαν όδευση για το Αιολικό
Εισακούσθηκαν οι αντιδράσεις των τοπικών φορέων
![Σκεπαστό Καλαβρύτων: Άλλαξαν όδευση για το Αιολικό Σκεπαστό](https://pelop.gr/wp-content/uploads/2025/02/skepasto-jpg.webp)
Αναρτήθηκε στη «Διαύγεια» και στο Ηλεκτρονικό Περιβαλλοντικό Μητρώο, η Απόφαση Εγκρισης Περιβαλλοντικών Ορων (ΑΕΠΟ) της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίων Νήσων, για το Αιολικό Πάρκο στο Σκεπαστό Καλαβρύτων.
Ο Αιολικός Σταθμός με εγκατεστημένη ισχύ 22 MW και 4 ανεμογεννήτριες ισχύος 5,5 MW, με διάμετρο πτερωτής 158 μέτρα, είχε αποτελέσει αιτία μεγάλων αντιδράσεων από φορείς της περιοχής, για την προτεινόμενη όδευση μέσα από κατολισθήσιμη περιοχή.
Η Ομοσπονδία Οικολογικών Οργανώσεων Κορινθιακού «Αλκυών», ωστόσο, κάνει λόγο για θετικό αποτέλεσμα και νίκη που προέκυψε από τον ενωτικό αγώνα των συλλογικών φορέων της Αιγιάλειας. Οπως αναφέρει, η αποφασιστικότητα και η άρτια επιχειρηματολογία για καταστροφή, που θα επέρχετο στον ορεινό όγκο του όρους Κλωκός Αιγιάλειας, αλλά και σε χαμηλότερα υψόμετρα, έπεισαν τη Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης Δυτικής Ελλάδας, να απορρίψει την προτεινόμενη όδευση της εταιρείας «Wind Shape ΕΠΕ», δηλαδή από τον Σελινούντα ποταμό στο ύψος των Μπακαλέϊκων, προς Αχλαδιά, Πυργάκι, Αη Βλάσση, Φτέρη, Αγ. Παντελεήμονα και Σκεπαστό.
Η προτεινόμενη τροποποίηση της εξωτερικής οδοποιίας, οδοποιίας πρόσβασης στον αιολικό σταθμό, απορρίφθηκε γιατί το συνοδό έργο φαινόταν να έχει πολύ μεγαλύτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα από το αδειοδοτημένο, όσον αφορά τις δυσμενείς επιπτώσεις από την επιλεχθείσα χωροθέτησή του, με την απαιτούμενη διάνοιξη νέων οδών και τη βελτίωση τμημάτων υφιστάμενων, σημαντικού μήκους, κύρια για την παράκαμψη τριών οικισμών, αλλά και με επεμβάσεις στην επαρχιακή οδό.
Σύμφωνα με την ΑΕΠΟ, η προτεινόμενη όδευση απαιτούσε διάνοιξη των οδών/παρακάμψεων σε μεγάλο βαθμό μέσα σε κατολισθήσιμη περιοχή, σε περιοχή με πολύ μεγάλες κλίσεις, σε εκτάσεις με καταγεγραμμένα διαχρονικά προβλήματα κατολισθήσεων, σε περιοχές που έχουν καεί (αρκετές δύο φορές), με αποψίλωση της υπάρχουσας λιγοστής δασικής βλάστησης και χάραξη επιπλέον δρόμων παράλληλα και κοντά σε υπάρχοντες δρόμους (σε πολύ μικρές αποστάσεις μεταξύ τους), που μπορούσε να οδηγήσει σε σημαντικές και δυσμενείς επιπτώσεις, όπως σε μεγάλο κίνδυνο εκτεταμένων κατολισθήσεων και διαβρώσεων, καταπτώσεων βράχων και χωμάτων, πλημμυρών.
Η εξωτερική πρόσβαση στο έργο πρέπει να γίνεται από την επαρχιακή οδό, που οδηγεί από την εθνική οδό Αθηνών-Πατρών, μέσω Καλυβίτη και Καλαβρύτων, στον οικισμό Σκεπαστό. Στη συνέχεια, μέσω υφιστάμενης αγροτικής/δασικής οδού θα γίνεται η πρόσβαση στη θέση «Σκεπαστό» που θα εγκατασταθεί ο αιολικός σταθμός. Με την αδειδότηση που δόθηκε, οι εργασίες οδοποιίας θα αφορούν σημειακές επεμβάσεις σε τμήματα της υφιστάμενης οδού πρόσβασης (με διαπλατύνσεις, διαμορφώσεις σε σημεία κάμψεων, βελτιώσεις κλίσεων, οδοστρώματος κ.τ.λ.) σε μήκος δρόμου περίπου 4 χλμ. Σ.Π
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News